Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De synes sikkert at dette er pent selv, men skjønner de at dette er det delte meninger om og at det potensielt kan gi et dårlig førsteinntrykk?

Så en dame på leting etter jobb på Facebook. Gigantiske falske lepper. Hvorfor ikke ta bilder når leppene er i normaltilstand, og aller helst la leppene være i fred til jobben er i boks mtp å dukke opp på intervju med monsterlepper?

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Nådeløs
Skrevet

Du får sende henne en melding og spørre? Hvilken størrelse leppene dine har, vil ha absolutt null innvirkning på hvordan du utfører jobben din. 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (3 timer siden):

De synes sikkert at dette er pent selv, men skjønner de at dette er det delte meninger om og at det potensielt kan gi et dårlig førsteinntrykk?

Så en dame på leting etter jobb på Facebook. Gigantiske falske lepper. Hvorfor ikke ta bilder når leppene er i normaltilstand, og aller helst la leppene være i fred til jobben er i boks mtp å dukke opp på intervju med monsterlepper?

Det er vel bedre at de poster bildene med leppene så potensielle arbeidsgivere og menn som søker trygg og stabil kvinne kan styre unna?  

Anonymkode: 24a6d...838

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nådeløs skrev (1 time siden):

Du får sende henne en melding og spørre? Hvilken størrelse leppene dine har, vil ha absolutt null innvirkning på hvordan du utfører jobben din. 

Men det har potensielt en innvirkning på hvem man vil ansette.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel bedre at de poster bildene med leppene så potensielle arbeidsgivere og menn som søker trygg og stabil kvinne kan styre unna?  

Anonymkode: 24a6d...838

Er det til hennes beste?

• Liker 2
Gjest Nådeløs
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Men det har potensielt en innvirkning på hvem man vil ansette.

Man vil ikke være ansatt i en bedrift eller på en arbeidsplass hvor utseende vektlegges mer enn kompetanse uansett, så tenker nok at hun ikke hadde sett på det som et tap. De færreste vektlegger hvordan man ser ut, og førsteinntrykk kan alltids fikses med et godt inntrykk ellers. 

Det er ikke et problem i arbeidslivet at kvinner blir nektet en stilling fordi de har "oppblåste lepper". Så jeg lurer på hvorfor dette er en hjertesak for deg? Det er utelukkende for å rakke ned på kvinner sitt utseende, men la meg gjette, en dame med oppblåste lepper har nylig avvist deg? :P

AnonymBruker
Skrevet

Tenk å la slik plage seg. Selv tar jeg en blund med åpne øyner hver gang en trutmunn eller metallnippel dukker opp på intervju. 

Anonymkode: 58515...898

• Liker 2
Skrevet
Nådeløs skrev (1 time siden):

Man vil ikke være ansatt i en bedrift eller på en arbeidsplass hvor utseende vektlegges mer enn kompetanse uansett, så tenker nok at hun ikke hadde sett på det som et tap. De færreste vektlegger hvordan man ser ut, og førsteinntrykk kan alltids fikses med et godt inntrykk ellers. 

Det er ikke et problem i arbeidslivet at kvinner blir nektet en stilling fordi de har "oppblåste lepper". Så jeg lurer på hvorfor dette er en hjertesak for deg? Det er utelukkende for å rakke ned på kvinner sitt utseende, men la meg gjette, en dame med oppblåste lepper har nylig avvist deg? :P

Oi, desperasjonen melder seg, for et stusselig tankesett 😂 virker som at noen tar seg litt nær av leppekommentarer 🤣

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tenk å la slik plage seg. Selv tar jeg en blund med åpne øyner hver gang en trutmunn eller metallnippel dukker opp på intervju. 

Anonymkode: 58515...898

I hvilken grad har dette plaget meg? Foreslår at du leser første innlegget på nytt

AnonymBruker
Skrevet

Det plager meg ikke, men dæven døtte så teit det ser ut. Og etter mitt syn sier det mye om hvem man er, hvor forfengelig og ikke minst virkelighetsfjern man er når man ødelegger kroppen sin slik.

Det er sikkert feil, men sitter jeg i ansettelsesråd og får en slik kandidat inn, så er sjansen vesentlig redusert. Men, det pleier å være en klar kobling mellom et slikt utseende og andre evner, så jeg tror ikke var har gått glipp av noen gode.

Anonymkode: 57cbc...fcc

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

så jeg tror ikke vi har gått glipp av noen gode.

Rettelse

AnonymBruker
Skrevet

De ser seg blinde på seg selv!

Har snakket med et par kvinner som har lip fillers, og de ser ikke hvor store leppene deres er.

Et års tid senere ser de tilbake på bilder og tenker "shit"...

Anonymkode: 00d2d...640

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Nådeløs
Skrevet
norw skrev (16 minutter siden):

Oi, desperasjonen melder seg, for et stusselig tankesett 😂 virker som at noen tar seg litt nær av leppekommentarer 🤣

Ikke noe mer stusselig enn å anta at sjefer velger sine ansatte basert på utseende. Men har man ikke vært på jobbintervju eller vært ansatt så kan man naturligvis ikke vite dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det plager meg ikke, men dæven døtte så teit det ser ut. Og etter mitt syn sier det mye om hvem man er, hvor forfengelig og ikke minst virkelighetsfjern man er når man ødelegger kroppen sin slik.

Det er sikkert feil, men sitter jeg i ansettelsesråd og får en slik kandidat inn, så er sjansen vesentlig redusert. Men, det pleier å være en klar kobling mellom et slikt utseende og andre evner, så jeg tror ikke var har gått glipp av noen gode.

Da regner jeg med at dere ikke ansetter noen med overvekt, som ikke trener, eller farger håret hjemme også?

Regner med at du selv ser ganske perfekt ut, all den tid du sitter i ansettelsesrådet?

Anonymkode: e3630...b1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (3 minutter siden):

Ikke noe mer stusselig enn å anta at sjefer velger sine ansatte basert på utseende.

Det er jo selvfølgelig noe som skjer. Det er nok egentlig ikke innenfor, men det skjer ofte.

Ingen antagelse for min del, jeg har selv vært med på å få det til å skje.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da regner jeg med at dere ikke ansetter noen med overvekt, som ikke trener, eller farger håret hjemme også?

Regner med at du selv ser ganske perfekt ut, all den tid du sitter i ansettelsesrådet?

Anonymkode: e3630...b1b

Joda, det gjør vi! Men jeg må innrømme at jeg dømmer disse leppemenneskene, om man kan beskrive det slik. Brutalt ærlig, men sånn er det.

Og nei, jeg ser ikke perfekt ut. Og til info, mange sitter i slike råd, det er en ganske vanlig greie i det offentlige.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo selvfølgelig noe som skjer. Det er nok egentlig ikke innenfor, men det skjer ofte.

Ingen antagelse for min del, jeg har selv vært med på å få det til å skje.

Virker så åpenbart at vedkommende vet fint lite om arbeidslivet, men likevel er ivrig på å synse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (6 timer siden):

Vedkommende kan jo ha hatt en jobb, som betalte for å få leppene store i utgangspunktet, før hun av ukjente årsaker startet å lete etter jobb nå? 

Personlighet henger dessuten sammen med interesser og egenskaper... Og ofte har en person med et slikt utseende egenskaper og interesser som uansett ikke gjør at de søker jobb hos arbeidsplasser hvor det potensielt ville bli ansett som uprofesjonelt. Og uansett så er det uprofesjonelt (i de fleste tilfeller) å basere ansettelser på utseende...

Det er jo også mange ting som potensielt kan gi et dårlig førsteinntrykk. Basert på de jeg ble uteksaminert med for et par år siden, så hindrer ikke fylla-bilder som profilbilde folk å få arbeid som sivilingeniører og IT konsulenter, men det er jo en sannsynlighet for at det ikke ville vært så heldig om man søkte på jobb som pastor i en konservativ menighet.. Og ei av de som har gjort det veldig bra innenfor IT var jeg sikker på at kom til å droppe ut før jul første semester, for hun så ut som en Barbiedukke.

Anonymkode: 3cfc1...77f

Skrevet

Hun hadde ikke fått jobb hos oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tenker det samme om menn som mister håret. Tenk å ha en sånn fjott ansatt, noe så flaut.

Anonymkode: 09cae...765

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er kvinner værst sies det. Og denne tråden beviser det virkelig. Hvor lenge har ikke kvinner kjempet for å bli sett og vurdert etter noe annet enn utseende. Og her er vi. Kvinner som ser ned på kvinner. Men neida, det mannsdominerte arbeidslivet hindrer oss i å komme opp og frem. 

Jeg ville glatt ansatt en grei, kompetent og intelligent kvinne med fyldige lepper fremfor de fordomsfulle her inne - uansett hvor naturlige leppene deres er. Med så mye fordommer, peker munnvikene deres nedover også. Og det ser heller ikke pent ut.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...