Gå til innhold

Hvordan finner jeg originale, ikke masse produsete bilder eller malerier til stua...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (På 20.7.2025 den 19.28):

Gallerier fysisk og på nett, mange rammeverksted har og utstillinger.

Fineart for eksempel.

Mange rammeverksteder? Finnes nesten ikke rammeverksteder lengre, jo? 

Anonymkode: 213ce...6d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk salgsutstillinger. Jeg gjør dette ofte. 

Det er noe spesielt som skjer med deg når du ser et bilde/maleri/foto/annet medium, i virkeligheten.

Jeg har sett mye bilder irl og går mye på utstillinger, men også museer. Da vet jeg også hva jeg liker og ikke liker.

Kjøper kunst jevnlig, og gjerne fra kunstnere som ikke er etablert enda. Går ofte etter noe originalt og som gir meg en spesiell følelse når jeg ser det.

Det går en utstilling med unge, relativt uetablerte kunstnere på Handeland glassverk nå. Alt fra malerkunst, mixed media og skulpturer. Anbefaler!

Anonymkode: 1fc60...4c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill direkte fra kunstnere. Mange amatører som lager mye fint, jeg fant mitt siste kjøp fra en norsk amatørkunstner på instagram. Finn en som har en stil du liker og bestill de fargene du vil ha.

Anonymkode: 7f1c4...118

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

? Ikke?

Jeg har ikke hatt problemer med å finne noe i byene jeg har bodd i.

Rammer inn kunst mest, og så har jeg avogtil kjøpt noe der. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hm er nå 2 stk på 20 min kjøre fra der jeg bor. Og kjører jeg 1 time er det 2 til

Anonymkode: c1fe8...73e

AnonymBruker
Skrevet

Mange selger på Finn. 

meld deg inn på Fineart og kjøp på auksjon. Har kjøpt flere flotte bilder der til en god pris (innrammingen som er dyr) 

Artgate har også mye fint. 

Anonymkode: 86bd2...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Hos Finn har jeg kjøpt en del original kunst og gjort noen kupp der :) 

Vet ikke om det er noe slik du leter etter, men dette er f.eks kun 130 stk av den norske kunstneren Nico Widerberg  https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/402861973?

Anonymkode: 978c9...7ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 20.09):

Tror du får et mest personlig uttrykk hvis du ikke tenker at du skal ha en ferdig bildevegg fra dag 1, men at det som henger på veggene kjøpes inn etter hva du finner og setter pris på, om det er på reiser, gaver eller bevisste innkjøp. 

Anonymkode: bb64d...73a

Det har du helt rett i. Ser mange gjør denne feilen når de flytter inn i et nytt hjem. Alt skal være klart nærmest fra første flyttedag. Tyr ofte til intetsigende masseprodusert ræl. 

En vegg tåler å stå blank i måneder, ja i et år om så skal være. Og så kommer du over det bildet som du MÅ ha og som matcher din lommebok. Da ender du opp med en vegg du aldri blir lei av. 
Ofte kan det skje at jeg flere år etter jeg har kjøpt et kunstbilde legger merke til nye detaljer ved bildet. En kunstner kan ha brukt lang tid på et maleri. Lagt sjela si i det. Det gir en ekstra dimensjon.

Anonymkode: 54195...5b9

AnonymBruker
Skrevet

toomanyprints har både butikk og nettbutikk med nummererte originaltrykk fra norske kunstnere. 

Anonymkode: c4d84...9c9

AnonymBruker
Skrevet
Perelandra skrev (9 timer siden):

Lokale gallerier og utstillinger, eller her: https://www.fineart.no/

Støtter også tipset om bruktbutikker og loppemarked 

Skulle akkurat til å nevne Fineart😊

Anonymkode: b009f...1bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...