Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal eggløsning komme? Føler meg gæren er så utålmodig. Sluttet på prevensjon(plaster) 10 dager siden, fikk bortfallsblødning og når den gikk bort for 4 dager siden begynte det sakte men sikkert og gi murringer i livmor, stikkesmerter og skikkelig tøyelig eggehvite utflod men alle eggløsningstestene er negative🙈 Går det an at de tar feil, jeg har samleie hver dag/annenhver dag bare sånn i tilfelle. Åssen var denne perioden for dere?🫢

bilde av eggløsningstesten min:

IMG_2314.jpeg

Anonymkode: f5999...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når skal eggløsning komme? Føler meg gæren er så utålmodig. Sluttet på prevensjon(plaster) 10 dager siden, fikk bortfallsblødning og når den gikk bort for 4 dager siden begynte det sakte men sikkert og gi murringer i livmor, stikkesmerter og skikkelig tøyelig eggehvite utflod men alle eggløsningstestene er negative🙈 Går det an at de tar feil, jeg har samleie hver dag/annenhver dag bare sånn i tilfelle. Åssen var denne perioden for dere?🫢

bilde av eggløsningstesten min:

IMG_2314.jpeg

Den kan ha vært.. komme om 1 uke eller 1 år. Etter prevensjon kan det ta kort og lang tid før du får syklus og eggløsning.  Husk at alt det du føler kan komme av hormoner og kroppen etter du har sluttet med prevensjon 

• Nyttig 1
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Den kan ha vært.. komme om 1 uke eller 1 år. Etter prevensjon kan det ta kort og lang tid før du får syklus og eggløsning.  Husk at alt det du føler kan komme av hormoner og kroppen etter du har sluttet med prevensjon 

Ja… sant nok🙈 Hadde ikke forventa at jeg skulle få så overtenning av dette, tenkte bare å ta av prevensjon og la det komme som det kommer. Men kjenner det tar helt overhånd nå! Spesielt når det virker som alle i kretsen blir gravide

Skrevet

Er du på syklusdag nr 10 nå? Det er sikkert lurt å begynne teste allerede nå, så du blir kjent med syklusen din, men veldig mange får ikke eggløsning før rundt dag 14. 😊

At du har eggehvite utflod er et tegn på at du kanskje nærmer deg eggløsning, men det er ikke et sikkert tegn. Noen opplever å få eggehvite utflod i mange, mange dager før eggløsning. Selv har jeg opplevd å få det etter eggløsning. Det er ikke alltid det gir mening. 😛

Da jeg sluttet på p-piller tok det ca 3-4 måneder før syklusen min var blitt stabil. Jeg fikk eggløsning på dag 18, mens den egentlig pleier å komme på dag 13-14. Så det kan godt hende det tar litt tid før eggløsning kommer og hormonene har stabilisert seg. Vanskelig å si. Du får bare smøre deg med tålmodighet. :)

Skrevet

Jeg ble også helt gæren rett etter uttak av spiral. Hele greia tok fullstendig overhånd og jeg hadde samme følelse for kroppen min som når man kjøper noe nytt og gleder seg til å bruke det. Gikk ikke for EL-tester, men blåste gjennom 10 graviditetstester allerede før forventet mens.. så kom mens fire dager før forventet, så du skjønner at jeg var gira tidlig 😂

Men så ble jeg ikke gravid på første forsøk, og nå føler jeg meg mye mer avslappet og tålmodig. Har liksom vært gjennom en full syklus og to menstruasjoner så nå er det den nye normalen, i stedet for at hele syklusen og alt ved den er nytt og spennende. 

Anonymkode: 20a1f...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...