AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Ok, her kommer et skikkelig syteinnlegg. I en alder av ca 30 år er jeg nå så ekstremt lei av å jobbe. Jeg føler jeg kaster bort livet mitt på å jobbe for at staten skal ta nesten 50% av pengene mine og kaste dem ut av vinduet. Jeg føler meg fanget, til tross for at jeg har ganske bedagelig (men kjedelig) jobb, og relativt godt betalt (men ikke nok til å bli gjeldsfri med det første). Har tidligere drevet eget firma, var forsåvidt mer givende, men likevel mye mer jobb for mye mindre betalt. Jeg skulle ønske jeg bare vant en gigasum i lotto og kunne reinvestere i aksjer og eiendom og dermed leve resten av livet på pengene - og bruke fritiden min på givende hobbyer, kanskje ha en 30-50% stilling i en jobb jeg virkelig elsket, ikke fordi jeg måtte men fordi jeg kunne. Den verste følelsen er likevel at jeg har både drivet og kunnskapen til å kunne starte et firma som kunne hatt stor inntjening, men jeg bare ORKER ikke oppfølgingen eller tanken på å engasjere meg i kunder og avtaler for å komme dit. Jeg vil helst bare sitte med en haug penger, uten å måtte jobbe for det, og bruke livet mitt og tiden min på det jeg faktisk ønsker, uten å være fanget 7,5 timer et sted jeg hater å være. Anonymkode: c6984...844 20 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Jeg er så enig! Har det akkurat som deg. Men jeg er 54 år og har hatt det sånn i omtrent 20 år… Anonymkode: 63a67...11c 12 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Haha. Sånn tenker alle gen z😂 Ut og jobb, som alle andre Anonymkode: 10924...832 13 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Jeg har det også sånn, og det blir IKKE bedre med alderen. Anonymkode: c47bb...0df 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Ta videreutdanning og finn deg en mer givende jobb. Anonymkode: 62081...411 6 3
Macro Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Orker du et liv uten tak over hodet og mat på bordet?😅 Å gå hjemme å dasse er ganske kjedelig ganske fort. 5 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Haha. Sånn tenker alle gen z😂 Ut og jobb, som alle andre Anonymkode: 10924...832 TS er ikke Gen Z. Men jeg er helt enig, så fantastisk det hadde vært å styrt ditt eget liv, brukt tiden på akkurat det du ville, turer, hobbyer osv. Men for 99.999999999999999999999% av oss så blir dessverre det med drømmen, slik er livet og det er nesten en nødvendighet for at samfunnet skal fungere, alle kan ikke bare kose seg. Anonymkode: dcf32...c5c 15 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Macro skrev (1 minutt siden): Orker du et liv uten tak over hodet og mat på bordet?😅 Å gå hjemme å dasse er ganske kjedelig ganske fort. Man får både tak over hodet og mat i Norge hvis man blir blakk nok. Men tror ikke TS ønsker et liv som sosialklient. Anonymkode: dcd42...6b9 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Jeg å vil helst ha haug med penger og ikke måtte jobbe for det. Hvor melder jeg meg på? Anonymkode: 32009...26a 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli Bli influenser. Du kan drive med akkurat det du vil. Bare film og prat om det i sosiale medier Anonymkode: 06ed6...94b
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli Å "bli rik" uten innsats er ontrent umulig, men å skape seg et rikt liv med innsats er mye enklere - forskjellen er som TS sier at man har "driv og evne" - og vilje til å gjøre det som kreves. Alle kan bli rik på penger om de virkelig går inn for det, men det krever innsats. Omtrent ingen får penger og bli rik på slump.. Anonymkode: b6cef...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Sånn tenker jeg også, som TS altså. Drittlei jobb, ser bare frem til pensjonsalderen. Dessverre har man ingen garanti for å få en lang alderdom, hvor man er frisk... De gode årene kastes bort på pendling og lange arbeidsdager. Totalt utslitt og kun helger for å hente seg inn igjen. Ingen tid til hobbyer og lite overskudd til å være en god mor og ektefelle. Har nå ferie og opplever å sove om nettene, kjenner at kroppen fungerer. Men om kort tid er det tilbake til hverdagen. Opp kl 05.15 og hjemme kl. 18.30. Anonymkode: 1585a...138 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli Vi er så bortskjemte og priviligerte her i Norge, det er pinlig å lese tråder som dette. Snakk om å være entitled. Tror folk hadde hatt godt av å lese litt historie, eller bare tatt en titt rundt hvordan folk jobber og lever i mange andre land. Så hadde man kanskje blitt litt mer takknemlig over hvor utrolig bra vi har det her i Norge når det kommer til arbeidslivet, i stedet for å fremstå som bortskjemte barn. Anonymkode: 838d8...058 25 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli Hva ville du gjort med ditt driv og dine evner om penger ikke fantes? Penger er for meg bare «tall», har valgt jobber basert på at dette er et sted jeg kunne jobbet gratis, fordi det er lærerikt eller gøy. Motivasjon handler om hva som driver deg - indre motivasjon uten tanke på hvilke ytre belønninger du får. Det er ikke lommer i likskjorta. Penger er i beste fall bensin som gir deg mat/glede underveis gjennom livet, og kan hjelpe deg å få utrettet noe. Eller gjødsel i hagen fin om du vil. Livet er en skole, hva vil du lære? Livet er en hage, dyrk den, dyrk gode relasjoner og hjelp andre samtidig. Bruk tid og krefter på å finne det som gleder deg - naturen er gratis, kroppen din kan jobbe for deg, tankene dine kan jobbe for deg, venner kan hjelpe hverandre opp og fram, og tiden du har her på jorden går fort… ikke kast den bort på pengejag eller misunnelse eller bitterhet… Anonymkode: 97ffb...1de 1 2 2
Knirke Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli Hva med å bare skaffe seg en jobb man liker? De finnes, tro det eller ei. 12 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bli influenser. Du kan drive med akkurat det du vil. Bare film og prat om det i sosiale medier Anonymkode: 06ed6...94b Akkurat det vi trenger flere av🤣100% hjernedødt. Anonymkode: 5f6a7...304 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Knirke skrev (4 minutter siden): Hva med å bare skaffe seg en jobb man liker? De finnes, tro det eller ei. Er ikke "bare" å skaffe seg jobb,er ikke slik det fungerer. Anonymkode: 5f6a7...304 8 1 5
Knirke Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke "bare" å skaffe seg jobb,er ikke slik det fungerer. Anonymkode: 5f6a7...304 Jo, det er det. Problemet er alle som tror at det skal være lett. Det er ikke lett, det krever blod, svette og tårer. Det som er lett er å sitte på KG å sutre istedenfor å ta tak i livet sitt. 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli Joda, jeg vet det er nærmest klin umulig å bli rik uten å legge inn innsatsen til det. Jeg har tidligere hatt jobber jeg har elsket - problemet mitt er at jeg jobber så mye at jeg blir syk av det (fordi jeg synes det er så kjekt), samtidig som jeg ikke er i nærheten av å tjene så godt som jeg gjør i min nåværende kjedelige jobb. Drømmejobben min er å drive selvstendig, uten å måtte jobbe meg i hjel, samtidig som jeg tjener bra med penger. Problemet er også at i Norge så er det så enormt med skatt for selvstendige næringsdrivende at det er nærmest umulig bare å drive, selv om man gjør det bra også... Ts Anonymkode: c6984...844 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå