AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Hva teller mest i det lange løp hvis du må velge: anerkjennelse eller god lønn? Anonymkode: 18cbd...d12
Knirke Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Hvorfor skal man velge? Det er da fullt mulig å få begge deler. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva teller mest i det lange løp hvis du må velge: anerkjennelse eller god lønn? Anonymkode: 18cbd...d12 Lønn er anerkjennelsen man får for jobben man gjør Anonymkode: d0905...576 10 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Begge deler hadde selvsagt vært fint - men med de høye prisene som er på alt nå ville jeg valgt god lønn. Anonymkode: c3695...dff 1
SPOCA Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Ja, takk, begge deler. Men, jeg har jobbet et sted hvor jeg fikk stor anerkjennelse, men elendig lønn. Det var kjipt, for det føltes ikke som om de fine ordene betydde særlig mye. Handlinger sier mer enn ord, og bør også reflekteres i lønn. Jeg sluttet og gikk om betydelig i lønn. 5 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Knirke skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal man velge? Det er da fullt mulig å få begge deler. Fordi jeg har lyst å høre hva folk verdsetter. Anonymkode: 18cbd...d12
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lønn er anerkjennelsen man får for jobben man gjør Anonymkode: d0905...576 Jo, men muntlig og personlig anerkjennelse er noe annet. Anonymkode: 18cbd...d12
SPOCA Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men muntlig og personlig anerkjennelse er noe annet. Anonymkode: 18cbd...d12 Det er noe annet, men teller lite når det bare er tomme ord. For de av oss som har opplevd det, er det ikke nødvendigvis noe å trakte etter. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Lønn. Ord fra en sjef som kun er avhengig av deg for å tjene penger er bare falsk anerkjennelse. Samme hvor flink du er. Etter 30 år i arbeidslivet er det realiteten. Anonymkode: 0cafa...651 2 2
Bålkaffe Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli En god lønn for arbeidet, tiden, energien man legger ned er anerkjennelse.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli Jeg personlig velger Lønn 100% Foreksempel er doktorgrad helt uaktuelt fordi man må så mye ned i lønn...Men får akademisk anerkjennelse. På samme måter styrer advokater unna dommerstillinger. Dårlig lønn men faglig anerkjennelse. For noen er anerkjennelsen viktigere. Men da har gjerne "old money" (arv) som gjør at mindre lønnsinntekt ikke gjlr like vondt. (Påstand). Anonymkode: 5291b...097 1
Knirke Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi jeg har lyst å høre hva folk verdsetter. Anonymkode: 18cbd...d12 Hvis det er snakk om høyt nivå, som dommere og advokater, så skjønner jeg at noen har et reelt valg mellom penger og status.. Og at lønna er såpass høy i begge yrker at man kan ta seg råd til å gå ned noen hundretusen i lønn. Men når det gjelder den vanlige mann i gata, der hverken lønna eller statusen er spesielt høy, da vil nok de fleste gå for høyest mulig lønn.
Spiren Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva teller mest i det lange løp hvis du må velge: anerkjennelse eller god lønn? Anonymkode: 18cbd...d12 God lønn. Jeg liker anerkjennelsen av at regningene er betalt. Og fond som vokser.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli Spør sykepleierne om klappingen under covid hjalp de. De fikk jo massevis av anerkjennelse... Anonymkode: d5d51...289 1 1
Snok1 Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo, men muntlig og personlig anerkjennelse er noe annet. Anonymkode: 18cbd...d12 Alle kan gi muntlig anerkjennelse, bare lønn er håndfast anerkjennelse.
Jdz Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli En jobb jeg kan trives og utvikle meg i, sekundært lønn. Anerkjennelse? Fra hvem i så fall? Jeg vet når jeg gjør en god jobb og har ikke det helt store behovet for å få det fortalt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Trist og se at penger betyr mer enn alt annet. Man selger seg og sin verdighet for penger. Man selger dem menneskelige delen av arbeidslivet og bare man får penger så er alt annet uviktig. Slik er ikke jeg. Anonymkode: 18cbd...d12
AnonymBruker Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli Lønn går forran alt. Det er kun derfor jeg møter opp på jobb. Anonymkode: 6450b...33b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli Tenker det ligger mye anerkjennelse i god lønn, men det ligger ikke nødvendigvis god lønn i anerkjennelse. Så jeg går for god lønn. Anonymkode: 362c1...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå