Gå til innhold

Angsten forsterkes når jeg er sulten. Vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt lenge med angst, spesifikk helseangst. Men det verste har roet seg og går ikke lenger i behandling. Likevel merker jeg hver gang jeg er er sulten eller det har gått for lang tid mellom måltider, st jeg får så angst. Og scanner hele kroppen.
Jeg spiser vanligvis 4 måltider om dagen. Men på ferie, så kan det bli 3 måltider bare hvor det går for lang tid mellom frokost og middag. Lunsjen hender det jeg glemmer da det skjer så mye. Er det vanlig at angsten forsterker seg når det har gått for lang tid mellom måltidene? 

Anonymkode: 831bf...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aaah ja - lavt blodsukker og/eller sult er for meg ensbetydende å få angstsymptomer. 

Men så oppdaget jeg en gang at det egentlig ikke er angst, det er bare symptomer på at jeg er sulten. 

Så da pleier jeg spise, og det beste er å spise rett FØR jeg får den følelsen.

Anonymkode: 21c58...ff4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke angst. Det er sultfølelse, lavt blodsukker eller humøret som svinger pga lite mat. Noen ganger er løsningen på problemet så enkelt ❤️

Anonymkode: 2854b...66e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lavt blodsukker forsterker min engstelse. Og pms-uken.

Jeg prøver å minne meg på at jeg har lavt blodsukker, og at det jeg tenker ikke nødvendigvis stemmer.

Jeg må passe på å spise jevnlig pga dette. Blir så jævla engstelig og overtenkende ellers

Anonymkode: 35d7d...efe

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig. Mange symptomer kan bli verre om det går for lang tid mellom måltider. Grunnen er at da begynner kroppen å frigjøre adrenalin for å holde en oppe, og dette aggriverer nervene. Ta med deg noe som du kan snacke på, f.ex. bananer, epler eller dadler, gjerne sammen med en selleristang for det "salte".

Anonymkode: d48fc...557

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er vanlig. Mange symptomer kan bli verre om det går for lang tid mellom måltider. Grunnen er at da begynner kroppen å frigjøre adrenalin for å holde en oppe, og dette aggriverer nervene. Ta med deg noe som du kan snacke på, f.ex. bananer, epler eller dadler, gjerne sammen med en selleristang for det "salte".

Anonymkode: d48fc...557

Karbohydrater vil bare sende ts ut på en Berg og dalbane der hun stadig må ha påfyll for å ikke kjenne på blodsukkerfall. Det vil være mer effektivt å satse på stabilt blodsukker ved å redusere karbohydratene. Skikkelige måltider med proteiner og fett.

Anonymkode: 0ee73...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...