Gå til innhold

Hadde du gått på date i badedrakt for første gang, uten å ha fjernet synlig bikinikant?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 20.11):

Hvorfor er det greit at menn viser hår på mage, lår og rygg, men kvinner skal bli hengt ut hvis håret i underlivet synes litt?

Og visste dere at noen kvinner har firkantformet kjønnshår, ikke trekantformet, så det er slett ikke lett å skjule alt med vanlig badetøy.

Anonymkode: 73c83...bf5

Denne skjønte jeg ikke helt. Hvorfor er det vanskeligere å skjule firkantet jpr med badetøy enn trekantet hår?🤔

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 15.44):

Jeg er på en badeplass og vi ligger tett som hermetisk makrell.

Ved siden av meg ligger et par som er på date for første gang ut ifra hva de snakker om.

Før jeg får kjeft nå om at jeg lytter til andres samtaler, så ligger damen 20 cm ifra meg og jeg hører godt samtalen til tross for at jeg har ørepropper (for de som tror at ørepropper tar bort all lyd, så tar proppene bort kun bakgrunnslyd og samtale blir tydeligere)

Helt umulig å ikke legge merke til at damen har en kraftig mørk bikinelinjekant som tyter ut på hver side av badedrakten.

Det er fint at hun er så avslappet at hun ikke bryr seg, samtidig som jeg lurer på hvorfor hun ikke har barbert/ vokset eller klippet hårene bort når hun skal være med en ny mann for første gang.

Anonymkode: de4ad...bd8

Fordi hun trives best med naturlig behåring, og tenker at om daten ikke liker/godtar tustene i bikinikanten, så er han ikke rette fyren for henne? Hadde hun barbert seg, hadde hun jo på en måte lurt ham dersom hun vanligvis pleier å være ubarbert.

Anonymkode: 78367...fdb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (8 minutter siden):

Denne skjønte jeg ikke helt. Hvorfor er det vanskeligere å skjule firkantet jpr med badetøy enn trekantet hår?🤔

Fordi truser, bikinibukser og badedrakter i all hovedsak er sydd i trekantform med spissen ned. De to nederste hjørnene på firkantbehåringen havner dermed veldig langt utenfor plagget. 

Anonymkode: cb90f...8bc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Æsj 

Anonymkode: e2fde...7b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Buxus skrev (På 20.7.2025 den 15.57):

Min kusine har ikke noensinne barbert legger eller bikinikant eller bart, for den saks skyld. Hun er nå likevel lykkelig gift på 30. året. Med en mann som går i sokker i sandaler og solbriller utenpå brillene. Heldigvis finnes det noen for alle, tenker nå jeg! (som både vokser ben og armer og under og over og som naturligvis aldri hadde gått på date uten... 😉 )

Sånn, fikset det for deg. Du er ikke verdens midtpunkt og er ikke noen referanse for hva som er naturlig eller ikke. Om noe så er kroppshår mer naturlig enn glattbarbert, om man skal bruke ordet "naturligvis" i sin egentlige betydning.

AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 19.58):

Nei, gud bedre, det hadde jeg aldri gått utenfor huset med. Å la kjønnshår tyte ut sånt er ufattelig ekkelt. Ja, jeg vet at det er naturlig og alle har det, men i vår vestlige verden og tidsalder friserer man vekk det som tyter utenfor trusa (om man ikke vil ta alt innenfor også er selvsagt valgfritt).

Anonymkode: c5a91...734

Så tragisk at du tror man må følge alt som blir gjort i "vår vestlige verden og tidsalder". Dette med å være glattbarbert til en hver tid er et behov/ideal skapt av blant annet produsenter av barberhøvler o.l. Det er en kunstig regel som enkelte bare følger ukritisk fordi de er livredde for å ikke bli godtatt. 
Det finnes ingen regler, så hvorvidt man barberer seg eller ikke, er fullt ut frivillig. Det er heller ingenting ekkelt, unaturlig eller uhygienisk ved å la kroppshåret gro, verken i bikinilinja eller andre steder. 
At noen foretrekker å være glattbarbert er helt ok, men å spre snevre holdninger om at kroppsbehåring er ekkelt og skal gjemmes bort fordi det bare er sånn det er i dagens samfunn, er ikke ok. Det burde være plass til alle preferanser ifht kroppsbehåring uten dette behovet for å rakke ned på de som velger annerledes.

Jeg synes forøvrig historien til TS høres ut som enten noe som aldri har skjedd, eller så har hun noen rare vaner når hun er på stranda. Neste gang foreslår jeg at hun enten legger seg lengre unna fremmede mennesker, eller putter øreproppene sine i øynene så hun slipper å sitte med blikket ned i bikinitrusene til andre.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånn, fikset det for deg. Du er ikke verdens midtpunkt og er ikke noen referanse for hva som er naturlig eller ikke. Om noe så er kroppshår mer naturlig enn glattbarbert, om man skal bruke ordet "naturligvis" i sin egentlige betydning.

Så tragisk at du tror man må følge alt som blir gjort i "vår vestlige verden og tidsalder". Dette med å være glattbarbert til en hver tid er et behov/ideal skapt av blant annet produsenter av barberhøvler o.l. Det er en kunstig regel som enkelte bare følger ukritisk fordi de er livredde for å ikke bli godtatt. 
Det finnes ingen regler, så hvorvidt man barberer seg eller ikke, er fullt ut frivillig. Det er heller ingenting ekkelt, unaturlig eller uhygienisk ved å la kroppshåret gro, verken i bikinilinja eller andre steder. 
At noen foretrekker å være glattbarbert er helt ok, men å spre snevre holdninger om at kroppsbehåring er ekkelt og skal gjemmes bort fordi det bare er sånn det er i dagens samfunn, er ikke ok. Det burde være plass til alle preferanser ifht kroppsbehåring uten dette behovet for å rakke ned på de som velger annerledes.

Jeg synes forøvrig historien til TS høres ut som enten noe som aldri har skjedd, eller så har hun noen rare vaner når hun er på stranda. Neste gang foreslår jeg at hun enten legger seg lengre unna fremmede mennesker, eller putter øreproppene sine i øynene så hun slipper å sitte med blikket ned i bikinitrusene til andre.

Du lever i en naiv verden hvis du tror at slike ting ikke skjer.

Det var ikke noe annet sted å ligge og det var ikke en strand jeg var på, men en bryggekant der vi lå som sild i tønne.

Dette paret la seg helt in til meg og selv om jeg ikke ønsket det, så hørte jeg hva de snakket om, og damens bikinitruse var tett ved siden av min, så det var umulig å ikke se det

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du lever i en naiv verden hvis du tror at slike ting ikke skjer.

Det var ikke noe annet sted å ligge og det var ikke en strand jeg var på, men en bryggekant der vi lå som sild i tønne.

Dette paret la seg helt in til meg og selv om jeg ikke ønsket det, så hørte jeg hva de snakket om, og damens bikinitruse var tett ved siden av min, så det var umulig å ikke se det

Ts

Jada, det er jo helt umulig å flytte seg eller la være å kikke andre i skrittet. Det er jo du som er naiv siden du tror det er så merkelig å ha hår på kroppen og ikke være redd for å vise at man har det. Det ER faktisk rart å fundere så mye over andres bikinilinje. Mind your own business. Eller ha i det minste guts til å spørre dama selv, istedet for å diskutere med flere tusen fremmede som ikke var der.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis man aldri fjerner hår ellers, er det da riktig å fjerne det kun for første date? 

"Se, jeg er barbert, det er første og siste gang du vil se det, men jeg skulle bare vise deg hva du aldri kommer til å se hos meg flere ganger" 

For meg ville det virket falskt... Jeg foretrekker at folk er seg selv også på første daten, og iallefall ikke gjør noe som er helt motsatt av hva de ellers ville gjort. Det blir som om en vegetarianer spiser kjøtt på første date, eller en avholds tar seg ett glass vin, bare for å tilfredsstille daten, for å så si at det aldri vil skje igjen. Jeg er drittlei av folk som fremstiller seg som noe de ikke er på første daten. 

Anonymkode: f4b62...81c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 15.48):

Virker hun autistisk eller feministisk?

Anonymkode: 60c60...2ec

Så nå skal normale ting med kroppen og ens sunne forhold til denne sykeliggjøres også 🙄

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (10 minutter siden):

Så nå skal normale ting med kroppen og ens sunne forhold til denne sykeliggjøres også 🙄

Hår er naturlig og sexy på ei jente så ja det er vel Normalt , enig her med deg 😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi truser, bikinibukser og badedrakter i all hovedsak er sydd i trekantform med spissen ned. De to nederste hjørnene på firkantbehåringen havner dermed veldig langt utenfor plagget. 

Anonymkode: cb90f...8bc

Ok, trodde du mente at hårstråene var firkantet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jada, det er jo helt umulig å flytte seg eller la være å kikke andre i skrittet. Det er jo du som er naiv siden du tror det er så merkelig å ha hår på kroppen og ikke være redd for å vise at man har det. Det ER faktisk rart å fundere så mye over andres bikinilinje. Mind your own business. Eller ha i det minste guts til å spørre dama selv, istedet for å diskutere med flere tusen fremmede som ikke var der.

Kunne ikke flytte meg fordi det lå noen på denne andre siden av meg.

Damen stilte seg opp foran meg og tørket seg med håndduken etter å ha badet, og da vi snakket litt sammen var det umulig å ikke legge merke til.

Istedenfor å gå i strupen på meg, så kan du lese hele hovedinnlegget mitt der jeg skriver at damen kanskje ikke bryr seg, eller at det for henne er naturlig å ha hår der, så jeg slenger ikke dritt.

Hva er det vi kan diskutere her inne uten at slike som deg blir støtt?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...