AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Kommer helt an på interiøret, fargene og lyset. regner med du mener et trykk av maleriet? det finnes jo sååå mye annet flott å ha.. Anonymkode: 06f2b...d04 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Veldig fint maleri synes jeg.. men....jeg vet ikke om jeg ville hengt det opp. Grunnen er at jeg griner hver gang jeg hører denne: Anonymkode: 5b9f0...103 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer helt an på interiøret, fargene og lyset. regner med du mener et trykk av maleriet? det finnes jo sååå mye annet flott å ha.. Anonymkode: 06f2b...d04 😆😆😆🙈 Anonymkode: f11ec...718 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli Jeg foretrekker café terrace at night. Ellers liker jeg å ikke ha de største kunstverkene på veggen, det blir litt museum for min del. Anonymkode: 83e63...b58 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Skrevet 20. juli Er det snakk om orginalen ville jeg blitt veldig misunnelig. Anonymkode: 60187...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli Jeg sliter litt med Van Gogh, og Much også, fordi jeg føler så mye ubekvemhet og smerte i maleriene deres, de kan ikke ha hatt det godt. Men jeg liker Röerich og Sohlberg De har begge en transcendens og en spiritualitet i bildene som gjør det hele mye lysere. Anonymkode: c5ac9...a8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så mye ubekvemhet og smerte i maleriene deres .. og det blir ubehagelig for deg å tenke på? Hvis noen lider /noen led blokkerer man det? Anonymkode: 5b9f0...103
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli Jeg er kanskje snobbete, men å ha generiske trykk av kjente kunstverk på veggen er veldig upersonlig synes jeg. Et stort nei fra meg. Har du et personlig nært forhold til akkurat det bildet, så kanskje. Men jeg ville 10 av 10 ganger heller spart de pengene og kjøpt noe originalt så du får et hjem som er ditt. Kunst koster, men nummererte grafiske trykk av aktuelle kunstnere trenger ikke koste stort. Anonymkode: 4e288...ca8 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er kanskje snobbete bra du ser det selv .. og for all del; det lov det Anonymkode: 5b9f0...103 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli Jeg digger det maleriet og har en kopi i stua. Ser noen spør om trykk av maleriet. Men selv om trykk kan være kjempeflott så synes jeg malestrøkene er noe som gjør maleriet enda finere. Det er tykke malestrøk i originalen som gjør at bildet føles mer 3-dimensonalt. Koster selvsagt mer for et oljemaleri enn et trykk. Men om du er fan av maleriet så kan det være verdt å vurdere å kjøpe et oljemaleri som har slike tykke malestrøk som originalen. Anonymkode: 45c8d...6b3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg digger det maleriet og har en kopi i stua. Ser noen spør om trykk av maleriet. Men selv om trykk kan være kjempeflott så synes jeg malestrøkene er noe som gjør maleriet enda finere. Det er tykke malestrøk i originalen som gjør at bildet føles mer 3-dimensonalt. Koster selvsagt mer for et oljemaleri enn et trykk. Men om du er fan av maleriet så kan det være verdt å vurdere å kjøpe et oljemaleri som har slike tykke malestrøk som originalen. Anonymkode: 45c8d...6b3 Nettopp derfor jeg lurte på om hun skulle ha trykk, eller kopi. Ser fler har likt kommentaren som gjorde narr av spørsmålet mitt - men det viser vel bare at de ikke kan så mye Anonymkode: 06f2b...d04
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg digger det maleriet og har en kopi i stua. Ser noen spør om trykk av maleriet. Men selv om trykk kan være kjempeflott så synes jeg malestrøkene er noe som gjør maleriet enda finere. Det er tykke malestrøk i originalen som gjør at bildet føles mer 3-dimensonalt. Koster selvsagt mer for et oljemaleri enn et trykk. Men om du er fan av maleriet så kan det være verdt å vurdere å kjøpe et oljemaleri som har slike tykke malestrøk som originalen. Anonymkode: 45c8d...6b3 Edit: Om du er usikker på om du vil ha Stjernenatt på veggen så er det kanskje greiere å kjøpe et trygg først og se om man er komfortabel med å ha det på veggen. Disse trykkene er vel svært billige. Så kan du heller vurdere å kjøpe oljemaleri om det viser seg at du er komfortabel med å ha Stjenenatt på veggen. Går jo også an å ha det på soverommet om man ikke er komfortabel med å ha det i stua. Anonymkode: 45c8d...6b3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kommer helt an på interiøret, fargene og lyset. regner med du mener et trykk av maleriet? det finnes jo sååå mye annet flott å ha.. Anonymkode: 06f2b...d04 Ja, jeg tenkte på trykk. Anonymkode: b5374...86b
AnonymBruker Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nettopp derfor jeg lurte på om hun skulle ha trykk, eller kopi. Ser fler har likt kommentaren som gjorde narr av spørsmålet mitt - men det viser vel bare at de ikke kan så mye Anonymkode: 06f2b...d04 Skjønner og jeg nevnte dette med malestrøkene fordi det ofte ikke kommer frem på bildene som postes på internett. I trådstarters åpningsinnlegg kommer heller ikke malestrøkene frem. I originalen er det også enkelte steder han ikke malte på lerretet slik at man kan se lerretet. De detaljene kommer heller vel også sjeldent frem på bildene på internett. Her er noen bilder fra originalen: Anonymkode: 45c8d...6b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #16 Skrevet 20. juli Jeg har Starry night (innrammet plakat) på soverommet, passer best der synes jeg.. men ellers enig i at det er noe upersonlig over slike kjente trykk. Anonymkode: dd5e3...10e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 19.40): Ja, jeg tenkte på trykk. Anonymkode: b5374...86b Jeg som dro fram dette med oljemaleri og ville bare igjen presisere at trykk er flott det også. Jeg ønsker ikke å være en snobb som prøver å få folk kjøpe noe annet enn det de har lyst på. Anonymkode: 45c8d...6b3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli På første halvdel av 90-tallet var dette en slager på norske stuvegger sammen med okergult og div jordfarger husker jeg, for ikke å glemme div Monet-plakater. Anonymkode: 76eba...27d
TomKrus Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 18.48): Hva syns dere om det? Anonymkode: b5374...86b Ser jo ut som noe en i barnehagen har skrudd sammen
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli Jeg er delt… jeg elsker kunst, og synes bildet er vakkert. Likevel er det noe som stopper meg fra å ha kopier, og spesielt trykk, av kjente kunstverk på egne vegger. Det er liksom litt upersonlig og «se på meg, for en kunstelsker jeg er!» de jeg kjenner som har kopier av kjente kunstverk hengende fremme, er også mennesker som ikke er interessert i kunst, kan noe om det, også kanskje vil anse for å være dårlig (sosio)økonomisk stilt. Derfor får jeg også litt dårlige vibber av det. Van Gogh sin unike stil er nok også litt dyster for meg, og jeg kunne kanskje blitt nedstemt av å ha det hengende i stuen, men mulig jeg ville funnet roer av det dersom det hang på soverommet. jeg ville også gått for en kopi og ikke et trykk. Trykk av kjente kunstverk er egentlig bare stygt. Anonymkode: 58ff8...a28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå