AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Det er litt ekstra irriterende med daglig veiing for å følge vekta når magen ikke samarbeider. Det kan gå to tre dager nå uten at jeg går på do, og selv om det ikke gir meg noe ubehag er det tydelig på vektnåla. Hva kan jeg gjøre for å få litt mer daglig fart på magen? Jeg er allerede i fysisk aktivitet, drikker mye vann og spiser mye finere og har verken problemer med løs eller hard mage…. Bare treg. Anonymkode: 515ea...7ed
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Om du går på vekta hver dag for å kontrollere vekta så har du større problem enn om du har løs eller hard mage.. Anonymkode: 031ce...42f 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Da er det jo sånn du er og skjønner ikke viktigheten med å drite før veiing. Du ser jo variasjonen når du veier deg og ikke. Så lenge magen fungerer og du ikke har noen plager så er det jo tipptopp🙏 Anonymkode: ddd11...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du går på vekta hver dag for å kontrollere vekta så har du større problem enn om du har løs eller hard mage.. Anonymkode: 031ce...42f Nei, de nyeste anbefalingene nå er å følge med daglig og legge det inn i en graf og se kurven. Anonymkode: 515ea...7ed 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli Papaya, den store som er på størrelse med en fotball, Formosa eller Maradol. Finnes på innvandrerbutikk eller i en velassortert dagligvare. Anonymkode: 45939...992
bryllup 2025 Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli hvis det er fiber du mente så er det ikke bra å spise for mye av det heller, men hvis du er veldig plaget så er det div man får kjøpt på apoteket for og løsne opp magen
Ny Bruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Fruktfiber, kjøpes reseptfritt på apotek. Tarmtømming samme dag. https://www.apotek1.no/produkter/frukt--fiber-tabletter-30stk-923037p
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, de nyeste anbefalingene nå er å følge med daglig og legge det inn i en graf og se kurven. Anonymkode: 515ea...7ed Det stemmer ikke, anbefalingen er én gang i uka. Jeg veier meg 3 dager (mandag onsdag fredag) i uka siden jeg er har hadd aktiv vektnedgang og skal nå passe på å holde vekta, så går jeg etterhvert til én gang i uka når det har stabilisert seg! Anonymkode: ddd11...7d6
Grüner Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Om du går på vekta hver dag for å kontrollere vekta så har du større problem enn om du har løs eller hard mage.. Anonymkode: 031ce...42f Ja, da er en ganske obsessed
Grüner Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli (endret) Svisker, rosiner, nøtter, kakao (råkakao i store mengder), kaffe, havregryn. Hva spiser du nå? Endret 21. juli av Grüner
Daisy-love Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Jeg har sett flere anbefale veiing flere dager i uken/hver dag for å se en trend eller gjennomsnitt. Så det varierer nok litt hvilke råd en velger å følge. Det er de som går på vekten. Registrer den og går videre. De er ikke så veldig påvirket. Vanskelig å vite hvor opphengt Ts er, men det trenger ikke å være skadelig i seg selv. Det kommer an på flere faktorer. Jeg merker meg det også når jeg veier meg uten å ha tømt magen. Ikke gøy å ha «gått opp» masse, selv om det er på grunn av manglende tømming. Måtte bare gi TS litt støtte her, men over til tråden. Chiafrø som har ligget i vann og svellet kan ofte hjelpe. Kaffe er jo annet kjent triks, sånn utenom svisker og annet som alt er nevnt.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli Kaffe og en løpetur etterpå gjør susen for meg. Anonymkode: d4a01...33a
AnonymBruker Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli Jeg veier hver dag, og har gjort det i mange år. Jeg ser aldri på tallene fra dag til dag. De kan variere med opptil ett kg opp eller ned fra dag til dag. Da jeg var i en vektnedgangsfase så jeg på gjennomsnittet uke for uke, men nå ser jeg på gjennomsnittet for måneden. Anonymkode: 9356a...675
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli Hvis man skal veie seg daglig, er det nettopp for å ikke henge seg opp i at vekta varierer fra dag til dag, men å se hvordan det endrer seg over tid. Da slipper man at den (manglende) turen på do påvirker resultatet. Hvis man henger seg opp i tallene hver dag, som TS gjør, bør man ikke veie seg daglig. Anonymkode: c952e...377 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei, de nyeste anbefalingene nå er å følge med daglig og legge det inn i en graf og se kurven. Anonymkode: 515ea...7ed Hva er det godt for? Anonymkode: 23c6b...ea2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli Kutt ned på fiber gradvis, helt til du ender på null. Tarmene fungerer mye bedre uten alt det søppelet. Anonymkode: c4649...138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå