Gå til innhold

Du arver ca 100 000 av en gammel tante. Hva hadde du brukt pengene på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du klarer deg greit i hverdagen så dette er "ekstrapenger" som du plutselig får. Hva hadde du gjort? Betalt ned på boliglån? Reist? Kjøpt litt ting du har ønsket deg men ikke trenger? Gitt til ungene? Satt på sparekonto eller fond? Andre ting?

Anonymkode: f422c...e8e

Skrevet

Hadde investert i fond og aksjer

Anonymkode: aa18b...4b6

• Liker 2
Skrevet

Investert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du klarer deg greit i hverdagen så dette er "ekstrapenger" som du plutselig får. Hva hadde du gjort? Betalt ned på boliglån? Reist? Kjøpt litt ting du har ønsket deg men ikke trenger? Gitt til ungene? Satt på sparekonto eller fond? Andre ting?

Anonymkode: f422c...e8e

Tatt med barna mine på ferie.

• Liker 1
Skrevet

Fond 

Anonymkode: 68dd2...21b

Skrevet

Gitt til barna mine. Og familie. For alt de har hjulpet meg med.

Skrevet

Reist på ferie

Anonymkode: c23d3...26f

Skrevet

Gitt til ungene mine

Anonymkode: 5278b...014

Skrevet

Piker, vin og sang. 

Anonymkode: d81d7...96a

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har nettopp arvet 6 sifret beløp og bruker halvparten på meg selv og oppussing. Noe går til barna og resten puttes inn i bufferen.

Anonymkode: 181c7...2cd

Skrevet

Som ufør alenemor uten gjeld og med en helt ok gammel bil, så hadde det fornuftige vært å spare de til egenkapital til bolig eller oppgradert bilen. Men jeg hadde uten tvil brukt de på en ordentlig ferietur, to uker med all inclusive. Vi (eller jeg) har ikke vært på ferie på 10 år, så det savner jeg aller mest akkurat nå. Drømmer om ferie fra matlaging og oppvask.

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Kjøpt noe pent jeg ønsker meg til minne om tante, og investert resten i litt fond og litt til å gjøre noe i huset.

Anonymkode: 3ca4c...5ca

Skrevet

Oppussing av leiligheten min, 

Skrevet

Hadde kjøpt varmepumpe og en ferie.

Anonymkode: fd4d2...e15

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde puttet halvparten i fond og reist med resten siden du klarer deg fint i hverdagen :)

Skrevet

Hadde nok satt dem i fond. Når barna skal ut av redet har jeg tenkt å hjelpe dem økonomisk, men inntil da kan de stå i fond.

Ønsker å pusse opp noe, men det er ikke pengene det står på, det er latskapen og beslutningsvegringen min. Kanskje jeg kunne brukt de 100 000 på noen som kan ta avgjørelser for meg, f.eks en interiørkonulent, og betale noen for å gjøre jobben også.

Anonymkode: 2d1c7...858

Skrevet

100000 er ikke mye penger i grunnen, ikke har jeg særlig gjeld å betale ned heller egentlig så jeg ville nok brukt de på minner til familien.. 

Anonymkode: 411c0...6fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

100000 er ikke mye penger i grunnen, ikke har jeg særlig gjeld å betale ned heller egentlig så jeg ville nok brukt de på minner til familien.. 

Anonymkode: 411c0...6fa

100k kan vokse seg svært stort hvis man investerer i fond og aksjer! 

Jeg plasserte 100k i 2019 i fond og aksjer som nå har vokst seg til 750k, og da har jeg tatt ut 100k underveis. 

Anonymkode: f135c...863

Skrevet

Egenkapital til ny bolig

Anonymkode: 22285...48d

Skrevet

Fond

Anonymkode: 9b321...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...