Gå til innhold

Flere som får bivirkninger av yasmine p-piller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 30 årene og står på yasmine p-piller da jeg har svært sterk pms (misstenker pmdd) og det går utover hverdagen. Har stått på disse pillene i flere mnd men sliter med kvalme, hodepine og litt nedstemthet. Jeg kjenner at de store «toppene» jeg til vanlig har i pms perioden blir dempet av pillene og det er bra. Men gruer meg til hver dag jeg tar pillen pga bivirkningene. Jeg står på venteliste til ny fastlege da jeg ikke føler min nåværende lege kan kok om kvinnehelse, men det kan ta tid så jeg prøver å holde ut litt til.

Er det noen som kjenner seg igjen å å ha disse bivirkningene av yasmine? Hvilken annen prevensjon kan være aktuell for å dempe pms men som ikke har de store bivirkningene?

Anonymkode: 67a30...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen med erfaringer?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hormonspiral?

Anonymkode: 293d0...a1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er i midten av 30 årene og står på yasmine p-piller da jeg har svært sterk pms (misstenker pmdd) og det går utover hverdagen. Har stått på disse pillene i flere mnd men sliter med kvalme, hodepine og litt nedstemthet. Jeg kjenner at de store «toppene» jeg til vanlig har i pms perioden blir dempet av pillene og det er bra. Men gruer meg til hver dag jeg tar pillen pga bivirkningene. Jeg står på venteliste til ny fastlege da jeg ikke føler min nåværende lege kan kok om kvinnehelse, men det kan ta tid så jeg prøver å holde ut litt til.

Er det noen som kjenner seg igjen å å ha disse bivirkningene av yasmine? Hvilken annen prevensjon kan være aktuell for å dempe pms men som ikke har de store bivirkningene?

Jeg gikk på yasmin i 10 år da jeg var yngre, pga masse smertefull mens, da jeg sluttet så ble jeg kvitt en del av de mentale plagene mine, som depresjon, angst, tanker om å ende alt, og indre uro. Dette er kraftige piller, noe av det verste på markedet.

Prøv ppiller uten østrogen, minipiller feks, det hjalp meg

Anonymkode: 35c78...2c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan bytte til et annet merke og se om det hjelper deg. 
Alternativt gå privat om du ikke vil tilbake til den fastlegen du står på listen til? 
Privat allmenn lege er ikke like dyrt som privat spesialist hos f.eks. Volvat. 

Anonymkode: 659f1...b65

AnonymBruker
Skrevet

Kommer det verste ubehaget i timene etter at du har svelget pillene? Da kan du prøve å forskyve tidspunktet for piller til rett før leggetid, så sover du bort de verste bivirkningene? 

Er hormonspiral vurdert?

Anonymkode: 659f1...b65

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk smerter i brystet og armen og endte på legevakten.

Anonymkode: e7773...de7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte dem i flere år da jeg var yngre. Koblet ikke bivirkninger til dem før jeg sluttet med dem. Jeg var ikke meg selv mentalt på grunn av dem. Har prøvd hormonspiral også, ganske likt med den også. Holder meg langt unna hormoner siden.

Anonymkode: c4ec5...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...