Gå til innhold

Flytting, hvor nøye med vask og hage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har leid bolig, hvor grundige tar dere vask og evt. ordning av hage og uteområder når dere flytter ut? Jeg har flyttet flere ganger selv, og synes generelt ikke folk har vært så nøye.... 

Anonymkode: f9600...4ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vasker alt fra gulv til tak. Sluker skal renses, stekebrett vaskes, ovn innvendig osv. alle skuffer, skap og innredninger.. 

Vinduer pusses, innvendig og utvendig. 

Anonymkode: 3345a...e39

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vasker alt fra gulv til tak. Sluker skal renses, stekebrett vaskes, ovn innvendig osv. alle skuffer, skap og innredninger.. 

jeg syns det var litt voldsomt til vask, nå har jeg alderi leid med flyttet flere ganger og har alltid hatt flyttevask 

Anonymkode: a1216...b56

Skrevet

selvsagt skal det være skikkelig rengjort

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dere som har leid bolig, hvor grundige tar dere vask og evt. ordning av hage og uteområder når dere flytter ut? Jeg har flyttet flere ganger selv, og synes generelt ikke folk har vært så nøye.... 

Vask så rent at du selv ville der skulle være da du flyttet inn, når utleier har godkjent, er det bra nok.

Anonymkode: 59ce3...627

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vask så nøye at du selv ville kunne flytte inn der og bo der, uten å vaske først. 
vask og så nøye at du ikke får klage eller trekk i depositumet. 
Men, hvor mye har du skitnet til og hvor mye/lite har du vasket underveis? 
Er hagen ditt ansvar? 

Anonymkode: c5fbd...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Vasker tak, vegg, gulv, inni og utenpå alle skap, ovn, kjøkkenvifte, kjøleskap etc. Altmpå badet, lamper om det trengs etc. Sluk såklart. Vinduer. Er vel egentlig ikke et sted i huset som ikke er rørt av en vaskeklut?

Jeg er livredd for å få beskjed om at det ikke er bra nok. Men har flyttet inn noen steder hvor det absolutt ikke er vasket med den standarden…

Anonymkode: 4a268...7a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen utleiere bryr seg lite om flyttevask, mens andre bryr seg mer.

Tak har jeg alltid vært forsiktig med, det kan bli skjoldete og vanskelig å få helt fint. Hvitmalt tre tak går fint å vaske.

Vegger skal være fri for støv og flekker. Generelt alle flater skal være fri for støv og flekker. Inni skap og skuffer, sjekker gjerne bak/under skuffen om noe har falt ned.

Dører, oppå dørblad, lister, lamper, hvitevarer som evt står igjen. Tar også rens av oppvaskmaskin og sluk. Vasker dusjen grundig, full vask av bad og vaskerom fra topp til tå. Tørker over blanke knagger.

For meg så skal det omtrent se nytt ut, det eneste som syns er evt normal slitasje. 

Koster inngangsparti og klipper plenen en siste gang, om plenklipping er noe jeg har i avtalen. 

Anonymkode: 488d2...13a

AnonymBruker
Skrevet

Trodde innflytter hadde krav på å få dekket flyttevask av rengjøringsfirma hvis det ikke var grundig vasket ut? Eller gjelder det kun ved boligkjøp? Husker hun som kjøpte vår forrige bolig til og med sjekket nedi slukene i dusjen for å prøve å få dekket en ny flyttevask. Men vi hadde heldigvis vært kjempegrundige.

Anonymkode: ddb6b...d27

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten skal være så godt vasket at den skal føles ny. Jeg leier og har flyttet 4 ganger. Aldri fått klager etterpå. 

Uteområdet tar jeg vare på gjennom hele boforhold hvis det står skrevet i kontrakten. Hvis ikke så fikser jeg det sånn at jeg trives. 

Det er vel helt normalt? 

Anonymkode: e5aa0...93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Firma. Opplevd utleiere som er ekstremt kresne (leter etter noe å pirke på), så anbefaler dette med garanti så de kan komme tilbake om ikke fornøyd. 

Anonymkode: 85743...3e9

AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid vaskebyrå som gi garanti 

Anonymkode: bd3a9...5cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 10.34):

Har leid leilighet/hus i mange år. Flyttet flere ganger. Vasker sånn som dette, og har aldri fått klager. 
Har derimot flyttet inn i leiligheter der eiendeler låg igjen i skap på badet, og støvtrådene hang i lampa da jeg var på visning. Bemerket dette til huseier som valgte å selv ordne opp i det.

Anonymkode: bcec2...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...