Nysgjerrig95 Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Jeg har lenge ønsket å finne en litt alternativ boløsning. For øyeblikket leier jeg, men jeg ønsker å komme meg ut å «få noe eget», uten at jeg egentlig har råd til det. Jeg kunne fått et lån på minihus og leid tomt, eller kanskje hatt det i hagen hos foreldre, de mener at dette ville vært en svært dårlig investering for meg, mens jeg mener det ville vært en god investering i mitt eget ve og vel. Jeg har også vært inne på tanken på husbåt/bobil, men ingen av de føles like aktuelle som minihus da de føles mer midlertidige ut. Er det noen der ute med erfaring og/eller kunnskap om det å bo litt alternativt her i Norge som kunne gitt meg litt tips og råd? Kanskje har du hørt om en annen kul løsning du kan dele med meg? Eller kanskje du vet noe om noen kronglete regler angående det å bo i minihus? Jeg skal selvsagt lese meg selv opp, men setter pris på andres synspunkter! Takk:)
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Kjenner noen som bor i van, denne sommeren har det sikkert vært greit, men de må jo alltid bo hos venner og familie i vinterhalvåret… Anonymkode: f71ed...8e9
newman01 Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Et minihus er ingen optimal investering. De synker i verdi akkurat som en bobil eller campingvogn. Så du kan sikkert føle deg hjemme, men om 20 år eier du et brukt minihus uten særlig verdi 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Ene broren min bor i båt. Gjort det i mange år og stortrives med det Anonymkode: 4cc3c...e9e
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Et minihus har ofte begrensninger på hvor lenge de kan stå ett sted, sjekk i såfall med kommunen Anonymkode: 22b9d...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Om jeg skulle ha bodd alternativt ville jeg ha bodd på et slitent småbruk og invitert folk til å hjelpe meg via woofing. Minihus ser jeg for meg blir trangt i lengden. Anonymkode: 4bc62...5a7
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Nysgjerrig95 skrev (På 21.7.2025 den 10.05): Jeg har lenge ønsket å finne en litt alternativ boløsning. For øyeblikket leier jeg, men jeg ønsker å komme meg ut å «få noe eget», uten at jeg egentlig har råd til det. Jeg kunne fått et lån på minihus og leid tomt, eller kanskje hatt det i hagen hos foreldre, de mener at dette ville vært en svært dårlig investering for meg, mens jeg mener det ville vært en god investering i mitt eget ve og vel. Jeg har også vært inne på tanken på husbåt/bobil, men ingen av de føles like aktuelle som minihus da de føles mer midlertidige ut. Er det noen der ute med erfaring og/eller kunnskap om det å bo litt alternativt her i Norge som kunne gitt meg litt tips og råd? Kanskje har du hørt om en annen kul løsning du kan dele med meg? Eller kanskje du vet noe om noen kronglete regler angående det å bo i minihus? Jeg skal selvsagt lese meg selv opp, men setter pris på andres synspunkter! Takk:) I stedet for mini hus, skaff deg er campingvogn, i hagen hos foreldrene dine. Så sparer du opp penger til å gå videre til neste bolig. Anonymkode: fe0b9...d93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå