AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Jeg er alenemor med flere små barn under 9 år, og en som trenger ekstra oppfølging. Far er ikke i bildet pga vold, jeg lurer på om det er noen mødre eller fedre her som har fått hjelp av barnevernet til å klare det tunge arbeidet? Jeg sliter til å få alt til å gå rundt, jobbet før men kan ikke nå. Har ikke bil og er mye oppfølging og møter på barnet, og jeg synes det er innmari tøft å være alene. Kan jeg be bv å hjelpe meg med å få avlastning? Familien har sagt seg villig å hjelpe hvis bv kan dekke utgifter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare alt alene. Er så sliten. Anonymkode: 9397c...96d 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er alenemor med flere små barn under 9 år, og en som trenger ekstra oppfølging. Far er ikke i bildet pga vold, jeg lurer på om det er noen mødre eller fedre her som har fått hjelp av barnevernet til å klare det tunge arbeidet? Jeg sliter til å få alt til å gå rundt, jobbet før men kan ikke nå. Har ikke bil og er mye oppfølging og møter på barnet, og jeg synes det er innmari tøft å være alene. Kan jeg be bv å hjelpe meg med å få avlastning? Familien har sagt seg villig å hjelpe hvis bv kan dekke utgifter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare alt alene. Er så sliten. Anonymkode: 9397c...96d Familie burde vel kunne hjelpe uten å få betalt?? men ja bv kan innvilge avlastning Anonymkode: 52c38...90e 21 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Du kan muligens ha rett på pleiepenger! Anonymkode: 53e90...9f2 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan muligens ha rett på pleiepenger! Anonymkode: 53e90...9f2 Leste nylig at det er nesten umulig å få Anonymkode: 9397c...96d
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste nylig at det er nesten umulig å få Anonymkode: 9397c...96d Men har du prøvd? Anonymkode: 2d716...11d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste nylig at det er nesten umulig å få Anonymkode: 9397c...96d Det er enkelt , kjenner ei som får nesten 500000,- i året pga barnet er lettere psykisk utviklingshemmet. Barnet har minimalt med fravær på skole , under 10 dager . Allikevel har hun 80% pleiepenger. Så det skal nok ikke mye til å få i dag nei Anonymkode: ab4c3...eac 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men har du prøvd? Anonymkode: 2d716...11d Selvsagt er det mulig! De må bare finne en bekymring for din manglende evne til å klare morsrollen, da bistår de deg Anonymkode: 7873e...63c 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Leste nylig at det er nesten umulig å få Anonymkode: 9397c...96d Det er godt mulig, men har du prøvd å få det? Her fikk naboen pleiepenger da gutten knakk foten sin, og det er bare noen uker siden, de er forespeilet gips ganske så lenge, så så vanskelig kan det vel ikke være. Anonymkode: 53e90...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Søk avlastning gjennom kommunen først, om du får avslag der, så kan du søke gjennom bvtj. Anonymkode: e36e4...da6 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Familien har sagt seg villig å hjelpe hvis bv kan dekke utgifter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare alt alene. Er så sliten. Anonymkode: 9397c...96d For en bedriten familie. Vil kun hjelpe om det offentlige betaler dem. Fy! Den er slem Anonymkode: c885a...1b3 12 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en bedriten familie. Vil kun hjelpe om det offentlige betaler dem. Fy! Den er slem Anonymkode: c885a...1b3 Kommer jo helt an på hvor mye familien står i fra før og da. Personlig kjenner jeg noen som tar seg av en gutt med nedsatt funksjonsevne til tross for at de selv har barn og venter barn. Skulle vel bare mangle at man får litt betalt om mulig når man har nok med sitt fra før? Anonymkode: 05ccb...817 12 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For en bedriten familie. Vil kun hjelpe om det offentlige betaler dem. Fy! Den er slem Anonymkode: c885a...1b3 Ja hvis de ikke kan jobbe de dagene når tar seg av barna mine, skal de gå uten lønn? Anonymkode: 9397c...96d 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har ikke fått diagnosen enda Anonymkode: 9397c...96d Jo for flere år siden Anonymkode: ab4c3...eac
AnonymBruker Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli Hvis bvtj skal koste på deg avlastning må det være fordi det foreligger en bekymring. Du har jo tydeligvis familie, men de må ha penger for å stille opp. 🤦♀️ Anonymkode: fcc49...3a6 2
Brunello Skrevet 20. juli #16 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja hvis de ikke kan jobbe de dagene når tar seg av barna mine, skal de gå uten lønn? Anonymkode: 9397c...96d Da må det være langt bedre at du får pleiepenger som noen skriver. Men hvorfor skal du ha avlastning innenfor normal arbeidstid? Da er vel barna på skole/Sfo eller barnehage. 3
Himmelen_91 Skrevet 20. juli #17 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er alenemor med flere små barn under 9 år, og en som trenger ekstra oppfølging. Far er ikke i bildet pga vold, jeg lurer på om det er noen mødre eller fedre her som har fått hjelp av barnevernet til å klare det tunge arbeidet? Jeg sliter til å få alt til å gå rundt, jobbet før men kan ikke nå. Har ikke bil og er mye oppfølging og møter på barnet, og jeg synes det er innmari tøft å være alene. Kan jeg be bv å hjelpe meg med å få avlastning? Familien har sagt seg villig å hjelpe hvis bv kan dekke utgifter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare alt alene. Er så sliten. Anonymkode: 9397c...96d Snakk med BV om det ja ❤️men hvor mye kan familien hjelpe med? Og hva tenker du at de skal hjelpe med??? Unnskyld at jeg sier det, men synes er nesten litt fælt av familien din med å ikke hjelpe til med mindre BV dekker utgifter. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #18 Skrevet 20. juli Brunello skrev (15 minutter siden): Da må det være langt bedre at du får pleiepenger som noen skriver. Men hvorfor skal du ha avlastning innenfor normal arbeidstid? Da er vel barna på skole/Sfo eller barnehage. Lang reisevei til jobb, barnet går redusert i bhg fordi har spesielle behov. Anonymkode: 9397c...96d
AnonymBruker Skrevet 20. juli #19 Skrevet 20. juli Dersom du har barn med utfordringer/diagnoser så er det kommunen som i utgangspunktet skal stå for avlastning, dersom du/dere fyller kriteriene. Ta kontakt med tildelingsenheten i din kommune. Anonymkode: 30a1a...001 2
Brunello Skrevet 20. juli #20 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lang reisevei til jobb, barnet går redusert i bhg fordi har spesielle behov. Anonymkode: 9397c...96d Da må det vel være bedre å gi mer ressurser til barnehagen enn å betale familie. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå