Gå til innhold

Møte med offentlig etat , hva servere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har møte med en offentlig etat fra 15.300-19.30 hjemme hos oss om et par uker, hva hadde dere servert?

Forventes det at vi serverer middag eller kan vi servere noe annet?

Anonymkode: 6466a...062

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Offentlige etater byr som regel selv på kaffi, og kanskje et rundstykke med hvitost eller skinke, men da er møtene hele dagen. 

Anonymkode: d3d9e...71b

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ingen ting annet enn vann og kaffe. De kommer til dere for å ha et møte. Ikke spise.

• Liker 16
Skrevet

Du kan fikse kaffe/ te og noen kjeks. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Offentlige etater byr som regel selv på kaffi, og kanskje et rundstykke med hvitost eller skinke, men da er møtene hele dagen. 

Anonymkode: d3d9e...71b

Vi fikk veldig god mat av de sist :)

Skrevet

Kaffe / te og kjeks. Druer hvis du vil være fancy☺️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Absolutt ingen ting annet enn vann og kaffe. De kommer til dere for å ha et møte. Ikke spise.

Når det er møte på 4 t og de kjører lett stykke først, så serverer selvsagt noe er enn drikke

• Liker 2
Skrevet

de skal ha møte ikke spise, kaffe, no kaldt å drikke og frukt/kjeks er topp

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
kissmequick skrev (Akkurat nå):

Kaffe / te og kjeks. Druer hvis du vil være fancy☺️

De fikk druer sist , absolutt ikke noe fancy over det

AnonymBruker
Skrevet

Her var det ikke mye hjelp å få i grunn🙈 en burde sikkert stått i hi, vi skal selvsagt servere mer enn drikke , det er langt møte og de kjører ett stykke før og etter møte 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her var det ikke mye hjelp å få i grunn🙈 en burde sikkert stått i hi, vi skal selvsagt servere mer enn drikke , det er langt møte og de kjører ett stykke før og etter møte 

Men hva så om de har et stykke å kjøre? De er jo på jobb og har selv ansvar å få i seg nok mat til å holde seg mette mens de er hjemme hos folk. At dere fikk mat hos dem har ikke noe å si for at de skal få mat hos dere! Gi dem te, kaffe og frukt eller kjeks, det holder i mer enn lange nok baner.

Anonymkode: fdc6b...fb2

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har litt betydning i forhold til hvilken relasjon det er og hvilket maktforhold. 

jeg ville ikke servert mye mat, jeg ville skåret opp vannmelon, noen epler, jordbær og hatt vann/farris/te/kaffe. Og kjøpt en pakke havrekjeks.

Anonymkode: a3e90...ef6

Det var det vi serverte sist , bare tenkte det var kjedelig med det same igjen 🤷‍♀️

Takk for tips uansett 🌸

AnonymBruker
Skrevet

Nybakte skillingsboller? Gjerne litt frukt. Jeg tenker ikke på BV,men at dere skal bli fosterforeldre.

Anonymkode: 3cf4d...cb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var det vi serverte sist , bare tenkte det var kjedelig med det same igjen 🤷‍♀️

Takk for tips uansett 🌸

Kjøp en annen type kjeks? 🤷‍♀️ 

vil du lage mye ut av det kan du lage en pai. Det finnes ferdige bunner å få kjøpt, og enkle oppskrifter med ost og skinke for eksempel.  Men det er virkelig ikke nødvendig. Jeg reiser mye ut for å treffe klienter i min jobb, jeg forventer ikke mat selvom møtene varer lenge.

Anonymkode: a3e90...ef6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig de som kommer på møtet har spist, men du har vel kanskje unger som skal ha noe å spisse etter barnehage/skole også. 

Jeg hadde gått for pizzaboller, pestosnurrer, grønnsaksmuffins eller noe lignende. Sett fram det sammen med frukt og drikke. Så kan de ta hvis de vil, eller spise en plomme eller bare drikke kaffe hvis de vil det. Og de av dere som skulle spist middag kan spise dere mette uten noe styr med middag.

Anonymkode: 0666d...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan type møte er dette? 

Ser tråden er publisert under barn og familier, så da er det kanksje noe knyttet til møte om barn og oppvekst? 

Hvis de har kjørt langt som du skriver, og møtet er etter 15, ville jeg satt frem noen nystekte rundstykker, smør, ost, syltetøy og litt grønt. Så kan de som er sultene ta seg et rundstykke. 

Samtidig tenker jeg du ikke må bli fornærmet om de ikke spiser. Hvis det er ansatte som ofte reiser hjem til folk kan det hende de har fått mat et annet sted eller har litt blanda erfaringer med mat fra peivatpersoner, som jeg antar at du er her. 

Anonymkode: 5eb17...4b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nybakte skillingsboller? Gjerne litt frukt. Jeg tenker ikke på BV,men at dere skal bli fosterforeldre.

Anonymkode: 3cf4d...cb6

Ja kanskje kanelboller hadde vært noe, takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan type møte er dette? 

Ser tråden er publisert under barn og familier, så da er det kanksje noe knyttet til møte om barn og oppvekst? 

Hvis de har kjørt langt som du skriver, og møtet er etter 15, ville jeg satt frem noen nystekte rundstykker, smør, ost, syltetøy og litt grønt. Så kan de som er sultene ta seg et rundstykke. 

Samtidig tenker jeg du ikke må bli fornærmet om de ikke spiser. Hvis det er ansatte som ofte reiser hjem til folk kan det hende de har fått mat et annet sted eller har litt blanda erfaringer med mat fra peivatpersoner, som jeg antar at du er her. 

Anonymkode: 5eb17...4b8

Som det står i hi så er møtet fra 15.30-19.30 , de spiste både frukt og kjeks sist og var veldig takknemlig for serveringen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra tidspunktet er det naturlig med noe å spise. Jeg ville vurdert godt brød/rundstykker med godt pålegg. Helst ferdig påsmurt slik at møtet ikke blir så forstyrret.  Et annet alternativ er en pai med salat. Du kan også servere gjærbakst eller en enkel formkake.

Litt frukt er alltid godt.

Anonymkode: e5e02...ccd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

No er jeg mye på hjemmebesøk. Jobber ikke i offentlig etat. Noen ganger så spiser jeg noen ganger ikke. Det er fordi jeg ser hvordan dem har det der og tenker jeg blir syk hvis jeg spiser noe her. Men når jeg kommer til et ok hjem og det serveres alltid noe når jeg kommer. Først så sier jeg tusen takk. Men jeg er jo der for å gjøre en jobb. Ikke for å få mat da. Det sier jeg ikke da. Men jeg får alt innen dessert. Men jeg blir veldig glad når noen serverer rundstykker med god pålegg. For jeg prøver å holde meg noenlunde sund. Og det blir mye søtsaker i hverdagen hvis jeg skal spise hver gang jeg er hjemme til folk. Noen ganger så tar jeg en halv en bare for å være høflig. Derfor så prøver jeg å si når jeg er ferdig at nei no må jeg nesten dra videre til kontoret og gjør ferdig dette arbeidet. Slik at jeg slipper å spise kaker og slik. 

Anonymkode: 0fdd6...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...