Gå til innhold

Den j**la naboen!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor mer enn et steinkast fra havet, og nå har den pappskallen av en nabo begynt å mate måker fra verandaen sin! De skriker og hyler døgnet rundt, driter ned biler og terrassen, og det er ikke mulig å nyte en solskinnsdag - eller noen andre dager for den del.

Å snakke med dem er umulig, da de aldri er edrue/nykter nok til å få med seg hva man sier. Kommunen er utleiere, og mener de ikke kan gjøre noe med det og at leieboerne uansett ikke hører på dem. Kommunen har heller ikke vedtekter som forbyr måkemating i tettbygde strøk.

Hva mer kan man gjøre? Er flytting eneste alternativet, og da må det jo bli langt utpå landet, ellers risikerer man lignende tullinger som nabo? Kjøpe meg en bengalkatt, Maine Coon eller lignende stor katt som kan sende faenskapet på flukt (måkene, men gjerne naboen også)? 

Må man bare finnes seg i at et boligstrøk fylles med dritende bråkmakere, og all matingen fører sikkert til mus etc også, fordi også de som er knepp i skallen har rettigheter?

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (7 minutter siden):

Bor mer enn et steinkast fra havet, og nå har den pappskallen av en nabo begynt å mate måker fra verandaen sin! De skriker og hyler døgnet rundt, driter ned biler og terrassen, og det er ikke mulig å nyte en solskinnsdag - eller noen andre dager for den del.

Å snakke med dem er umulig, da de aldri er edrue/nykter nok til å få med seg hva man sier. Kommunen er utleiere, og mener de ikke kan gjøre noe med det og at leieboerne uansett ikke hører på dem. Kommunen har heller ikke vedtekter som forbyr måkemating i tettbygde strøk.

Hva mer kan man gjøre? Er flytting eneste alternativet, og da må det jo bli langt utpå landet, ellers risikerer man lignende tullinger som nabo? Kjøpe meg en bengalkatt, Maine Coon eller lignende stor katt som kan sende faenskapet på flukt (måkene, men gjerne naboen også)? 

Må man bare finnes seg i at et boligstrøk fylles med dritende bråkmakere, og all matingen fører sikkert til mus etc også, fordi også de som er knepp i skallen har rettigheter?

Meld deg inn i huseierne og se om de har en løsning for deg. Men jeg tviler….

Anonymkode: 9c1d1...bca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde alltid måkedrit på bil og terasse. Så begynte jeg å mate måker. Det ble etterhvert et måkepar som jaget resten bort, og resultatet var at jeg slapp å få hus og bil nedsølet av måkedrit. Super løsning for både meg og måkeparet. Men jeg har ikke  naboer tett på da. 

Anonymkode: 9501b...a7a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (14 minutter siden):

Jeg har akkurat samme problem. Kommunal bolig og dritings folk som mater måker og skjærer.

Det er jo umulig å få noe gehør for problemet generelt også, for måker er jo utrydningstruet må vite. Nå er det bare 10 milliarder igjen av dem i landet så nå forsvinner de nok hvilken dag som helst.

Det verste er jo at enkle sjeler som dette sikkert tror de gjør en god gjerning med å mate dem, så måkene ikke dør ut. 😡

Anonymkode: dda27...b18

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har akkurat samme problem. Kommunal bolig og dritings folk som mater måker og skjærer.

Det er jo umulig å få noe gehør for problemet generelt også, for måker er jo utrydningstruet må vite. Nå er det bare 10 milliarder igjen av dem i landet så nå forsvinner de nok hvilken dag som helst.

Det verste er jo at enkle sjeler som dette sikkert tror de gjør en god gjerning med å mate dem, så måkene ikke dør ut. 😡

Kanskje du er naboen på andre siden av veien fra de her :D 

Forskning viser at man IKKE skal mate dem, så kanskje jeg får legge et par utskrifter rundt dette på trappen deres. Det fordrer selvsagt at de kan lese, og der er jeg lit usikker, gitt!

AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (22 minutter siden):

Kjøpe meg en bengalkatt

Har en bengalkatt og eneste han "jakter" på en naboens elghund, sommerfugler og søppelbilen😅

Anonymkode: 0e531...bca

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en bengalkatt og eneste han "jakter" på en naboens elghund, sommerfugler og søppelbilen😅

Må bli Maine Coon da 😅

AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (3 minutter siden):

Må bli Maine Coon da 😅

Lurt :)

Du kan også sjekke om det er forbudt å mate måker i din kommune. Vet at det i mange kommuner har forbud

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo umulig å få noe gehør for problemet generelt også, for måker er jo utrydningstruet må vite. Nå er det bare 10 milliarder igjen av dem i landet så nå forsvinner de nok hvilken dag som helst.Anonymkode: dda27...b18

Haha herlig. Lo så jeg nesten spytta kaffen ut på pc-skjermen her. 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (28 minutter siden):

Kommunen har heller ikke vedtekter som forbyr måkemating i tettbygde strøk.

Sorry, så ikke denne. Nei, da er jeg tom for idèer..... Dessverre ;(

AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (9 minutter siden):

Kanskje du er naboen på andre siden av veien fra de her :D 

Forskning viser at man IKKE skal mate dem, så kanskje jeg får legge et par utskrifter rundt dette på trappen deres. Det fordrer selvsagt at de kan lese, og der er jeg lit usikker, gitt!

Ja, skulle ikke forundre meg om det er de samme folka vi snakker om 😅

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om en tulling her i byen som titt og ofte blir sett med en full bærepose med brød han deler ut til byens fugler. Med resultat masse fugledrit og ansamling av rotter. 

Anonymkode: 41194...22d

AnonymBruker
Skrevet

Synes innkjøp av Maine Coon var en god ide. Vi har en i nabolaget, den tar en god del store fugler. Jeg synes det er litt synd (liker fuglene den tar, det er stort sett skjærer), men den holder bestanden nede ganske effektivt 🙈

Anonymkode: 3c9fa...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ofte regulert med forbud mot å mate fugler i sameier/borettslag dersom dere bor i et, sjekk der og eventuelt rapporter til styret.

Anonymkode: 9fcf6...57a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si til kommunen at det er blitt en del rotter. Da reagerer de nok. 

Anonymkode: d13a1...395

• Liker 4
Skrevet

Min maine coon jakter ikke på den drit 😂 Nå har hun bittt blind da, men va 0 jakt før det skjedde.

Skrevet

Den jævla naboen, ja.... En av mine naboer, uvisst hvilken foreløbig (bor i blokk), har gitt seg til å synge. Har hørt det flere ganger i det siste, og det er ikke vakkert, for å si det sånn. Skjærende falskt, men vedkommende synger av full hals og kaster seg ut i strofene som om de vakreste toner kommer fra halsen deres.

Det pågikk nå nettopp igjen, klokka halv ti på formiddagen, og jeg var i ferd med å hive på meg mer klær (sitter lettkledd pga sommervarmen) og trampe ut i gangen for å lokalisere Den Syngende Gjøken og si noen sannhets ord... men akkurat da jeg grep etter buksene, stoppet ulyden.

Makan altså. Den jævla naboen. 

AnonymBruker
Skrevet

Spill denne på full guffe for naboen: Vägg i vägg

Anonymkode: e37fc...69c

Skrevet (endret)

Heng opp måkeskremmer

Endret av Meowmere
Skrevet
Meowmere skrev (13 timer siden):

Heng opp måkeskremmer

Det ville kanskje ha hjulpet på dritingen utenfor mitt hus, men på spetakkelet hjelper det ingenting 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...