AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli I samfunnet i dag har vi fått flere titler som er kjønnsnøytrale noe som jeg tenker er supert, men hvorfor har vi ennå ikke fått innført Nordperson eller fødeperson? Hva tenker dere? Anonymkode: c3442...b92
Brunello Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I samfunnet i dag har vi fått flere titler som er kjønnsnøytrale noe som jeg tenker er supert, men hvorfor har vi ennå ikke fått innført Nordperson eller fødeperson? Hva tenker dere? Anonymkode: c3442...b92 Ikke svar på spørsmålet ditt, men var artig at kvinnelig fotballkommentator klarte å si under gårsdagens kvartfinale i fotball EM for KVINNER at Tyskland hadde spilt nesten hele kampen med en MANN mindre. Endret 20. juli av Brunello 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Fødeperson er det allerede et ord for – fødeforelder – det benyttes sjeldent, vanligvis kun når transmenn føder. Anonymkode: adda2...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): I samfunnet i dag har vi fått flere titler som er kjønnsnøytrale noe som jeg tenker er supert, men hvorfor har vi ennå ikke fått innført Nordperson eller fødeperson? Hva tenker dere? Anonymkode: c3442...b92 Slutt å gi folk mer ideer Anonymkode: 50a49...00f 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slutt å gi folk mer ideer Anonymkode: 50a49...00f Hvorfor er du redd for nye ord? Du trenger jo ikke å bruke dem. Anonymkode: adda2...d2f
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Skrevet 20. juli Mamma var jordmor hele yrkeskarrieren til hun pensjonerte seg i 2018, hun brukte konsekvent fødende. Lite lokalsykehus så ikke akkurat voldsomt urbant eller woke sted. Tipper mange i helsesektoren er mer oppdatert enn mange tror. Anonymkode: 1496d...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fødeperson er det allerede et ord for – fødeforelder – det benyttes sjeldent, vanligvis kun når transmenn føder. Anonymkode: adda2...d2f Eller bare fødende. Jordmor er vel den tittelen det har vært vanskeligst å endre som jeg vet om. Anonymkode: 51415...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fødeperson, altså hæææ? Jeg har født 3 ganger, jeg er MOR, en kvinne med vagina og eggstokker og livmor, ikke noe annet, en kvinne. helsesykepleier, altså snakk om smør på flesk, dårlig tittel. jeg er kvinne, jeg er en nordmann i Norge, ikke en jævla nordperson. kryp tilbake i grotten din og fis en varm fis Anonymkode: 50a49...00f Enig i at helsesykepleier er en dårlig tittel, men helsesøster var jo enda verre. De var ikke søstra di! Anonymkode: 51415...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fødeperson, altså hæææ? Jeg har født 3 ganger, jeg er MOR, en kvinne med vagina og eggstokker og livmor, ikke noe annet, en kvinne. helsesykepleier, altså snakk om smør på flesk, dårlig tittel. jeg er kvinne, jeg er en nordmann i Norge, ikke en jævla nordperson. kryp tilbake i grotten din og fis en varm fis Anonymkode: 50a49...00f Ja, du er en mor, men du må vel forstå at ikke alle er som deg. Anonymkode: adda2...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Noe kan kanskje kjønns nøytraliseres , men ikke fødeperson! Det er jo fysisk umulig at noen andre føder enn kvinnen som er mor til barnet. Anonymkode: ad2a4...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noe kan kanskje kjønns nøytraliseres , men ikke fødeperson! Det er jo fysisk umulig at noen andre føder enn kvinnen som er mor til barnet. Anonymkode: ad2a4...3d5 Jo, det er mulig. Det finnes surrogater som hjelper personer med infertilitet å få barn – de fungerer som fødepersoner, ikke som mødre. I tillegg kan transmenn som ikke har gjennomgått kirurgiske inngrep også ha mulighet til å føde barn. Anonymkode: adda2...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det er mulig. Det finnes surrogater som hjelper personer med infertilitet å få barn – de fungerer som fødepersoner, ikke som mødre. I tillegg kan transmenn som ikke har gjennomgått kirurgiske inngrep også ha mulighet til å føde barn. Anonymkode: adda2...d2f Men transmenn er (biologiske) kvinner. Det er jo nettopp derfor de kan føde. Anonymkode: b5aeb...cac 2 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli Nordmann og kvinne her. Mann i nordmann tenker jeg på som «menneske». Samme med «en mann mindre på laget» som ble nevnt over her. Et menneske mindre på laget. Jeg er litt lei av dette flisespikkeriet jeg…🙈 Anonymkode: 67723...57e 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men transmenn er (biologiske) kvinner. Det er jo nettopp derfor de kan føde. Anonymkode: b5aeb...cac Ja, men de er ikke mødre. Hva med surrogater? De er strengt tatt fødepersoner og på ingen måte en mor. Anonymkode: adda2...d2f 2
Brunello Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nordmann og kvinne her. Mann i nordmann tenker jeg på som «menneske». Samme med «en mann mindre på laget» som ble nevnt over her. Et menneske mindre på laget. Jeg er litt lei av dette flisespikkeriet jeg…🙈 Anonymkode: 67723...57e Nei, en kvinne/dame mindre.
AnonymBruker Skrevet 20. juli #16 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men de er ikke mødre. Hva med surrogater? De er strengt tatt fødepersoner og på ingen måte en mor. Anonymkode: adda2...d2f De er surrogat mødre. Uansett er ikke surrogati lovlig i Norge. Anonymkode: ad2a4...3d5
AnonymBruker Skrevet 20. juli #17 Skrevet 20. juli Vi sier"den fødende" endel, så det er godt brukt i fødselsomsorgen. Anonymkode: ffc1b...960
AnonymBruker Skrevet 20. juli #18 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Fødeperson er det allerede et ord for – fødeforelder – det benyttes sjeldent, vanligvis kun når transmenn føder. Anonymkode: adda2...d2f Barnevernet må kobles inn dersom du definerer deg som en fødeperson eller fødeforelder altså. Kommmer babyen fra den magiske babyportalen da eller? Portalen har nå 5 cm åpning. Anonymkode: c9db1...554 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #19 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Fødeperson, altså hæææ? Jeg har født 3 ganger, jeg er MOR, en kvinne med vagina og eggstokker og livmor, ikke noe annet, en kvinne. helsesykepleier, altså snakk om smør på flesk, dårlig tittel. jeg er kvinne, jeg er en nordmann i Norge, ikke en jævla nordperson. kryp tilbake i grotten din og fis en varm fis Anonymkode: 50a49...00f Jeg er kvinne jeg også. Men jeg tenker på de som er født kvinne, men som ikke føler seg som kvinne og da kan det være greit å ha en kjønnsnøytral tittel. Jeg tenker det kan bli traumatiserende å bli kalt noe man faktisk ikke føler seg som når man skal for eksempel føde barn. Nordperson er kjønnsnøytralt og likestiller oss kvinner, hvorfor skal jeg bli kalt nordMANN, når jeg er kvinne? Anonymkode: c3442...b92 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #20 Skrevet 20. juli «Vil du bli med å bygge Snøma… eh nei.. snøperson?» 🎶🎶🎶 Anonymkode: ec896...3f9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå