TheLegendBellaGoth Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Hvis du har utsjekk kl.12:00 og kan sjekke ut kl.12:00. (Altså at du ikke skal rekke noe før utsjekk). Pakker du kofferten dagen før eller dagen du skal reise?
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Det kommer jo helt an på hvordan jeg vil prioritere tiden. Innimellom passer det best å ta det kvelden før fordi du har noe du gjerne vil gjøre frem til 12. Andre ganger er det motsatt, tiden frem til avreise består av litt dødtid. Så om jeg ikke skal rekke noe som helst før utsjekk blir det jo gjort morgenen før utsjekk. Da pakker jeg meg gjerne "ned i kofferten" gjennom morgenstellet. At ting jeg er ferdig med blir lagt ned i. Det eneste jeg alltid gjør er å begynne å forberede pakking dagen før. Rydde og sortere, samle ting, begynne å legge ting jeg er ferdig med ned i koffert, med mer. For at det ikke skal bli stress, og for å ikke glemme noe. Anonymkode: 35a48...b95 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Samme dagen som jeg sjekker ut Anonymkode: 91ca0...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Rett før jeg sjekker ut. Det tar ca 5 minutter, pakke ned toalettmappe og samle sammen noen gjenstander. Det meste pakkes opp/ned fortløpende. Anonymkode: 39565...28d 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Men jøye meg: Det tar du på godt under fem til ti min etter frokost samme dag som du skal reise? Skjønner at enkelte kanskje bruker litt tid på å finne frem det de skal ha med seg hjemmefra på en reise, men hjem igjen? Det er jo ikke store beslutningsprosesser som ligger bak en slik prosess? Du har en gitt mengde tøy, sko og dilldall som skal trøkkes ned i en koffert/trillebag igjen. Sørg bare for å ha poser tilgjengelig til sko og skittentøy, så er dette easy peasy. Anonymkode: 7c36e...55a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men jøye meg: Det tar du på godt under fem til ti min etter frokost samme dag som du skal reise? Skjønner at enkelte kanskje bruker litt tid på å finne frem det de skal ha med seg hjemmefra på en reise, men hjem igjen? Det er jo ikke store beslutningsprosesser som ligger bak en slik prosess? Du har en gitt mengde tøy, sko og dilldall som skal trøkkes ned i en koffert/trillebag igjen. Sørg bare for å ha poser tilgjengelig til sko og skittentøy, så er dette easy peasy. Anonymkode: 7c36e...55a Jeg henger opp kjoler og bluser i garderoben, legger ting på hyller og skuffer etter kategori. Sorterer elektronikk på skrivebordet. Setter produkter opp på badet, og legger mapper ned igjen i koffert. Reiser gjerne med litt kjølevarer og tørrvarer, som må pakkes særskilt. Bruker safen. Har ofte med egen hodepute. Pakker i packingcubes - så alt har sin plass. Og er nøye på hva som skal i handbagasje og hva som skal i innsjekket bagasje - inkludert et skift, selv om man er hjemreise er det kjedelig å stå der uten rene klær om flyet blir forsinket over natten. Liker heller ikke siste-liten mentalitet, er da man glemmer noe. Anonymkode: 35a48...b95 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Kofferten burde strengt tatt være pakket hele turen. Å ha klær og forskjellig slengt rundt på rommet er jo å invitere med eventuelle veggdyr hjem. Selv har jeg kofferten lukket og stående på gulvet på hjulene hele oppholdet, og minimerer tiden den er åpen til et absolutt minimum. Pleier også å ha med en sekk og den henger jeg opp i en kleshenger så den henger fritt for da skal det mye til for at veggdyr skal få klatret opp til den. Anonymkode: d4a06...49e
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Det er gjort på 5-10 minutter. Jeg pakker aldri ut. Om jeg skulle begynt å fordele klær og greier i skap, skuffer, hyller og alt som er, hadde jeg garantert glemt igjen minst halvparten av det jeg hadde med. Klærne ligger i kofferten, og så har jeg kanskje et par ting på nattbordet og en toalettmappe på badet. Bare til å stappe litt, og lukke glidelåsen. Enklet og greit. Anonymkode: ef6f0...b27
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kofferten burde strengt tatt være pakket hele turen. Å ha klær og forskjellig slengt rundt på rommet er jo å invitere med eventuelle veggdyr hjem. Selv har jeg kofferten lukket og stående på gulvet på hjulene hele oppholdet, og minimerer tiden den er åpen til et absolutt minimum. Pleier også å ha med en sekk og den henger jeg opp i en kleshenger så den henger fritt for da skal det mye til for at veggdyr skal få klatret opp til den. Anonymkode: d4a06...49e Om det er veggdyr på rommet, så kommer de med hjem. Du sover der, du kommer inn med klær, du sitter i en stol, skoene dine står på gulvet.. Så det du gjør er ganske meningsløst. Selv pleier jeg å pakke ut kofferten utenfor vaskeromsinngangen, og ta alt rett inn i vaskemaskin. Så får koffert og sko stå til lufting under tak et-par dager. Anonymkode: 35a48...b95
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er gjort på 5-10 minutter. Jeg pakker aldri ut. Om jeg skulle begynt å fordele klær og greier i skap, skuffer, hyller og alt som er, hadde jeg garantert glemt igjen minst halvparten av det jeg hadde med. Klærne ligger i kofferten, og så har jeg kanskje et par ting på nattbordet og en toalettmappe på badet. Bare til å stappe litt, og lukke glidelåsen. Enklet og greit. Anonymkode: ef6f0...b27 Mannen min er som deg - og gjett hvem som alltid glemmer noe. Fordi han tror han har alt på en plass - men så har han likevel brukt en lader, lagt noe på en hylle, eller plassert skoa rett under senga. Mens jeg går systematisk gjennom rommet når jeg pakker. Anonymkode: 35a48...b95
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen min er som deg - og gjett hvem som alltid glemmer noe. Fordi han tror han har alt på en plass - men så har han likevel brukt en lader, lagt noe på en hylle, eller plassert skoa rett under senga. Mens jeg går systematisk gjennom rommet når jeg pakker. Anonymkode: 35a48...b95 Jeg gjør som mannen din. Aldri glemt noe som helst, har reist i over 20 år. Det er mannen din som er problemet, ikke metoden. Når det skal sjekkes ut, har jeg gjerne dusjet kvelden i forveien. Da har jeg samtidig tatt alt ut av dusjen og plassert det på baderomsbenken til tørk. Pakker fortløpende. Går også gjennom rommet systematisk mens jeg pakker, og dobbeltsjekker rommet før jeg forlater det når kofforten står ved døra. Anonymkode: 893b1...742
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Pakker alt rett før utsjekk og har fortsatt til gode å glemme igjen noe. Er jo bare å ta en kjapp runde etter man har ferdig pakket, sjekke skap, stikkontakter og badet. Anonymkode: 5f0f0...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør som mannen din. Aldri glemt noe som helst, har reist i over 20 år. Det er mannen din som er problemet, ikke metoden. Når det skal sjekkes ut, har jeg gjerne dusjet kvelden i forveien. Da har jeg samtidig tatt alt ut av dusjen og plassert det på baderomsbenken til tørk. Pakker fortløpende. Går også gjennom rommet systematisk mens jeg pakker, og dobbeltsjekker rommet før jeg forlater det når kofforten står ved døra. Anonymkode: 893b1...742 Jeg siterte en som sier de må gjøre det slik for å IKKE glemme noe. Så mitt poeng er samme som ditt, metoden har ikke noe å si. Jeg reiser ca 100 døgn i året, og har heller ikke glemt noe. Pakker alltid ut alt for å få en viss følelse av å ikke bo-i-koffert. Anonymkode: 35a48...b95
Mayamus Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli Kommer an på hvor mye som skal pakkes. Er det en hotellnatt eller helg kan jeg ta det samme dagen som jeg sjekker ut. Er det etter 14 dagers charterferie så begynner jeg dagen før. Liker å pakke i system, sånn at det er lett å pakke opp igjen og alt blir med hjem. Kjæresten tar alt de siste 30 minuttene uansett, og han glemmer ALLTID noe😆
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mannen min er som deg - og gjett hvem som alltid glemmer noe. Fordi han tror han har alt på en plass - men så har han likevel brukt en lader, lagt noe på en hylle, eller plassert skoa rett under senga. Mens jeg går systematisk gjennom rommet når jeg pakker. Anonymkode: 35a48...b95 Har så vidt jeg kan huske aldri glemt noe. Mens jeg er på hotellet prøver jeg hele tiden å holde ting i kofferten eller toalettmappen. Så når noe er brukt legges det tilbake dit. Trenger jeg å bruke det igjen henter jeg det der og legger det tilbake igjen. Jeg har lært meg å jobbe rundt det faktum at jeg er et surrehue. Det har tydeligvis ikke mannen din. Anonymkode: ef6f0...b27
AnonymBruker Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli Pakker alltid kofferten dagen før. Eneste jeg må pakke ned samme dagen er det jeg har sovet i om natta og toalettsaker. Om jeg ikke har planer dagen jeg skal reise så sover jeg lenge, henter meg frokost og nyter den i fred på rommet. Dusjer lenge og har god tid Anonymkode: 6d6b1...8cf
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli Når du skal pakke for hjemreise er det jo bare å stappe alt i kofferten en halv time før, og alt skal jo med. Man skal vel vaske alt når man kommer hjem uansett så ingen grunn til å ha brettekanter. Anonymkode: fcec2...dcb
AnonymBruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Å pakke på vei hjem går ganske kjapt siden alt skal med. Noe pakkes gjerne dagen før hjemreise, men liker å dusje om morgenen, så en del kan ikke pakkes før samme dag uansett om jeg skal dra 8 eller 12. Har gjerne med litt gaver og matvarer hjem fra ferie, så det avhenger også om noe av det er kjølevarer. Anonymkode: bb69a...e72
AnonymBruker Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli Pakker kvelden før. Jeg er en stressa type, og kan ikke spare alt til siste sekund. Anonymkode: a66bc...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå