AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:34 #61 Skrevet mandag kl 21:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gammel er du? Hvor fort gikk det fra dere fikk beskjed om sykdommen til hun døde? Hadde hun noe form for team i "kreftforløp" rundt seg, som du kan snakke med? Anonymkode: 6094f...fa9 6 måneder, der er inkludert stråling, heftige stråleskader, spredning med J smerter, ikke kan gå lenger- død😭 pluss operasjon Hyling etter hjelp pga sterke smerter, til meg ( ringte hver morgen ) jeg ringer febrilsk etter folk og så smile på jobb bare 10 min etter. Det verste er perioden de trodde det var psykisk og jeg ringte alle etter hjelp, til slutt hørte de meg. Og nå er hun her ikke lenger, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 0614f...675 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:47 #62 Skrevet mandag kl 22:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): 6 måneder, der er inkludert stråling, heftige stråleskader, spredning med J smerter, ikke kan gå lenger- død😭 pluss operasjon Hyling etter hjelp pga sterke smerter, til meg ( ringte hver morgen ) jeg ringer febrilsk etter folk og så smile på jobb bare 10 min etter. Det verste er perioden de trodde det var psykisk og jeg ringte alle etter hjelp, til slutt hørte de meg. Og nå er hun her ikke lenger, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 0614f...675 Uff, det høres ordentlig belastende ut. Har du noen nære du kan snakke med? Faren din? Søsken? Partner? Venner? Anonymkode: 6094f...fa9 1
monican94 Skrevet mandag kl 22:57 #63 Skrevet mandag kl 22:57 så hun døde i går ? kjære deg du er i sjokk.. Rung fastlegen din i morgentidlig, hør om det er no kriseteam i kommunen e.l. ? Kondolerer med moren din❤️ 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:44 #64 Skrevet tirsdag kl 06:44 Kondolerer ts, dette må være utrolig vondt for deg❤️ Jeg mistet mamma igår og syns det er utrolig vondt og en overveldende følelse av sorg. Men jeg hadde en mor som var syk i mange år med Alzheimers og annet så det var på en måte til det beste. Så for deg må dette være enda verre. Føler så med deg❤️ Det kan være lurt å få pratet med noen om dette, enten en venn eller med profesjonelle. Så håper jeg du får det bedre med tiden❤️ Anonymkode: ff400...6ab
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:05 #65 Skrevet tirsdag kl 07:05 Hvem hjelper egentlig mennesker etter slike grusomme forløp? det virker strengt tatt som om ingen bryr seg, men er folk klar over hvor grusomme smerter som er involvert? De sendte henne hjem med taxi, og hun krøp opp trappene- de sa det kom til å bort etter noen dager, men det ble bare værre. De burde jo tatt ct med en gang, for det der er jo og tortuere mennesker. Anonymkode: 0614f...675 1
Purple_Pixiedust Skrevet tirsdag kl 08:55 #66 Skrevet tirsdag kl 08:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem hjelper egentlig mennesker etter slike grusomme forløp? det virker strengt tatt som om ingen bryr seg, men er folk klar over hvor grusomme smerter som er involvert? De sendte henne hjem med taxi, og hun krøp opp trappene- de sa det kom til å bort etter noen dager, men det ble bare værre. De burde jo tatt ct med en gang, for det der er jo og tortuere mennesker. Anonymkode: 0614f...675 Huff det høres virkelig forferdelig ut. ❤️ Kan bare ikke forestille meg. Rakk hun å få en kreftkoordinator? I så fall kan de be om samtale med denne personen. De er der for pårørende også.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:46 #67 Skrevet tirsdag kl 12:46 Purple_Pixiedust skrev (3 timer siden): Huff det høres virkelig forferdelig ut. ❤️ Kan bare ikke forestille meg. Rakk hun å få en kreftkoordinator? I så fall kan de be om samtale med denne personen. De er der for pårørende også. Nei, jeg ringte henne når min mor skrek etter hjelp og ikke fikk nok smertelindring, hun skulle ringe meg tilbake- det gjorde hun aldri. Jeg er sykemeldt nå. Anonymkode: 0614f...675 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:47 #69 Skrevet torsdag kl 06:47 selv er jeg diagnoser med komplekst PTSD og vært mye innlagt på psykiatrisk avdeling. Sett litt av hvert på folk der samtidig som mitt, og jeg må si mange av dere er merkelig som mener TS ikke kan være traumatisert. Ta dere en bolle og kom dere ut blant folk, små nettroll. Kondolerer så mye til deg, TS❤️ jeg håper du med tiden får hjelp og støtte til å behandle og kontrollere alt du har vært gjennom på så kort tid. Anonymkode: ca859...f4a 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:55 #70 Skrevet torsdag kl 06:55 Kjære ts Oppsøk Livskrisehjelpen på legevakten hvis du har behov for det. Kondolerer❤️ Anonymkode: 82e9d...a85 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:06 #71 Skrevet torsdag kl 07:06 Kondolerer ❤️ Mistet min far 6 mnd etter diagnose. Han ble bare 62. Min mor døde 2 mnd etter diagnose, men hun ble over 80. Jeg følte at jeg fikk lang tid til å forberede meg, men vi mennesker er forskjellige. Begge hadde sterke smerter (fikk morfin). Jeg sørget da de døde, men tenkte også at det var godt at de fikk slippe mer smerter. Pluss at jeg var utslitt etter lange perioder ved sykesenger. Fikk heldigvis holdt begge i hånda da de døde ❤️. Når det verste sjokket har gitt seg, så får du etterhvert prøve å fokusere på gode minner. Og hold deg i aktivitet. Et godt råd, når det har gått en stund, er å sette av en viss tid hver dag til å sørge og gråte. F.eks en time i starten. Tenk at fra kl 17 - 18 skal jeg gråte og sørge. Resten av dagen skal jeg prøve å "leve normalt". Jeg har prøvd det, og det virket for meg. Anonymkode: 2c130...fa2 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:07 #72 Skrevet torsdag kl 07:07 AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 9.05): Hvem hjelper egentlig mennesker etter slike grusomme forløp? det virker strengt tatt som om ingen bryr seg, men er folk klar over hvor grusomme smerter som er involvert? De sendte henne hjem med taxi, og hun krøp opp trappene- de sa det kom til å bort etter noen dager, men det ble bare værre. De burde jo tatt ct med en gang, for det der er jo og tortuere mennesker. Anonymkode: 0614f...675 Dessverre er det ikke mye hjelp å få som pårørende ved brå død og forferdelige opplevelser. Det er ingen som banker på og tar kontakt. Man kan oppsøke sorggrupper eller psykolog som jobber med sorg, men dette er private tilbud. Da kan man gå gjennom hendelsene, møtene med helsevesenet, øyeblikkene man aldri glemmer, og være sammen med noen som vet litt om hvordan dette er og hvordan det føles. Enda bedre er hvis du har virkelig gode venner å snakke med, ihvertfall for en periode - ikke vær redd for å ta plass, og snakke om dette. (Selv har jeg opplevd brå død ved at mannen min tok livet sitt, da tror gjerne folk at man nesten automatisk får hjelp, eller krisepsykolog, men nei. Slik er det ikke. Gikk til psykolog privat selv, og det var det eneste som hjalp for skyldfølelsen og i det hele tatt orke å forholde meg til det som skjedde, det var for overveldende for meg alene å hanskes med.) Anonymkode: 9fb03...528 2 1
Mr&Ro Skrevet torsdag kl 07:11 #73 Skrevet torsdag kl 07:11 AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 23.31): 🔺Klart jeg har det, men hun var min beste venn på jord- og når jeg opplever så mye empatiløse folk blir jeg skremt, stakkars stakkars de som ikke har noen.🔺 Hun ble plassert i en stol og undersøkt av den drøss med leger som gav henne en dødsdom så og si over trynet på oss som var vettskremte. Før det hadde de oversett symtomer og behandlet for en J infeksjon, de brukte 3 måneder FOR MYE, og hun kunne vært reddet hadde det blitt tatt på ALVOR.🔺 🔺Hvilket helsevesen er dette? de skryter av seg selv i media men tusenvis dør av feil.🔺 🔺 Anonymkode: 0614f...675 Moderator? Er det muligheter for å nå denne personen privat, få kontakt med vedkommende og veilede til profesjonell hjelp? Innholdet i innleggene tyder på at denne personen må bort fra KG og over til helsevesenet snarest. 2 1
Purple_Pixiedust Skrevet torsdag kl 09:00 #74 Skrevet torsdag kl 09:00 Mr&Ro skrev (1 time siden): Moderator? Er det muligheter for å nå denne personen privat, få kontakt med vedkommende og veilede til profesjonell hjelp? Innholdet i innleggene tyder på at denne personen må bort fra KG og over til helsevesenet snarest. Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:32 #75 Skrevet torsdag kl 10:32 Mr&Ro skrev (3 timer siden): Moderator? Er det muligheter for å nå denne personen privat, få kontakt med vedkommende og veilede til profesjonell hjelp? Innholdet i innleggene tyder på at denne personen må bort fra KG og over til helsevesenet snarest. Det er ts, det jeg skriver er sant. De setter alvorlig syke mennesker i en stor stol foran mange leger og gir høyt og tydelig beskjed om hvor alvorlig dette er. Som pårørende til en mamma som er veldig redd er dette en ekstra belastning- kan du forstå dette? Jeg er ikke videre imponert over helsevesenet i denne saken, og mine advokater vil bli kontaktet. Og DU- ta deg en bolle, få mer EMPATI. 🌸Tusen takk for alle som har svart, gitt råd og veiledning.🌸 Anonymkode: 0614f...675 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:03 #76 Skrevet torsdag kl 13:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ts, det jeg skriver er sant. De setter alvorlig syke mennesker i en stor stol foran mange leger og gir høyt og tydelig beskjed om hvor alvorlig dette er. Som pårørende til en mamma som er veldig redd er dette en ekstra belastning- kan du forstå dette? Jeg er ikke videre imponert over helsevesenet i denne saken, og mine advokater vil bli kontaktet. Og DU- ta deg en bolle, få mer EMPATI. 🌸Tusen takk for alle som har svart, gitt råd og veiledning.🌸 Anonymkode: 0614f...675 Men legene må jo fortelle hvor alvorlig det er. De må også noen ganger si at det ikke er noe de kan gjøre, og fortelle hvor lang tid pasienten har igjen. Om mulig, så får man ha pårørende med på slike møter. Kan du forklare litt mer presist hva du mener helsevesenet har gjort feil? Fikk hun god pleie? (Mat vil de fleste ikke ha på slutten. Vi fikk lirket i min mor litt yoghurt og is). Fikk hun smertelindring/morfin? Jeg skjønner at du er opprørt pga sorg akkurat nå, men min erfaring er at kreftpasienter blir godt tatt vare på. Vi fikk også være så mye vi ville på sykehus og sykehjem da mine foreldre lå for døden, så det var mye småting vi kunne gjøre for den syke. Anonymkode: 2c130...fa2 4
Mr&Ro Skrevet torsdag kl 15:46 #77 Skrevet torsdag kl 15:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er ikke videre imponert over helsevesenet i denne saken, og mine advokater vil bli kontaktet. Men, hva er det advokatene skal gjøre med dette? Skal du saksøke kreften som gjorde at din kjære gikk bort!? Eller, skal du saksøke legene som gjorde sin plikt med å fortelle at legevitenskapen har nådd sitt ytterpunkt med å hjelpe din mor?La sorgen være sorg og tenk på de fine øyeblikkene dere hadde og la tiden lege savnet. Å bruke tiden til legene i møter med advokatene dine i stedet for pasienter vil aldri bringe dine kjære tilbake. 2
ElectricScum Skrevet torsdag kl 16:23 #78 Skrevet torsdag kl 16:23 AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 15.56): Nei det er ikke nedlatende. Det som er nedlatende er å bagatellisere en såpass alvorlig lidelse som komplekst PTSD er Og du kan skrive så mye hvis om matte dersom matte som du ønsker, men vedkommende skrev tydelig at hen hadde fått den diagnosen på grunn av et par bra dødsfall og da er det selvfølgelig det jeg forholde meg til når jeg legger igjen et svar. Anonymkode: 2a178...e0b Det er ikke bare nedlatende å uttale seg så bastant om andres psykiske helse, men det er direkte uintelligent og lite reflektert. Du uttaler deg som om menneskesinnet opererer etter en nøyaktig vitenskap og er 100% forutsigbart og alle mennesker reagerer helt likt etter en forutbestemt formel. Beklager, men med snev av innsikt i både seg selv og den menneskelige psyke burde det være åpenbart for de aller fleste at bastante konklusjoner om andre folks mentale helse og reaksjonsmønster er grenseløst naivt. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:10 #79 Skrevet torsdag kl 20:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men legene må jo fortelle hvor alvorlig det er. De må også noen ganger si at det ikke er noe de kan gjøre, og fortelle hvor lang tid pasienten har igjen. Om mulig, så får man ha pårørende med på slike møter. Kan du forklare litt mer presist hva du mener helsevesenet har gjort feil? Fikk hun god pleie? (Mat vil de fleste ikke ha på slutten. Vi fikk lirket i min mor litt yoghurt og is). Fikk hun smertelindring/morfin? Jeg skjønner at du er opprørt pga sorg akkurat nå, men min erfaring er at kreftpasienter blir godt tatt vare på. Vi fikk også være så mye vi ville på sykehus og sykehjem da mine foreldre lå for døden, så det var mye småting vi kunne gjøre for den syke. Anonymkode: 2c130...fa2 Det går an å formidle budskap som er alvorlige på en mindre traumatiserende måte. Skrek etter meg. i gangen ( med hun ferdig påkledt klar til avreise ) at de hadde avsluttet behandlingen. Hun skrek etter smertestillende mange ganger ( også til meg i telefonen ) der jeg måtte ringe sykehus for bistand. Dette er bare noe av det, hun var min. beste venn. Anonymkode: 0614f...675 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:43 #80 Skrevet torsdag kl 21:43 Noe er veldig rart med denne historien her, med denne skrikende og kreftsyke mora, og helsepersonell som hyler til henne om hun vil dø. Tviler på at det er advokatmat vi snakker om her. Anonymkode: 97ccf...079 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå