Gå til innhold

Sår på katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ungkatt som har hatt sår som kommer og går. Det starter med at pelsen faller av, så blir det liksom sår. Med blod. Så kommer en skorpe og såret gror raskt. Så kommer pelsen tilbake.

Det kan gå noen uker så skjer det samme igjen. Men denne gangen vil det liksom ikke gro. 

Sårene ligner litt på skrape merker. Flekkvis. Alle er kun i hode regionen. Ved ørene og under haken.

Nå har jeg dekket de til.

Ellers så spiser hun, men virket irritert.

Hva kan dette være? Og hvor dyr er egentlig veterinær? Om det plutselig er 10.000 for noe som vi selv kan finne ut av.

Pus har ikke sloss med noen, er inne katt.

Anonymkode: 07797...d31

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en ungkatt som har hatt sår som kommer og går. Det starter med at pelsen faller av, så blir det liksom sår. Med blod. Så kommer en skorpe og såret gror raskt. Så kommer pelsen tilbake.

Det kan gå noen uker så skjer det samme igjen. Men denne gangen vil det liksom ikke gro. 

Sårene ligner litt på skrape merker. Flekkvis. Alle er kun i hode regionen. Ved ørene og under haken.

Nå har jeg dekket de til.

Ellers så spiser hun, men virket irritert.

Hva kan dette være? Og hvor dyr er egentlig veterinær? Om det plutselig er 10.000 for noe som vi selv kan finne ut av.

Pus har ikke sloss med noen, er inne katt.

Så det du sier er at dette er et problem som har foregått i flere uker men du har ikke vært i kontakt med en veterinær? Og ja det å ha dyr koster, men når man har tatt på seg ansvaret for et annet levende vesen så innebærer det at man også har ansvaret for dyret sin  helse uansett hvor mye dette ville kunne koste.

Anonymkode: 6834a...8d5

• Liker 4
Skrevet

Kan være allergi. Spør dyrlegen. Du bør forsikre pus.

Anonymkode: f984e...5cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så det du sier er at dette er et problem som har foregått i flere uker men du har ikke vært i kontakt med en veterinær? Og ja det å ha dyr koster, men når man har tatt på seg ansvaret for et annet levende vesen så innebærer det at man også har ansvaret for dyret sin  helse uansett hvor mye dette ville kunne koste.

Tusen takk for «kloke mor polite». Men du svarte ikke på det tråen spør om 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan være allergi. Spør dyrlegen. Du bør forsikre pus.

Anonymkode: f984e...5cc

Takk for rådet. Kanskje noen har lignende erfaring… del gjerne 🙂

Skrevet

Hvis katten din er forsikret så har du nok muligheten til å ta en videosamtale gratis med dyrlege i forsikringsselskapet .

Da kan du vise frem såret og snakke med dyrlegen.

Min katt er forsikret i Agria og der har de gratis videokonsultasjon.

Anonymkode: 28a25...fcf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for «kloke mor polite». Men du svarte ikke på det tråen spør om 😉

Når jeg ser mennesker som ikke tar vare på dyrene sine så sier jeg i fra. 

• Hjerte 3
Skrevet

Mulig at pus har allergi eller eksem eller noe hud relaterte problemer. Så kommer sårene av at pus klør og skraper seg opp, og pels forsvinner.

Anonymkode: 34215...1f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig at pus har allergi eller eksem eller noe hud relaterte problemer. Så kommer sårene av at pus klør og skraper seg opp, og pels forsvinner.

Anbefaler jo såklart å konsultere med veterinær da dette har pågått en stund så det ikke plutselig blir verre og pus muligens blir syk?

Skrevet

Kontakt dyrlege 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...