Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det en ting jeg uansett ikke manglet da jeg flyttet hjemmefra var det kjøkkenutstyr... Foreldre og besteforeldre forsøkte å dytte på meg mengder. Og det jeg måtte fylle på med var så utrolig tilfeldig.. 

Ville mulig kjøpt et godt ullpledd... følte jeg levde under et slikt et gjennom studiene (spare strøm). 

Anonymkode: bc44c...771

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble veldig glad for en grønn plante jeg fikk fra moren min da jeg flyttet inn i min første leilighet. Den fikk meg til å føle at det var et hjem. Har den fremdeles i dag - sikkert 15 år senere. 

Av mer praktiske ting kan jeg anbefale et slags verktøyskrin med det aller mest nødvendige. Kommer veldig godt med! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Liten airfryer. Fant en for 499 på elkjøp. 

Anonymkode: bf77a...138

AnonymBruker
Skrevet

Vaffeljern! Dobbelt

Anonymkode: 1e1b2...72d

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 23.43):

Skal gi bursdagsgave til en venninne som fyller 20. Hun flytter hjemmefra nå i høst og jeg tenkte at jeg kunne gi noe hun får bruk for eller setter pris på til den nye hybelen. Temker rundt 500 kroner. Noen tips?

Anonymkode: a6f71...12f

Ullpledd, sengetøy, skohylle, plante, vannmugge, leselampe, dusjsåpe/håndkle, ildfast form, duk, kokebok, blomsterpotte, skåler til frokostblanding/snacks.

Anonymkode: 981fa...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Toastjern. 

Anonymkode: 981fa...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hva hun har/ønsker seg, men et verktøysett er veldig nyttig! Noen skrujern, hammer, kanskje en liten elektrisk drill. 
evt en boks/kurv med alt det som er i «alle» hjem - men ikke de nye: Verktøy, tape, krydder, bakepulver, osv. 

avhengig av hvordan hun bor, kan også en veskealarm/døralarm og/eller røykvarsler være livsviktig. 
støtter også forslaget om et godt pledd!

Anonymkode: d95c4...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 0.35):

Ja, tenker å spørre litt om hva hun tar med og ikke. Kanskje en kjøkkenmaskin hadde vært greit? Eller blir ikke det så mye brukt som student?...

Anonymkode: a6f71...12f

Kjøkkenmaskin til så lavt budsjett er det lite poeng i... Da snakker vi billigste variantene på Rusta og Biltema, og selv de er en del over budsjettet ditt. 

Men du kan få tak i en ganske ok food prosessor om du øker budsjettet til 850-1000 kr. 

Ville heller ha vurdert en kaffetrakter eller vannkoker. En kaffetrakter til 500,- gir ikke beste kaffen, men de duger. 

Stacy__ skrev (På 22.7.2025 den 10.59):

Jeg ville spurt om vedkommende ønsket seg noe. Hvis ikke er grytesett i litt god kvalitet eller sengetøy greit å gi i gave. 

Hvor finner du grytesett i litt god kvalitet til 500,- ? 

Anonymkode: 5c193...c76

AnonymBruker
Skrevet

Skrumaskin med bits sett 🙂 Vet aldri når man plutselig får bruk for det 👌

Anonymkode: b7108...1e5

Skrevet

Gavekort på ikea og en flaske vin/ øl/ whatever er hun drikker. Kan også brukes på nett😃👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor finner du grytesett i litt god kvalitet til 500,- ? 

Jeg kjøpte mitt på IKEA, 365 serien, for over ti år siden. Grytene er fremdeles like fine. Det anbefales! 

AnonymBruker
Skrevet

Ostehøvel. Det bruker å glemmes. Også vin åpner. Klassiker at dem glemme å skaffe seg det

Anonymkode: 8be5a...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg, som 17åring, flytta hjemmefra fikk jeg av pappa en verktøykasse med innhold. Nå er jeg 42 år og har den kassa enda. Den har vært gull verd og fulgt med meg gjennom mange flyttinger, mange byer, ulike leiligheter og i eget hus. 
Beste gaven jeg noensinne har fått 😀

Anonymkode: 921a1...da2

• Liker 3
Skrevet

Boka "Fattig student". 

Skrevet

Nudler 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...