Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

D-vitaminer kan man fint få i seg uten for mye sol. Ulempene med soling er større enn fordelene dersom man tar ansvar for egen kropp. Hvorfor blir det da sett på som attraktivt å være solbrun? For ordens skyld elsker jeg å være ute i sola selv, men i år har jeg ikke rukket å sole meg, og har fått en del kommentarer på det siden jeg pleier å være gyllen

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men man kan bruke self tan da :P Jeg kjenner ingen som gidder sole seg brun, men man vil jo se brun ut.

Anonymkode: 22328...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo sjukt kult å røyke da. 

Anonymkode: 737cf...ce8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men man kan bruke self tan da :P Jeg kjenner ingen som gidder sole seg brun, men man vil jo se brun ut.

Men hvorfor? Hvorfor er det fortsatt et skjønnhetsideal i våre dager?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂 Ja man kan iallefall bli sjuk av det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja nå er jo heroin chic inn, og da må man ha litt drahjelp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som soler seg. Men de fleste bruker jo self-tan.

Det er mye penere med litt farge. Litt som å ha hvite tenner, og ikke misfargede.

Anonymkode: d55e6...0b3

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker å være brun. Jeg ser friskere ut, og føler meg frisk. Jeg har vært en uke i Hellas, grønnskjæret borte og jeg føler meg bra. Uten sol ser jeg sjuk ut. 

Nå ligger ikke jeg i timevis og griller meg, det er for varmt og jeg orker bare ikke. Har hatt kanskje en halv dag i solen og holdt meg inne, eller på shopping fx, etter lunsj. De som er brune og skrukkete som en skinnsofa ser bare rare ut. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Press? Det er blodharry å se sydengrillet ut.  Må vel stort sett være bare i Norge folk synes det er fint. Jeg er ofte i California ser ikke et eneste solbrunt menneske der med unntak kanskje av noen mexikanere som steller hagene for folk.

Selv når vi troner på hudkrefttoppen er det mange som ikke har fått med seg at soling er lavstatus. 

Anonymkode: e06fa...c77

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (44 minutter siden):

D-vitaminer kan man fint få i seg uten for mye sol. Ulempene med soling er større enn fordelene dersom man tar ansvar for egen kropp. Hvorfor blir det da sett på som attraktivt å være solbrun? For ordens skyld elsker jeg å være ute i sola selv, men i år har jeg ikke rukket å sole meg, og har fått en del kommentarer på det siden jeg pleier å være gyllen

Jeg er kritthvit som et spøkelse hvis jeg ikke får litt brunfarge, så det er for å unngå å skremme barn og voksne unødig.

Anonymkode: f3f22...3ff

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (16 minutter siden):

Veldig blek hud er stort sett et sykdomstegn. Vi har sannsynligvis en preferanse for hud med naturlig farge (som selvsagt varierer med etnisistet). De mest basale skjønnhetsidealene har sannsynligvis biologiske årsaker.

Anonymkode: 3e39b...24a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er man ute blir man jo brun. 

Jeg er iknallbrun nå etter diverse dager på sjøen og i vannet. Fått masse komplimenter for brunfargen min og spesielt brune ben er pent i kjole. 

Anonymkode: 6d8be...69a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruker solkrem da :) Jeg løper, og det er for varmt med dekkende klær, jeg steller i hagen og leser på verandaen… men bruker jo solkrem. Vil ikke stenge meg inne selv om det er noen dager sol (nord-Norge).

Anonymkode: af2ae...e71

AnonymBruker
Skrevet

Bruker solkrem. Men blir nå brun for orker ikke å gå fult tildekt med klær når jeg driver ute i hagen, går på tur, driver ute på jordet osv.  Så har du problemer av at en får brunfargen folk som jobber, ja da har du et problem. Å ligge i sola gjør jeg aldri. Me  kan gutt gå ute på jordet i short og topp og dermed blir solbrunn

Anonymkode: 9719c...648

AnonymBruker
Skrevet

Det er stilig å både røyke, og å være solbrun 😎

Anonymkode: f7041...392

AnonymBruker
Skrevet

Tror du lager de fleste problemstillingene i ditt eget hode. 

Anonymkode: a7dca...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (32 minutter siden):

Det er jo ikke det i hele verden... 

Anonymkode: 83ce7...7da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du reiser til andre siden av jorden så er plutselig skjønnhetsidealet og være blek. Jeg personlig vil heller være blek og ha mindre rynker. Liker ikke å sole meg heller, så det passer meg bra.

Anonymkode: b7fab...22a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat vært på ferie med 3 venninner og deres tenåringsdøtre og jeg og min datter har kjedet oss omtrent til døde. Det eneste som har stått i hodet på mine venninner og deres døtre er soling, tan lines og grille seg fra morgen til kvelds. Etter en uke kom vi hjem i dag, og alle kom med utsagn om at det hadde vært så deilig og at dette måtte vi gjøre hvert år. Mitt svar var god reise neste år,men vi blir ikke med da dette har vært den kjedeligste ferien jeg har opplevd, og hverken jeg eller min datter orker en ferie til hvor aktiviteten er soling og samtaletemaet kun er tan lines. At de vil grille seg til kreft får være deres valg, men jeg velger å feriere med mer opplyste mennesker.

Anonymkode: a8dd0...aab

• Liker 11
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ikke noe press og jeg soler meg aldri.

Anonymkode: 675c3...36b

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...