Gå til innhold

Allergisk familiemedlem - kvitte seg med dyr?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si at du har en hund eller katt du er veldig glad i, så får du et tantebarn eller barnebarn med pelsdyrallergi av den mer alvorlige typen.

Hadde du kvittet deg med dyret?

Anonymkode: c5095...258

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og «kvitte» seg med dyr er en stygg måte å formulere seg på.

Anonymkode: b8440...25b

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for et tantebarn i alle fall. Kanskje for et barnebarn. 

Anonymkode: d1132...9ad

• Liker 11
Skrevet

For et barnebarn er det en selvfølge såfremt dyret ikke er førerhund eller lignende. Hvem vil ha et hjem der barnebarnet ikke kan være?

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet 😆 Hunden min er tusen ganger mer familie enn tanteunger. Barn vil jeg ikke ha, så barnebarn er ikke en problemstilling her. 

Anonymkode: ddadd...c6c

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje barnebarn. Kanskje.

Anonymkode: 16f0c...a5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Dyr varer ikke evig. 

Eneste unntak er hvis barnet har spesielle behov og jeg er nødt til å gjøre hjemmet mitt tilgjengelig regelmessig som en konsekvens av ekstra behov. Da hadde jeg vurdert å omplassere dyret midlertidig.

Anonymkode: e5a79...989

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Si at du har en hund eller katt du er veldig glad i, så får du et tantebarn eller barnebarn med pelsdyrallergi av den mer alvorlige typen.

Alternativet er at du bare kan ha elektronisk kontakt med familien til den allergiske. Dersom du vil beholde dyret så har du to valg. 

Anonymkode: 54343...7d2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

spørs hvor nære de er, hvor ille allergien er og hvor ofte de evt kommer på besøk. Selv allergisk men tar bare ekstra allergimedisiner når jeg skal til folk med dyr

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega med alvorlig pelsdyrallegi. Blir syk i ukevis om personen er i et hjem med dyr. Kjenner det ofte 2-3 år etter dyret er borte. Hadde nok omplassert dyret mitt for slektning ja. Dyret er IKKE viktigere enn familien.

Anonymkode: ae4b3...03e

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det kommer an på hvor mye man omgås i hverdagen. Om det setter stopper for besøk fire ganger i året - Nei. Om det betyr at jeg ikke kan omgås noen jeg møter 4 ganger i uken - Ja.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig allergisk mot dyr, så når jeg besøker familie med både katt og hund så må jeg ta forhåndsregler. Allergimedisin, ikke sitte lenge, ikke legge fra meg ting og klær, vaske hender et par ganger, ikke klø meg i ansiktet mens jeg er der. Så skifte når jeg kommer hjem. 

Skifter også på ungene mine når vi kommer hjem. 

Anonymkode: 598dd...da5

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For mitt eget barn, ja.

For barnebarn eller tantebarn, nei.

Anonymkode: 0fc56...2cc

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kvittet meg med dyret om det var mitt barn eller barnebarn som var allergisk ja. Tantebarna og om de var ofte hos oss.

Anonymkode: e1e7d...037

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

En bestemor bør! En tante nei det kommer Ann på men en besteforeldre er forhåpentligvis så pass tett på at de skjonner det er et valg mellom eget barnebarn eller et dyr 

• Liker 1
Skrevet

Nei! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For mitt eget barn, ja.

For barnebarn eller tantebarn, nei.

Anonymkode: 0fc56...2cc

Eget barn er vel en selvfølge? Kan ikke kvitte seg med ungen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er veldig allergisk mot dyr, så når jeg besøker familie med både katt og hund så må jeg ta forhåndsregler. Allergimedisin, ikke sitte lenge, ikke legge fra meg ting og klær, vaske hender et par ganger, ikke klø meg i ansiktet mens jeg er der. Så skifte når jeg kommer hjem. 

Skifter også på ungene mine når vi kommer hjem. 

Anonymkode: 598dd...da5

Samme her, pluss at vi alle må dusje. Det går noen doser med allergi og astmamedisiner. Er jeg heldig så får jeg ikke problemer med lungene i et par uker etterpå. Noen ganger skjer det og jeg må dytte innpå astmamedisiner i flere uker.

Jeg håpet virkelig at foreldrene min er så glad i barnebarna sine at de hadde omplassert hunden, men det er jo et valg de må få ta. Og leve med konsekvensene av. Mye besøk av barnebarn eller ingen besøk? Noen sinne?

Anonymkode: afb98...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet 😆 Hunden min er tusen ganger mer familie enn tanteunger. Barn vil jeg ikke ha, så barnebarn er ikke en problemstilling her. 

Anonymkode: ddadd...c6c

Enig! Dyrene mine ER min familie❤️

Anonymkode: 3b522...90e

• Liker 12
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alternativet er at du bare kan ha elektronisk kontakt med familien til den allergiske. Dersom du vil beholde dyret så har du to valg. 

Anonymkode: 54343...7d2

Kan jo dra på besøk, selvom det er dyr hjemme.

Evt ha dyrefrie soner (kjellerstue feks)

Anonymkode: 5720e...e16

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...