AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg forstår at der er du om handler fra Temu. Er det ikke rett at dem som kjøper Tesla er det? Anonymkode: c2428...f58
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår at der er du om handler fra Temu. Er det ikke rett at dem som kjøper Tesla er det? Anonymkode: c2428...f58 Disse setningene gir ingen mening. Prøver du å si at man er "harry" om man handler fra Temu og om man kjøper Tesla? Anonymkode: 94339...71c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Vel, tesla og temu er harry. Men jeg tror "harry handel" blir brukt om de som handler billig mat og røyk i svergie spesifikt? Anonymkode: 4d55f...eae 1
TBL12 Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden (endret) Hentet fra Wikipedia: «Harrytur» eller «harryhandel» er en nedsettende betegnelse på det å reise til et naboland, særlig fra Norge til Sverige, for å kjøpe matvarer, alkohol og tobakk til lavest mulig priser. Begrepet oppstod etter at den daværende norske landbruksministeren Lars Sponheim i et intervju i Dag og Tid i februar 2002 uttalte at det var «harry» å dra på handletur til Svinesund. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Grensehandel Endret 9 timer siden av TBL12 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Billig bacon, pepsi max og røyk rett over svenskegrensen er Harry - handel. Alt det andre må en få ett nytt begrep på Anonymkode: 3934c...c70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå