AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Jeg testet endelig positivt og var helt i skyene. Tok blodprøve, tror det var 8-9 DPO og hadde da en HCG-verdi på 1034. Er redd for blæremola eller noe annet galt. Noen som har hatt høy HCG og kan dele hva utfallet ble? Skal ta ny prøve i morgen. Ble gravid naturlig, men har hatt flere IVF-runder det siste året. Anonymkode: c78fe...978 1
mommyaka Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg testet endelig positivt og var helt i skyene. Tok blodprøve, tror det var 8-9 DPO og hadde da en HCG-verdi på 1034. Er redd for blæremola eller noe annet galt. Noen som har hatt høy HCG og kan dele hva utfallet ble? Skal ta ny prøve i morgen. Ble gravid naturlig, men har hatt flere IVF-runder det siste året. Anonymkode: c78fe...978 Helt sikkert på eggløsning dagen? At du kanskje er 12-14 dpo? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli mommyaka skrev (3 minutter siden): Helt sikkert på eggløsning dagen? At du kanskje er 12-14 dpo? Jeg tok ikke EL-test, men siste mens startet 28.6 så EL må ha vært rundt 9.-10 juli da jeg har litt kort syklus vanligvis. Hadde sex rundt de dagene og kun da. Første graviditetstest tok jeg 16.7 og den ble veldig positiv bare på sekunder. Det er jo rart i seg selv, når det bare var dager siden vi hadde sex… Tok blodprøve 18.7 og det kan ikke ha vært mye mer enn 10 DPO. Anonymkode: c78fe...978
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tvillinger? ❤️ Anonymkode: cbe04...130 I såfall hadde jeg blitt veldig glad ❤️ Anonymkode: c78fe...978 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Pleier du å ha regelmessig eggløsning, sånn at du er helt sikker på at du hadde eggløsning rundt den 9-10 juli? Og når du sier du hadde mensen den 28 juni, var den som en vanlig mensen? Med mye blod i 3-5 dager? Ikke en lett blødning? Det første jeg tenker er at eggløsning ikke har kommet i det tidspunktet du har trodd. Og en hcg på 1034 tilsvarer ca 16-20 dpo. Da har eggløsning kommet ganske så nøyaktig i det tidsrommet du har trodd at du har hatt mensen. Kunne du hatt en liten blødning i forbindelse med eggløsning, og ikke en ekte mensen? Hadde du sex like før mensen kom? Det kan forklare den høye hcg'en. Hvis du derimot er helt sikker på syklusen din, så kan det godt hende det er tvillinger på gang. Krysser fingrene for deg og håper det går bra! Anonymkode: fb446...31c 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Pleier du å ha regelmessig eggløsning, sånn at du er helt sikker på at du hadde eggløsning rundt den 9-10 juli? Og når du sier du hadde mensen den 28 juni, var den som en vanlig mensen? Med mye blod i 3-5 dager? Ikke en lett blødning? Det første jeg tenker er at eggløsning ikke har kommet i det tidspunktet du har trodd. Og en hcg på 1034 tilsvarer ca 16-20 dpo. Da har eggløsning kommet ganske så nøyaktig i det tidsrommet du har trodd at du har hatt mensen. Kunne du hatt en liten blødning i forbindelse med eggløsning, og ikke en ekte mensen? Hadde du sex like før mensen kom? Det kan forklare den høye hcg'en. Hvis du derimot er helt sikker på syklusen din, så kan det godt hende det er tvillinger på gang. Krysser fingrene for deg og håper det går bra! Anonymkode: fb446...31c Takk for svar! Er sikker på syklus ja, og det var definitivt mensen jeg fikk 28.6. Den kom til riktig tid og varte i 4 dager med skikkelig blødning. Når det gjelder regelmessige for EL så har jeg jo testet litt nå og da, og sett at den kommer ca rundt samme tid. Og mensen kommer alltid regelmessig. Venter på HCG-resultatet nå. Det er til å bli helt sprø av 😅 Anonymkode: c78fe...978 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Er sikker på syklus ja, og det var definitivt mensen jeg fikk 28.6. Den kom til riktig tid og varte i 4 dager med skikkelig blødning. Når det gjelder regelmessige for EL så har jeg jo testet litt nå og da, og sett at den kommer ca rundt samme tid. Og mensen kommer alltid regelmessig. Venter på HCG-resultatet nå. Det er til å bli helt sprø av 😅 Anonymkode: c78fe...978 Skjønner, da høres det jo riktig ut! Jeg pleier å titte innom betabase.info, der ligger selvrapporterte hcg nivåer per dpo, så man kan sammenligne. Ser at du ligger ganske høyt over snittet ja, men du er ikke den eneste som har rapportert inn høy hcg. En annen kvinne har rapportert inn 1443 på 11 dpo. Tvillinger, riktignok. Anonymkode: fb446...31c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Skjønner, da høres det jo riktig ut! Jeg pleier å titte innom betabase.info, der ligger selvrapporterte hcg nivåer per dpo, så man kan sammenligne. Ser at du ligger ganske høyt over snittet ja, men du er ikke den eneste som har rapportert inn høy hcg. En annen kvinne har rapportert inn 1443 på 11 dpo. Tvillinger, riktignok. Anonymkode: fb446...31c Fikk svar nå og HCG ligger bare på litt under 1400. Altfor lav stigning så da ender nok dette i en tidlig SA… Anonymkode: c78fe...978 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk svar nå og HCG ligger bare på litt under 1400. Altfor lav stigning så da ender nok dette i en tidlig SA… Anonymkode: c78fe...978 Hva sier legen, hvis du har snakket med en? Er det sikkert at det ender opp i SA? Klem ❤️ Anonymkode: fb446...31c
mommyaka Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk svar nå og HCG ligger bare på litt under 1400. Altfor lav stigning så da ender nok dette i en tidlig SA… Anonymkode: c78fe...978 Er jo ikke sikkert. Jeg hadde høy hgc med sønnen min..jeg hadde tvillinger..men mistet den ene( i uke 8)...den andre er 13 år og sitter og gamer 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli mommyaka skrev (44 minutter siden): Er jo ikke sikkert. Jeg hadde høy hgc med sønnen min..jeg hadde tvillinger..men mistet den ene( i uke 8)...den andre er 13 år og sitter og gamer Takk for at du deler ❤️ Har faktisk tenk på om et sånt scenario kan være mulig. Det kunne jo forklart det høye HCG-nivået så tidlig etterfulgt av treg økning. Men det virker liksom så usannsynlig så det tør jeg ikke håpe på. Anonymkode: c78fe...978
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sier legen, hvis du har snakket med en? Er det sikkert at det ender opp i SA? Klem ❤️ Anonymkode: fb446...31c Har ikke vært hos legen enda, kun en privat kan for blodprøver (er i utlandet nå). Skal ta ny prøve om et par dager ❤️ Når HCG-verdien ikke dobler seg som den skal er det nesten alltid fordi noe er galt. Den eneste muligheten jeg kan se er i tilfelle jeg har vært gravid med tvillinger og den ene gikk til grunne, slik en annen i tråden opplevde. Men det tør jeg ikke håpe på. Anonymkode: c78fe...978 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli TS her.. tok ny prøve i dag og HCG var på 2024 (13 DPO). Det er høyt, men det dobler seg ikke som det skal… syns dette er veldig forvirrende! Slik ser målingene ut nå: 18.7: 1034 21.7: 1369 23.7: 2024 Dvs at økningen bedret seg før denne siste prøven, men ser fremdeles ingen dobling på 48 t. Forventet meg at den skulle ha flatet ut eller gått ned nå gitt at jeg forventer SA, men fikk isteden en forbedring… anyone?? 🙃 Ved kjemisk burde vel heller ikke hCG ha vært så høy til å begynne med (1034 v 8 DPO er jo ganske sinnsykt). Anonymkode: c78fe...978 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli Det er posivt at det øker! Jeg krysser fingrene for deg ❤️ Anonymkode: 5bd68...b83
AnonymBruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er posivt at det øker! Jeg krysser fingrene for deg ❤️ Anonymkode: 5bd68...b83 Takk for det ❤️ Anonymkode: c78fe...978
Hjertefisk Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Det er en veldig fin hcg til å bare være 13 dpo. Veldig mystisk med en sånn pangstart, men det kan jo hende det var flere enn et embryo til stede, men at det nå bare er ett? Håper ihvertfall at det går bra! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli Hjertefisk skrev (19 timer siden): Det er en veldig fin hcg til å bare være 13 dpo. Veldig mystisk med en sånn pangstart, men det kan jo hende det var flere enn et embryo til stede, men at det nå bare er ett? Håper ihvertfall at det går bra! ❤️ Får håpe det er sånt tilfelle ja, et lite mirakel - det hadde vært en drøm om dette funket!❤️ Anonymkode: c78fe...978 2
Fizzypo Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli Gi gjerne en oppdatering på hvordan dette har gått, TS. Krysser fingrene for deg.❤️
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 23.02): Jeg testet endelig positivt og var helt i skyene. Tok blodprøve, tror det var 8-9 DPO og hadde da en HCG-verdi på 1034. Er redd for blæremola eller noe annet galt. Noen som har hatt høy HCG og kan dele hva utfallet ble? Skal ta ny prøve i morgen. Ble gravid naturlig, men har hatt flere IVF-runder det siste året. Anonymkode: c78fe...978 Tvillinger vil jeg tro. Da vi fikk barn via surrogati så hadde vi lav og det betydde 1 barn. Men gratulerer så mye ❤️❤️ Anonymkode: 46fb3...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå