AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Vi fikk et barn for 8 mnd siden, og siden da har sexlivet vært helt dødt. Jeg tok initiativ to ganger rett over nyttår, etter å ha sagt mange ganger at jeg føler alt er dødt og at jeg synes det er kjedelig. Han har siden ikke tatt noe initiativ. Vi har snakket om det flere ganger, og han sier at det kommer til å ordne seg osv. Nå føler jeg meg bare dritt og at han ikke er intr lenger. Datteren vår sover 5-6 timer i strekk på natten, har har flere timer med soving i strekk på dagen fortsatt. Han er ikke deprimert. Og det er jeg som har tatt nettene med babyen hele tiden pga ammingen. Hva skal jeg gjøre? Er dette mitt nye liv? Jeg vet ikke hvordan jeg kan ta det opp enda en gang uten å virke desperat eller masete. Anonymkode: 0a7f9...9b5
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Man kan faktisk ikke bare gå med holdningen «det ordner seg sikkert». For mange må man legge inn en innsats for å få igang sexlivet igjen. Noen har blitt litt for påvirket av fødsel og klarer ikke helt å tenne på sex etterpå, men det er også ofte en terskel man må over. man er ikke desperat bare fordi man ønsker en samtale om å få igang sexlivet igjen. Anonymkode: 1e4b2...e15 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Takk for svar. Jeg glemte å legge til at han også sier at han har lyst, men at han glemmer det og ikke går rundt og tenker på det, og at jeg derfor må minne han på det og si hva jeg vil ha og trenger. Men jeg føler det er helt feil, og at hvis han hadde hatt lyst, så hadde han tenkt på det. Jeg støtter faktisk teorien om at han ikke tenner på meg lenger. Det er i det minste slik det føles, og det har jeg sagt til han mange ganger. Dette gjelder ikke bare sex heller. Jeg føler at hele forholdet er forandret. Han er en god pappa, men ikke lenger en god partner. Jeg føler meg usynlig.. Ts Anonymkode: 0a7f9...9b5
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Huff, så leit. Noen menn klarer ikke kombinasjonen «mor» og sexobjekt. Dere burde prøve parterapi eller sexolog. Han må komme på banen. Anonymkode: f3047...62a
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Tar du din del av det tredje skiftet? Oppvask, klesvask og legging av barn? Gjør du deg selv attraktiv med hårklipp, velvære og hygiene? Kanskje mannen er utslitt?😉 Anonymkode: 60069...2bd
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Du går igjennom det mange menn pleier å føle etter barn. Er som regel motsatt føler jeg, at kvinnen ikke er klar for sex etter fødsel/barn. Dette handler om situasjonen dere er i, den må løses med kommunikasjon. Om dere ikke klarer å tilegne dere informasjon og kunnskap til å gjøre det, søk hjelp og parterapi. Dere må prøve og han må forstå at han må det også. Det skjer mye hormonelt med menn også i forhold og når barn kommer, som kan påvirke lyst og tenning. Anonymkode: c3eb0...9b7
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Noen menn mister jo lysten dersom de har sett høna under fødsel eller om dama har lagt på seg svært mye. Det er ikke lov å si, men hva en mann finner avtennende og ikke kan han ikke styre. Evt er han bare svært misfornøyd med sitt nye liv. Anonymkode: 6aa23...786 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Menns hormonsammensetning og prioriteringer endrer seg også etter fødsel. Noen er nok også redde for å skade musa. Det er selvfølgelig hans eget ansvar å snu dette, men i praksis bør kanskje du ta mest initiativ til sex den første tiden. Jeg har ingen tro på at han «ikke har lyst på deg». Hilsen trebarnsfar. Anonymkode: a6f6c...408
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tar du din del av det tredje skiftet? Oppvask, klesvask og legging av barn? Gjør du deg selv attraktiv med hårklipp, velvære og hygiene? Kanskje mannen er utslitt?😉 Anonymkode: 60069...2bd Selvfølgelig. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen menn mister jo lysten dersom de har sett høna under fødsel eller om dama har lagt på seg svært mye. Det er ikke lov å si, men hva en mann finner avtennende og ikke kan han ikke styre. Evt er han bare svært misfornøyd med sitt nye liv. Anonymkode: 6aa23...786 Han så ingenting under fødsel. Han virker heller ikke misfornøyd med det nye livet. Anonymkode: 0a7f9...9b5
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig. Han så ingenting under fødsel. Han virker heller ikke misfornøyd med det nye livet. Anonymkode: 0a7f9...9b5 Da er han kanskje litt som mange damer at han er fornøyd med situasjonen og at det funker å bo med en venn. Anonymkode: 6aa23...786
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi fikk et barn for 8 mnd siden, og siden da har sexlivet vært helt dødt. Jeg tok initiativ to ganger rett over nyttår, etter å ha sagt mange ganger at jeg føler alt er dødt og at jeg synes det er kjedelig. Han har siden ikke tatt noe initiativ. Vi har snakket om det flere ganger, og han sier at det kommer til å ordne seg osv. Nå føler jeg meg bare dritt og at han ikke er intr lenger. Datteren vår sover 5-6 timer i strekk på natten, har har flere timer med soving i strekk på dagen fortsatt. Han er ikke deprimert. Og det er jeg som har tatt nettene med babyen hele tiden pga ammingen. Hva skal jeg gjøre? Er dette mitt nye liv? Jeg vet ikke hvordan jeg kan ta det opp enda en gang uten å virke desperat eller masete. Anonymkode: 0a7f9...9b5 Hvordan, presis, tenkte du at valget om å si «jeg føler alt er dødt og kjedelig» skule bidra til å fikse sexlivet og/eller forholdet, ts? Tenker du at det er motiverende, om noen (feks din partner, for å velge et eksempel) velger å formulere seg slik til deg? Først velger du å si «mange ganger» at forholdet, han, livet og/eller sexen er «dødt og kjedelig». Så velger du å ta initiativ to ganger (uten at du nevner utfallet av de to gangene). Deretter har ikke han tatt initiativ. Men det har antagelig heller ikke du? Det er mulig dere har snakket til hverandre om dette. Det er til og med mulig dere har snakket MED hverandre (selv om det er usannsynlig). Men det er nesten utenkelig at dere har valgt å føre en reflektert samtale om temaet. Gjør det. Vet du/dere ikke hvordan man gjør det? Lær dere reflektert samtale. Det er et must for å vellykket med oppdragelse (og alle andre relasjoner i livet) uansett, så det er ikke bortkastet tid selv om forholdet skulle ende. Anonymkode: 7de1c...fe8
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli Hvis han responderer når du tar initiativ så kan du vel fortsette med det da? Anonymkode: 6c2c4...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå