Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

dumt spørsmål, men la gå. Jeg liker å sove lenge på sydenferie, men har de siste årene opplevd at rengjøringspersonalet kommer bankene på døren i 9-tiden. Jeg vegrer meg for å henge opp "do not disturb"-skilt fordi jeg er redd for at de da dropper hele rengjøringen den dagen.

Hvordan fungerer dette? Kommer de tilbake senere for å vaske, eller dropper de det helt? Reiser til Hellas i august. 

Anonymkode: 5d0e8...02b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo snakke med de i resepsjonen om det.
Gjør og vurdering på hvor urenslig du egentlig er, daglig rengjøring burde ikke være et behov. 

Anonymkode: d06f5...75f

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk å heng opp "do not disturb"-skiltet. Ikke som jeg gjorde… Lå å runket snoppen på senga da rengjøringsdama kom inn. Eneste hun så var et beinhardt norsk stål på utstilling. 🤣

Anonymkode: 9677d...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på «syden-hotell», men jeg har ikke vært borte i at do not disturb = det blir ikke vasket den dagen. Men hvis du sover til klokka 15 og ikke tar bort skiltet før da, kan du selvsagt risikere det… 

Anonymkode: 59d51...7b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Gjør og vurdering på hvor urenslig du egentlig er, daglig rengjøring burde ikke være et behov. 

Man trenger jo ikke være «urenslig» for å ønske daglig rengjøring? Jeg synes det er fint at det blir tømt søppel, rene håndduker, at noen tar kjapp rengjøring på badet… og jeg er ikke urenslig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Bare husk å heng opp "do not disturb"-skiltet. Ikke som jeg gjorde… Lå å runket snoppen på senga da rengjøringsdama kom inn. Eneste hun så var et beinhardt norsk stål på utstilling. 🤣

Anonymkode: 9677d...d6f

Eller ei bleik lita reke.

Anonymkode: 62e41...cdb

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å snakke med rengjøringspersonalet. Jeg sover også lenge, eller var nettopp stått opp når hun kom. Vi avtalte da at hun kom senere, eller at jeg kun trengte hånduk/toalettpapir. Etter 2 dager kom hun alltid først i 12 tiden til meg. Fungerte veldig bra. De hadde ikke donotdisturb-skilt der, klassisk charterhotell i Hellas.

Anonymkode: 85737...21e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Stått opp med feil fot i dag?

Anonymkode: 884d4...a29

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke vasket den dagen, om man henger opp sånn skilt. 

Anonymkode: 59927...891

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er dette jeg frykter, så vi får heller ta sjansen på å snakke med de i resepsjonen/vaskepersonalet den første morgenen, da.

Deilig å komme tilbake fra stranden til rent rom, rene håndklær og nyoppredd seng, bare ikke at de starter arbeidet i 9-tiden. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man trenger jo ikke være «urenslig» for å ønske daglig rengjøring? Jeg synes det er fint at det blir tømt søppel, rene håndduker, at noen tar kjapp rengjøring på badet… og jeg er ikke urenslig.

Enig, dette er jo også en del av luksusen med hotellferie. I tillegg til at jeg vil kunne sove uforstyrret til nærmere kl 10.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Heng opp skiltet. Når du forlater hotellet sier du i fra i resepsjonen og ber om rydding.

Anonymkode: e95e8...947

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frem til du har sovet ferdig og gjort deg klar for dagen - heng ut "Do not disturb". Når du går ut, snu skiltet til "Please clean my room".

Anonymkode: 884d4...a29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De fleste hoteller jeg har bodd på har tatt runden for å sjekke (og evt rengjøre) minst 2 ganger daglig. 

Anonymkode: c8f21...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du går ut, snu skiltet til "Please clean my room"

Jøss, visste ikke at dette stod på andre siden. Takk!

Ts

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan fungerer dette? Kommer de tilbake senere for å vaske, eller dropper de det helt? Reiser til Hellas i august

At de banker på tidlig er nok taktikk da de nok vil bli ferdig raskt med vaskingen. De kommer tilbake senere vanligvis. Heng ut [Make up my rom] på døra når dere går ut

Utsjekk. Du kan du selvfølgelig betale ekstra 50 euro for å ha rommet frem til si 15/16 om du har sent fly.
En del prøver å få beholde rommet lenger uten å betale. I fjor hadde vi to eldre tyskere til nabo, og de ville ha rommet uten å betale. De diskuterte med renholdspersonalet flere ganger, manageren på hotellet måtte ened å kjefte på dem, samt å true med betaling eller forlate rommet og security. Da måtte de slukøret forlate rommet for de pengene ville de neppe betale :)

Endret av test1e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En dag uten vasking er vel noe man burde tåle. Jeg forventer aldri at noen skal vaske rommet mitt hvert dag når vi er på ferie. Forstår virkelig ikke hvorfor. Hvor urenslig er folk egentlig 🙄

Anonymkode: 9e6da...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du rydder etter deg med det samme, så trenger du ikke daglig renhold. Heng opp håndklærne, fjern hår fra sluk og vask, og fjern tannkremen fra vasken og speilet. Bra for miljøet.

Anonymkode: 12103...f5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri bodd på typisk sydenhotell så vet ikke hvordan det er der. Jeg jobber mye på hotellrommet, og henger derfor opp do not disturb skiltet. Dersom jeg ikke tar det ned før 14-15 ringer de gjerne fra resepsjonen og spør om jeg vil ha rengjøring. 

Mange hotel jeg bor på rundt i Europa rengjør ikke rommet hvis oppholdet er 2-3 overnattinger hvis jeg ikke ber om det, evt jeg får gratis drink hvis jeg dropper renhold.  Jeg er ingen gris, så ingen behov for daglig rengjøring på mitt rom.

Anonymkode: b7a53...e51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Joda, det gjør det. Vi henger alltid opp Do not disturb og forlater rommet i 10-tiden. Da rengjør de senere.

Anonymkode: 73f4f...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...