Rosa Sløyfe Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Vi plantet en blåbærbusk for noen mnd siden å luer på når vi får bær på den
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Vi har hatt bær på vår hvert år siden vi fikk den, jeg ser de snart er modne nå. Anonymkode: 1fb09...d04
Rhodiola Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Tråden er ryddet for latterliggjøring. Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Ikke alltid de gir bær første året. Om den hadde blomster (ligner på ville blåbærblomster, bare større), så burde du ha sett det, og så kommer det jo blåbærkart etterhvert, som nå bør begynne å modnes litt eller mye, avhengig av hvor i landet du bor i Ellers må blåbærbusker ha sur jord og tilsvarende riktig næring for å trives og gi særlig avling. Anonymkode: b1b96...f2a 1 1
skrue Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli (endret) Her hos meg (rett ved Oslo) er den typen bær de seneste til å bli ferdig. Normalt ikke før i slutten av august og modningen skjer gradvis og strekker seg over lang tid. Har tre busker og det er ikke bær på alle hvert år. Endret 22. juli av skrue
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Det holder ikke med en busk. Må være to, for å få pollinering 🙂. Vi har to, men får ikke bær hvert år. Vet ikke hvorfor. Anonymkode: 38d35...f08 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Vi har 4 busker; skal ha veldig sur jord da blir det mye bær Anonymkode: 4ce7a...100
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Vi har 2, veldig sur jord. Begynte først å bli bær ca 2-3 år etter at de ble plantet, og da vi forstod at å fylle på med kukompostgjødsel, og generelt gjødsle, er en fin ting når du ønsker blomster og bær 😅 Anonymkode: e155d...bed
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Jeg plantet åtte busker i fjor, tre av dem kommer med litt bær i år. Det er ikke uvanlig at planter prioriterer å utvikle rotsystem før de bærer frukt. Anonymkode: 9cee8...e36
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Hvis det ikke er minimum kart på dem nå får dere ikke noe i år. Anonymkode: 2e754...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå