Gå til innhold

Møte med offentlig etat , hva servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja...det er ikke få kakestykker jeg har spist for å være høflig. 

Det eneste jeg setter pris på er kaffe. Men vann er også ok.

Anonymkode: 332da...92b

Du om det, skjønner ikke helt hvorfor du skal si noe om det når du ikke var der

Anonymkode: 6466a...062

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å kjære vene , de forsynte seg ikke for å være  høflig og ja det kan jeg vite :)

Det kan godt være de gjorde, det aner ikke du noe om. Jeg har spist mye greier jeg ikke har lyst på i det hele tatt for å være høflig, og jeg har også takket den/de som har servert. «Tusen takk, dette var ikke nødvendig men veldig hyggelig», «ikke så ofte vi blir møtt med så god oppvartning, tusen takk», «dette var jammen godt når det er lenge siden lunsj, takk for at du tenkte på oss» ect. Høflig heter det, ikke nødvendigvis sannferdig.

Anonymkode: f085c...3f2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du om det, skjønner ikke helt hvorfor du skal si noe om det når du ikke var der

Fordi jeg har en jobb hvor hjemmebesøk er noe vi gjør flere ganger i måneden. Det er konsensus om at vi ikke ønsker mat, tro det eller ei

Jeg skriver her både for min egen del for at folk skal servere meg mindre, men også for de som leser. Det er ikke forventet, eller heller ønskelig med servering. 

• Liker 3
Skrevet

Kaffe og te holder i massevis, 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fordi jeg har en jobb hvor hjemmebesøk er noe vi gjør flere ganger i måneden. Det er konsensus om at vi ikke ønsker mat, tro det eller ei

Jeg skriver her både for min egen del for at folk skal servere meg mindre, men også for de som leser. Det er ikke forventet, eller heller ønskelig med servering. 

Dere er forskjellige så hva du mener betyr ikke at andre mener det samme

Skrevet

Igjen takk til de som klarer å svare på det jeg spør om, det var fine tips. 
Hadde i grunn ikke trengt å spørre, for vi har fått ønsker fra de så da blir det servering av mat ,

Å flere av dere som har kverulert : dere  er åpenbart ikke like  alle sammen ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det kan godt være de gjorde, det aner ikke du noe om. Jeg har spist mye greier jeg ikke har lyst på i det hele tatt for å være høflig, og jeg har også takket den/de som har servert. «Tusen takk, dette var ikke nødvendig men veldig hyggelig», «ikke så ofte vi blir møtt med så god oppvartning, tusen takk», «dette var jammen godt når det er lenge siden lunsj, takk for at du tenkte på oss» ect. Høflig heter det, ikke nødvendigvis sannferdig.

Anonymkode: f085c...3f2

Igjen hvorfor kverulere på dette, det blir bare slitsomt npr det ikke er det jeg spør om

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere er forskjellige så hva du mener betyr ikke at andre mener det samme

Jo, folk som er på jobbmøte er ikke interessert i mat. En vaffel, bolle eller frukt klarer nok de fleste, men snitter eller middag som noen foreslår er helt på trynet å servere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare spørre de?

• Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke bare spørre de?

Som det allerede står ett par innlegg opp, så har de selv sendt tanker om det nå 

Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Jo, folk som er på jobbmøte er ikke interessert i mat. En vaffel, bolle eller frukt klarer nok de fleste, men snitter eller middag som noen foreslår er helt på trynet å servere. 

I din verden, åpenbart ikke i ale andres verden så da serverer vi mat vi ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som det allerede står ett par innlegg opp, så har de selv sendt tanker om det nå 

Så bra. Tenk om du hadde begynt i den enden..

• Nyttig 1
Skrevet

Kanelboller! Og frukt. Diverse drikke. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her var det ikke mye hjelp å få i grunn🙈 en burde sikkert stått i hi, vi skal selvsagt servere mer enn drikke , det er langt møte og de kjører ett stykke før og etter møte 

Hadde servert lett middag, men noe man kan plukke fra i tilfelle allergier/vegansk osv.

Så en enkel burritoservering hvor man selv velger innhold. Med kjøtt eller kylling om du spiser det og en skål med stekte linser/kidneybønner og sopp. Og litt grønt i skåler. 

Eller, pasta med grønnsakssaus. 

Eller, en veldig enkel tapasaktig «velg det du vil ha». 

Eeeeeeller: mettende salatbolle med kokte poteter oppi og rundstykke. 

Endret av AprilLudgate
Skrevet

kaffe\te holder mer enn nok, trenger ikke ta med den kjeksen det har man ikke noe godt av 

Anonymkode: c70b2...a3c

Skrevet
AprilLudgate skrev (29 minutter siden):

Hadde servert lett middag, men noe man kan plukke fra i tilfelle allergier/vegansk osv.

Så en enkel burritoservering hvor man selv velger innhold. Med kjøtt eller kylling om du spiser det og en skål med stekte linser/kidneybønner og sopp. Og litt grønt i skåler. 

Eller, pasta med grønnsakssaus. 

Eller, en veldig enkel tapasaktig «velg det du vil ha». 

Eeeeeeller: mettende salatbolle med kokte poteter oppi og rundstykke. 

Takk🫶

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Korrupsjon er ulovlig i Norge. Offentlige ansatte har ikke lov til å ta i mot gaver eller tjenester. Derfor bør du av hensyn til din egen stolthet, sørge for å servere noe av «ubetydelig verdi». Som i denne sammenheng vil være en kanne kaffe, en mugge vann og kanskje en skål med rimelige kjeks ala Gjende eller Marie. Noe mer enn det blir bare dumt. For det vil de ikke forsyne seg av om de er sitt ansvar bevisst. Og da vil det bli pinlig for deg. 

Anonymkode: d9fde...3d5

Hvis summen på det tilsvarer under 200 kroner mener jeg man har lov til å ta i mot gaver.

Anonymkode: a12c5...160

• Liker 1
Skrevet

God mat av alle slag!

Majones og gåselever, med rødbeter og løk. Kalkun panert med hummer, små glass med artisjokk.

Når vi kommer til desserten, server drops med karamell.

Anonymkode: 8e014...7c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

God mat av alle slag!

Majones og gåselever, med rødbeter og løk. Kalkun panert med hummer, små glass med artisjokk.

Når vi kommer til desserten, server drops med karamell.

Anonymkode: 8e014...7c5

Det står selvsagt på menyen, såpass bør det vel være :)

Skrevet

Tråden er ryddet avsporing, brukerdebatt, spekulasjoner, samt svar til dette. 

veronica<3, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...