Gå til innhold

Jeg er helt traumatisert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke svare på det, men en ganske stygg en som burde blitt fulgt opp annerledes i forhold til "dens natur"

Anonymkode: 0614f...675

Vet du ikke, eller vil du ikke svare? Det blir vel ikke akkurat gjenkjennelig uansett hvilken kreftform det er snakk om. Med mindre det er en helt til nå ukjent type, noe som jo da ville gi begrunnelse til ts' opplevelse av å få riktig behandling.

Anonymkode: 60225...997

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*IKKE få riktig behandling..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du ikke, eller vil du ikke svare? Det blir vel ikke akkurat gjenkjennelig uansett hvilken kreftform det er snakk om. Med mindre det er en helt til nå ukjent type, noe som jo da ville gi begrunnelse til ts' opplevelse av å få riktig behandling.

Det er stor forskjell på kreftsykdom, det skal jeg love deg.

Ekstremt agressivt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er stor forskjell på kreftsykdom, det skal jeg love deg.

Ekstremt agressivt.

Jeg vet det, spørsmålet var om du ikke vet hvilken type det var, eller om du ikke ønsker svare? Hvis du ikke ønsker svare, var poenget mitt at du ikke blir gjenkjent uansett hvilken krefttype det var.

Men nå, ts, tenker jeg du skal samle kreftene dine framover mot begravelsen og planleggingen av denne. (Evt kremering, uansett en hel del å ta inn over seg ettersom du er alene med oppgavene)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det, spørsmålet var om du ikke vet hvilken type det var, eller om du ikke ønsker svare? Hvis du ikke ønsker svare, var poenget mitt at du ikke blir gjenkjent uansett hvilken krefttype det var.

Men nå, ts, tenker jeg du skal samle kreftene dine framover mot begravelsen og planleggingen av denne. (Evt kremering, uansett en hel del å ta inn over seg ettersom du er alene med oppgavene)

🌸

Skrevet

Kondolerer ❤️ kreft er virkelig en drittsykdom. Du er i dyp sorg ut fra det jeg klarer å lese. Men det høres ut som du trenger å prate med noen. Kreftoreningen, Kreftomsorg, Sjekk om det er sorgrupper i nærheten av hvor du bor

https://www.sorggrupper.no/

Har selv mistet min mor som var veldig ung til kreft og det har påvirket hvordan jeg lever, men på en positiv måte vil jeg si. Jeg har fått prate og bearbeide sorgen. Og husk det er ingen oppskrift på hvordan og hvor lenge man sørger.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (15 minutter siden):

Kondolerer ❤️ kreft er virkelig en drittsykdom. Du er i dyp sorg ut fra det jeg klarer å lese. Men det høres ut som du trenger å prate med noen. Kreftoreningen, Kreftomsorg, Sjekk om det er sorgrupper i nærheten av hvor du bor

https://www.sorggrupper.no/

Har selv mistet min mor som var veldig ung til kreft og det har påvirket hvordan jeg lever, men på en positiv måte vil jeg si. Jeg har fått prate og bearbeide sorgen. Og husk det er ingen oppskrift på hvordan og hvor lenge man sørger.

🌸Tusen takk🌸

AnonymBruker
Skrevet

Ts, hvorfor kan du ikke si hvilken type kreft dette var? 

Anonymkode: 97ccf...079

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over det værste sjokket, det er en helt for jævlig krefttype som er sjelden, hadde legene tatt henne på alvor fra start så kanskje det hadde vært mulig med andre tiltak.

Jeg får aldri min kjære mamma igjen, en omsorgsfull empatisk mamma som alltid har vært der for meg, for sin familie men også for andre mennesker.

Det virker for meg som om den krefttypen rett og slett er disignet for å drepe, helt synnsyk opplevelse, hele kroppen rister av smerter.

😭

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 18.53):

Ja, hvorfor klarte jeg ikke å redde henne??????

Hvordan skulle du ha reddet henne?

Er du utdannet innen feltet? Om så, er du den beste i verden innen feltet? For selv de kan ikke gamle opp mot alle typer eller fremskreden kreft.

Skjønner at det er veldig vondt og vanskelig. Men med tiden vil du nok sette pris på at det gikk så fort.

Å se folk sine bort og virkelig lide dag inn og dag ut, det er virkelig traumatiserende. 

Kondolerer. Det å miste sine nærmeste er vondt. 

Anonymkode: 371f5...2b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

et er en helt for jævlig krefttype som er sjelden, hadde legene tatt henne på alvor fra start så kanskje det hadde vært mulig med andre tiltak.

Kanskje desto viktigere at du sier hvilken krefttype dette er, i tilfelle noen ute i KG-verden har akkurat denne typen, slik at du kanskje kan få noen ord fra de, kanskje det er flere med samme erfaringer, det kan være godt å høre.

Eller hvis noen nettopp har fått denne diagnosen, så kan de lære litt fra din/din mors historie. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Min mor nesten skrek av smerte, halvveis bevisstløs så og si på en sprøyte en av de ansatte satt, hun hylte og jeg ba henne stoppe- jeg så mamma sitt fjes og hvor utrolig lei seg hun ble, det var helt grusomt,

hun sa nei nein nei nei, til mer smertestillende og så stod det en sykepleier over henne i sengen og sa : du som har så smerter klart du skal..

jeg hentet min mor for mer behandling på sykehuset ( stråling ) og ble skreket til over gangen at de hadde avsluttet behandlingen

Når jeg kom dit uventet satt det en pleier over henne og ropte navnet hennes!!!!!!!!!! hun reagerte ikke på stemmen, men da jeg kom og sa mamma!!!!! da svarte hun meg

De skal møte meg i en norsk rettsal hele gjengen, fy faen for en oppførsel, har ikke ord

Endret av Matas
Innlegget er redigert grunnet identifisering av privatperson - Matas, mod.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 16.51):

Jeg er over det værste sjokket, det er en helt for jævlig krefttype som er sjelden, hadde legene tatt henne på alvor fra start så kanskje det hadde vært mulig med andre tiltak.

Jeg får aldri min kjære mamma igjen, en omsorgsfull empatisk mamma som alltid har vært der for meg, for sin familie men også for andre mennesker.

Det virker for meg som om den krefttypen rett og slett er disignet for å drepe, helt synnsyk opplevelse, hele kroppen rister av smerter.

😭

Jeg spør deg igjen hvilken krefttype det er. Det er ingen grunn til at du IKKE kan si det. 
Noe er veldig rart med den historien din. Hadde hun hatt så ekstremt vanvittige ristende smerter som ingen noensinne har sett maken til, hadde hun kunne blitt lagt i kunstig koma. Det er tydeligvis en sykepleier som du virkelig mener har gjort mye feil og skal ta til retten. Det er jo hundre prosent sikkert at det har vært FLERE sykepleiere og leger innom moren din, enn disse råtne eplene du tydeligvis har vært utsatt for. Da ville de legene og sykepleierne som kom på vakt etter disse aktuelle ta affære. 
Noe skurrer. Tar forbehold om at du IKKE troller, og tenker at du er veldig forvirra. Lurt å be om å få snakke med involvert helsepersonell slik at du kan få til en avslutning og bedre forståelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 23.34):

6 måneder, der er inkludert stråling, heftige stråleskader, spredning med J smerter, ikke kan gå lenger- død😭 pluss operasjon

Hyling etter hjelp pga sterke smerter, til meg ( ringte hver morgen ) jeg ringer febrilsk etter folk og så smile på jobb bare 10 min etter.

Det verste er perioden de trodde det var psykisk og jeg ringte alle etter hjelp, til slutt hørte de meg.

Og nå er hun her ikke lenger, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fra diagnose til død gikk det altså seks måneder, og din mor fikk stråling, deretter heftige stråleskader, mistet evnen til å gå, spredning med voldsomme smerter, PLUSS at hun ble operert. Og en lørdag ringte du inn og fikk kjeft fra en sykepleier, for da fant du en kul hos henne. Så her er det altså en kreft med debut som en kul, tydeligvis palpabel eller synlig, som ts ringer inn angående, på en lørdag. Fra der blir sykdommen tatt for å være psykisk? Så blir det stråling, stråleskader og operasjon. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (På 22.7.2025 den 0.57):

så hun døde i går ? kjære deg du er i sjokk.. Rung fastlegen din i morgentidlig, hør om det er no kriseteam i kommunen e.l. ? 

Kondolerer med moren din❤️

Det der «å ringe etter kriseteamet» fordi en voksen person har mista en forelder, må seriøst slutte. Du kan ikke rekvirere noe kriseteam sjøl. Det er legevakt, politi, osv som gjør dette. 
Det er ikke fastlegen, kommunen osv som har ansvar for folk sin sorg. Har man mistet noen kjære må man benytte seg av nettverket sitt, familie, kolleger, naboer. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om enkelte i denne tråden ikke forstår at sorg har flere uttrykk. Sinne er et av dem. Noe de som er profesjonelle må vite. Sinnet er ikke rettet mot dem personlig, men et utslag av dyp personlig smerte og håpløshet.

Det er i denne prosessen jeg tror ts står i.
Det er lov å være sint og det er lov og sørge. Det er din mor som er død ts, din sorg er reell. Kondolerer så mye ❤️

Anonymkode: 3d144...84a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det virker som om enkelte i denne tråden ikke forstår at sorg har flere uttrykk. Sinne er et av dem. Noe de som er profesjonelle må vite. Sinnet er ikke rettet mot dem personlig, men et utslag av dyp personlig smerte og håpløshet.

Det er i denne prosessen jeg tror ts står i.
Det er lov å være sint og det er lov og sørge. Det er din mor som er død ts, din sorg er reell. Kondolerer så mye ❤️

Tusen takk:hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 18.32):

Min mor døde uventet og brått av kreft med spredning, mye smerter og jeg er fra meg av sorg, hva skal jeg gjøre?

❤️ Det er utrolig vondt å miste de som står oss så nære. Som foreldre gjør❤️ Håper du får støtte og noen du kan prate med❤️

Anonymkode: 642c2...31a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det der «å ringe etter kriseteamet» fordi en voksen person har mista en forelder, må seriøst slutte. Du kan ikke rekvirere noe kriseteam sjøl. Det er legevakt, politi, osv som gjør dette. 
Det er ikke fastlegen, kommunen osv som har ansvar for folk sin sorg. Har man mistet noen kjære må man benytte seg av nettverket sitt, familie, kolleger, naboer. 

Nå er det ikke alle som har et nettverk. Eller det nettverket de har, svikter og skygger banen ved alvorlig sykdom og død.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

❤️ Det er utrolig vondt å miste de som står oss så nære. Som foreldre gjør❤️ Håper du får støtte og noen du kan prate med❤️

Anonymkode: 642c2...31a

Takk.

Jeg lurer slik på hvorfor de bruker så lang tid på å gi folk selve behandling mot alvorlig kreft, selv satt jeg med en så og si halvveis bevisst mor hele julen mens jeg skrek etter hjelp så og si- og ikke fikk det.

Jeg har dessverre ikke mange å snakke med, men regner med en prest kan bli aktuell, advokat og andre instanser jeg ser meg nødt til å dra inn.

Snakk for dem som ikke har en stemme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...