AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Naboene har spilt musikk av og på hele natta de to siste nettene. Det blir stille i 10, 20 eller 30 min og så er det pån igjen. Helt til klokka tre på natta. I går ringte jeg politiet men de kom ikke før de slutta i tre tiden av seg selv. Jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke får såve. Jeg har ikke ferie, jeg kan ikke reise bort eller snu døgnet. Er i blokk så rart ingen andre klager. Har spurt dem om de kan være stille. De roper Good morning nighbour ned til meg på kvelden (balkong) så de gosser seg. Er det overkill å ringe politiet egentlig? Anonymkode: acd82...5e6 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Kan du ikkje snakke med styret i borettslaget? Anonymkode: a2a6d...bb3 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli I fellesferien er det ingen der, de gjør ikke noe uansett siden jeg leier. Hører ikke på meg. Anonymkode: acd82...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli Du kontakter eier av leiligheten da det den personen som må sende inn klage. Du sender en klage pr gang og ikke samle opp.. Om andre har klagd vet du jo ikke. De fleste vil ikke si at de har gjort av frykt for konsekvenser fra den det blir klagd på. De som får beskjed at det er kommet klager får ikke vite hvem som har klaget. Dessverre så finnes det styre i borettslag som ikke gidder og ta tak i ting. Av erfaring fra styre selv og vi har flere utleie leiligheter så kontaktes det alltid eier og ikke den som leier. Anonymkode: 2e7f1...09c 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kontakter eier av leiligheten da det den personen som må sende inn klage. Du sender en klage pr gang og ikke samle opp.. Om andre har klagd vet du jo ikke. De fleste vil ikke si at de har gjort av frykt for konsekvenser fra den det blir klagd på. De som får beskjed at det er kommet klager får ikke vite hvem som har klaget. Dessverre så finnes det styre i borettslag som ikke gidder og ta tak i ting. Av erfaring fra styre selv og vi har flere utleie leiligheter så kontaktes det alltid eier og ikke den som leier. Anonymkode: 2e7f1...09c Jeg leier av utleiemegleren, har aldri snakket med han som eier leiligheten jeg. Huff, nei jeg får vel bare tåle det? Anonymkode: acd82...5e6
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Skrevet 20. juli Hvis de bor rett over deg kan du jo gjengjelde «hyggen» tiiiidlig i morgen ved å sette på litt velvalgte toner på full guffe som takk for sist i sekstida - og rope GOOOOOOD MORNING!!!! ☀️ Anonymkode: aa4ba...c3c 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de bor rett over deg kan du jo gjengjelde «hyggen» tiiiidlig i morgen ved å sette på litt velvalgte toner på full guffe som takk for sist i sekstida - og rope GOOOOOOD MORNING!!!! ☀️ Anonymkode: aa4ba...c3c Hahaha nå ble jeg veldig frista 🤣 Anonymkode: acd82...5e6
test1e Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er i blokk så rart ingen andre klager. Har spurt dem om de kan være stille. De roper Good morning nighbour ned til meg på kvelden (balkong) så de gosser seg I Oslo er det verste som kan skje at Oslo kommune plasserer vanskeligstilte(NAV-møkk) i blokka der du bor. Kommunen sier "Blir det problemer så ta kontakt". Og selvfølgelig, når det blir problemer, som det ofte gjør, og du sender in den ene klagen etter den andre så skjer det ingenting. nada De har ingen andre steder å plassere disse fysakene (Bare sånn til info) Endret 20. juli av test1e 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli test1e skrev (2 minutter siden): I Oslo er det verste som kan skje at Oslo kommune plasserer vanskeligstilte(NAV-møkk) i blokka der du bor. Kommunen sier "Blir det problemer så ta kontakt". Og selvfølgelig, når det blir problemer, som det ofte gjør, og du sender in den ene klagen etter den andre så skjer det ingenting. nada De har ingen andre steder å plassere disse fysakene (Bare sånn til info) Ja det er Bollywood og bønnerop.... folk er redde for på virke rasistiske så ingen sier ifra. Anonymkode: acd82...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hahaha nå ble jeg veldig frista 🤣 Anonymkode: acd82...5e6 Gjør det. Jeg gjorde det samme. En nabo styret hele natta ofte med musikk og tramping. Jeg satt på musikk når jeg stod opp og han søv. Han ble stille Anonymkode: 95014...205 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det. Jeg gjorde det samme. En nabo styret hele natta ofte med musikk og tramping. Jeg satt på musikk når jeg stod opp og han søv. Han ble stille Anonymkode: 95014...205 Ja men jeg er redd for at de andre naboene skal bli sure 😊 ts Anonymkode: acd82...5e6
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli Ring politiet hver gang. Anonymkode: 18cd7...045 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli Ok nå er Bollywood igang igjen...... ts Anonymkode: acd82...5e6
nordlending Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja men jeg er redd for at de andre naboene skal bli sure 😊 ts Anonymkode: acd82...5e6 Hvis det skulle plage noen andre er det bare å forklare hvorfor du gjorde det, så skjønner de nok. Mulig de også blir plaget av denne naboen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli test1e skrev (10 timer siden): I Oslo er det verste som kan skje at Oslo kommune plasserer vanskeligstilte(NAV-møkk) i blokka der du bor. Kommunen sier "Blir det problemer så ta kontakt". Og selvfølgelig, når det blir problemer, som det ofte gjør, og du sender in den ene klagen etter den andre så skjer det ingenting. nada De har ingen andre steder å plassere disse fysakene (Bare sånn til info) I Oslo har vi bydeler. Hver bydel har eget boligkontor. Det har ingenting med nav møkk og gjøre. Skjønner jo at du ikke får svar fra kommunen. I bydelene i Oslo er det blokker med kommunale boliger for folk uten boevne eller evne til og leie på det private markedet. Det finnes også enkelte boliger utenom om det for feks nav møkk som i uføre i rullestol eller med kreft som er oppegående rolige personer som skal slippe og bo i blokkene. Hvis det har skjedd en feil og du har fått en nabo uten boevne bør du kontakte boligkontoret i bydelen så får du kanskje svar. dette er egentlig ikke et problem i Oslo. Det er mer et problem på småsteder der man ikke har blokker med kommunale leiligheter og tilsyn fra lavterskeltilbudet. Ja, folk må bo et sted, så der det ikke finnes kommunale blokker kjøper kommunen opp andre boliger. Hva er alternativet egentlig? Før løsgjengerloven var det mye mer generell bråk og kriminalitet. Selv om noen ønsker at nav- møkk ( syke ), rusmisbrukere og folk som har sittet i fengsel skal bo på gaten har det aldri vist seg og være en fordel for samfunnet. Anonymkode: a7f8a...ff7
AnonymBruker Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli nordlending skrev (9 timer siden): Hvis det skulle plage noen andre er det bare å forklare hvorfor du gjorde det, så skjønner de nok. Mulig de også blir plaget av denne naboen. Hvis en nabo spiller musikk og holder deg våken om natten , synes du det er ok om en annen starter med og vekke deg når du nettopp har sovnet? Eller kanskje du også skal ta igjen med spille høy musikk hele dagen? for og få forklart hvorfor man gjorde det må man jo ha en dialog. Mer typisk er jo at man blir sur og forbanna uten og ha dialog. Det beste er jo og snakke sammen , så gjør heller det først. Om den andre naboen og kanskje flere sliter med det samme kan sende flere klager og også ringe politiet en etter en. Ikke lag en dominoeffekt med og plage andre mest mulig. Anonymkode: a7f8a...ff7
nordlending Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis en nabo spiller musikk og holder deg våken om natten , synes du det er ok om en annen starter med og vekke deg når du nettopp har sovnet? Eller kanskje du også skal ta igjen med spille høy musikk hele dagen? for og få forklart hvorfor man gjorde det må man jo ha en dialog. Mer typisk er jo at man blir sur og forbanna uten og ha dialog. Det beste er jo og snakke sammen , så gjør heller det først. Om den andre naboen og kanskje flere sliter med det samme kan sende flere klager og også ringe politiet en etter en. Ikke lag en dominoeffekt med og plage andre mest mulig. Anonymkode: a7f8a...ff7 Nei, men hvis ingen andre har klaget er det mulig det kun er TS som har blitt plaget av det, det spørs jo helt på planløsning osv. Hvis politiet ikke har kapasitet, klage til styre og den det gjelder ikke hjelper, er kanskje det å ta igjen eneste måten. Det hadde sikkert vært mer effektivt å dunke noe i taket, men musikk på dagtid kan ikke de plagsomme klage på.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Start full musikk fra kl. 08:00 til ca 15:00 da de er fyllesyke og vil sove. Anonymkode: 26fd0...898
AnonymBruker Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg leier av utleiemegleren, har aldri snakket med han som eier leiligheten jeg. Huff, nei jeg får vel bare tåle det? Anonymkode: acd82...5e6 Da kontakter du utleiemgleren som evnt tar kontakt med eier. Anonymkode: 2e7f1...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå