Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, "kjapt" spørsmål. Jeg er vant med å dele litt på plass i koffert når man skal ut og reise, fra da jeg var yngre med foreldre, og selv med sønnen min. Typ "nå er det litt trangt her,har du plass til disse skoene f.eks" Nå skal vi ut og reise (jeg, mannen og sønnen. Vi har kun reist på hytte og ferie der vi bruker sekk og nå skal vi altså ha med kofferter). Jeg tenkte ikke noe særlig på at det er et problem og antok at det er greit å pakke litt sammen. Mannen min har stor koffert, sønnen mellom og jeg minst. Jeg får plass til alle tingene mine i kofferten min, men jeg nevnte i forbifarten at hvis jeg kjøper noe der vi skal så kan jeg kanskje legge det i mannens koffert. Hvorpå han ble litt tatt på senga og sa til nøds. Jeg skjønte han syns det var litt rart og spurte om det. Og han sa at han vil ikke ofre sine ting for mine. Hvilket jeg jo forstår, men jeg er ikke noen shoppetype, så det hadde vært snakk om typ en liten suvenir eller noe (det vet han). Sønnen min sier at jeg selvsagt kan få litt plass i hans koffert, men jeg er bare overrasket over reaksjonen til mannen. Han bruker enda mindre plass enn meg så jeg kan ikke forestille meg at han kommer til å fylle opp den svære kofferten på en ukes tid og da er det jo bare bortkasta plass for meg å kjøpe ny koffert for å ha med på ferie. Er det veldig uvanlig å dele på plass i kofferter? Jeg trodde det var helt greit i familier? Kan godt være at det er jeg som har forventninger som ikke stemmer overens med resten av samfunnet så da lurer jeg på hvordan dere andre gjør det :)

(for ordens skyld så skal jeg kjøpe større koffert imorgen)

Anonymkode: 521f0...ecd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det veldig uvanlig å dele på plass i kofferter?

Ja

Anonymkode: e1d9b...3c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander alltid, i tilfelle en av dem blir borte.

Anonymkode: 82ae4...3b3

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om ikke problemer

Anonymkode: ef5d2...e74

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg og mannen bruker alltid samme koffert... 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor syns jeg. Vi gjør det samme her i heimen og har også gjort det med venninner, er ikke det bare hyggelig å hjelpe hverandre om man har plass?😀

Anonymkode: 6889d...6da

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt innafor syns jeg. Vi gjør det samme her i heimen og har også gjort det med venninner, er ikke det bare hyggelig å hjelpe hverandre om man har plass?😀

Anonymkode: 6889d...6da

Med mindre ts er en av Boliviadamene da. Da hadde jeg faktisk vært skeptisk til å dele koffert…

Anonymkode: f0831...7fd

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært på reise et par ganger det siste året. Vi har delt koffert, da min koffert er stor. Derfor har vi kun hatt en innsjekket koffert på flyet, pluss hver vår håndbagasje. Så ja, mannen din er rar. 

Anonymkode: 0eafa...ee6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt din og min koffert, vo pakker litt som det passer (fordeler tyngre ting, fyller opp koffert som har ting som kan gå istykker med myke ting osv. Høres veldig rart ut å være sær på det hvis han har god plass, han hadde kanskje tenkt å shoppe endel denne turen?

Anonymkode: 226de...038

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke her 😅

Han beregner alltid ekstra plass til meg 🤭

Anonymkode: 4c6a6...e3b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har i utgangspunktet alltid din og min - jeg er mye ryddigere, så hadde ikke orket å dele. Men selvfølgelig deler vi også på når ting blir kjøpt. Og fellestiltak pakkes gjerne samlet i en av koffertene avhengig av hvem som har best plass

Anonymkode: 60921...8ff

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ungene deler på 3 kofferter.  Slik som er mest praktisk 

Anonymkode: b7b96...80f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og ungene deler på 3 kofferter.  Slik som er mest praktisk 

Og mannen 😄

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent vi reiser med koffert, men de gangene vi gjør det har vi felles koffert(er).

Har vi flere kofferter med, brukes den ene til skittentøy.

Anonymkode: 6ab91...bd4

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig at vi deler koffert. Dvs at jeg låner plass av han, for det er jeg som shopper mest. ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres utrolig sær ut. Vi har ofte hver vår koffert (fordi jeg er ryddigere enn han), men så fordeler vi fellesting mellom oss og hvis en har for lite plass er det null problem å bruke den andres koffert ved behov. 

Har han sagt noe om hvorfor han ikke liker å dele kofferten? 

Anonymkode: 97460...b6b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kjæresten min gir meg største og jeg får ha i hans hvis det er nødvendig (er ikke alltid).

Anonymkode: 0a07a...b65

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei til at det er rart, altså. 

Anonymkode: 0a07a...b65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi deler innsjekket koffert på utreise, Uansett hvem jeg er på reise med, stort sett. dette fordi jeg er redd for at at koffert blir borte. Da har alle et par rene skift i den ene kofferten. 

med andre ord ser jeg ikke problemet med å dele i det hele tatt. 

Anonymkode: 0895d...351

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...