Gå til innhold

Gave til navnefest!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

En venninne er bedt i navnefest og spør meg om forslag til gave. (gutt). Siden jeg ikke har noen fornuftige forslag kaster jeg ballen videre til kreative sjeler på KG!

Hun lurer litt på å gi ham penger men er usikker på hvor mye hun skal gi. Er ikke familie men nære venner.

Forslag?!

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ga 1000 i dåpen til mitt fadderbarn som var sønnen til en venninne

Gjest Gjesta
Skrevet

Ooh, det var mye! Venninnen min er ikke fadder (eller tilsvarende) for dette barnet. Kanskje hun bør halvere summen da? Eller?? Synspunkter?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes bøker er flott å gi. Har selv gitt bøker i den store hvite serien, og de har blitt godt mottatt. Hver bok koster vel 360,-

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis hun ikke er nær slektning, men invitert som venninde og ikke er fadder heller, bør hun holde seg på rundt 250 syns jeg... Ikke noe mer iallefall.

Gjest baby-E
Skrevet
Hvis hun ikke er nær slektning, men invitert som venninde og ikke er fadder heller, bør hun holde seg på rundt 250 syns jeg... Ikke noe mer iallefall.

Enig med Evelina :Nikke:

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg synes bøker er flott å gi. Har selv gitt bøker i den store hvite serien, og de har blitt godt mottatt. Hver bok koster vel 360,-

God idè! Hermed overbragt!

Evalina; syns summen din hørtes litt mer edruelig ut. 300,- i "venn av familien-gave" burde holde! :)

Andre forslag?

Skrevet

Jeg ga barnebøker til navnefesten til min venninnes sønn

Skrevet

Jøss det må jeg si. Så sjenerøs du er!

Syns 300 kr burde holde når du ikke er fadder eller i familie.

Skrevet

Forresten så er barnebestikk en fin gave. Det må jo ikke være i sølv. Det er mye fint i stål også, og det er greit å ha flere sett til hverdags!

Skrevet

Da gutten vår ble døpt ønsket vi ham sangbøker,eventyrbøker,rim og reglebøker osv.Finnes mange fine bøker som han kan gledde seg over i mange år. Syntes dette er bedre enn de tradisjonelle dåpsgavene.Har selv sølvkrus,bestikk,rammer osv.og det eneste de er brukt til er støvsamling...

• 2 uker senere...
Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for alle svar, de ble overbragt og var til stor hjelp!

Hun endte opp med å gi fem hundre kroner. Siden det er nære venner fra langt tilbake syntes hun det var en grei sum.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...