Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Brunello skrev (57 minutter siden):

Mange gir bort møbler eller selger de veldig billig for å slippe og kaste de selv. Da svigerfar døde solgte vi masse fint til lav pris (eneste måte å bli kvitt det på).

Min opplevelse at det gis vekk ting som folk ikke orker å kjøre bort til dynga selv.. men nå henger jeg ikke i gis bort delen av finn så mye, har bare dukket opp.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sovushka skrev (1 time siden):

Hva tenker du med svært lite? Mener du at å selge en helt fin (ferdigmontert!) ikea tv benk til 1/3 del av ny pris er for drøyt priset? Så drøyt at man skal prøve seg på halv pris av det igjen? Da kan  man jo gå å kjøpe en på ikea og knote med den i timesvis for min del altså 🤭

Nå er det jo virkelig ingen fordel å kjøpe Ikea-møbler ferdigmontert.... De ender alltid opp som mer skranglete enn før flyttingen. Og ikea er som regel veldig lett å montere selv. 

Anonymkode: 49b9a...791

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Møbler selger man som oftest for at man ønsker å bli kvitt dem, så det er nok terskelen enda høyere for å prute.

Skal sies at jeg er villig til å betale mere for et brukt ferdig montert Ikea produkt fremover å kjøpe nytt og måtte montere selv😅

Anonymkode: 47cd3...6b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer de som skriver "gir 200, henter i dag". Orker ikke styret med dem, da dette ofte er folk som maser og sender gjentatte meldinger. Disse meldingene sendes også samme dag som tingene legges ut... Det er holdning/fremgangsmåte som gjør at jeg blokkerer. Jeg svarer de som stiller spørsmål om pris o.l.

Det skjer heldigvis ikke ofte, da jeg  priser tingene tilsvarende eller lavere enn det som ligger ute. Har aldri hatt problemer med å få solgt til ønsket pris.

Anonymkode: b3cd9...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er også så frekke at de starter prutingen først når de er kommet på døren for å hente.

Skulle selge to lite brukte trappe-grinder til barn. Jeg setter alltid prisene lavt fordi jeg vil bli kvitt ting og prisen var her den laveste av tilsvarende grinder som lå ute på FINN i vår kommune. 

En dame tok kontakt og sa hun ville ha de. På døren begynte hun plutselig å prute. Skulle bare gi halv pris på den ene grinden og nektet å gi seg.

Ble så irritert at jeg sa da får du ingen av dem og god tur hjem.

Anonymkode: 26110...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også synes det er irriterende med pruting, men da gidder jeg ikke å svare de personene som kommer med skambud. Hvorfor gå i dialog med noen du ikke skal selge til likevel? 

Anonymkode: 41579...7da

Skrevet

Jeg legger alltid prisen litt høyere enn det jeg ser for meg at jeg kommer til å få. Nettopp for å gi rom for pruting. Jeg pruter selv, hvis jeg ser at en vare har lagt ute lenge, og det er mange av samme tingen som ligger ute. Noen ganger får jeg kjøpt, men opplever også at folk svarer at de ikke selger under prisen som er satt. Til det siste, tenker jeg "Ja, ja. Vi får se hvor lenge den innstillingen holder, med 30 like varer ute på finn".

Stort sett synes jeg kjøp og salg på finn er helt ok. Har vært ute for meldinger der man nærmest fremstiller det som om det å hente varen gratis, når jeg har lagt den ut for salg, er å gjøre meg en tjeneste. Det synes jeg er frekt. Ønsker jeg å gi bort, klarer jeg helt fint å lage en slik annonse.Har vel 1 - 2 ganger iløpet av alle de årene jeg har vært på finn opplevd at varer ikke hentes. Merker meg brukernavnet, og handler ikke med de mer.

Men ellers tenker jeg at finn er akkurat som et hvilket som helst marked. Man må tåle noen rare episoder og noen henvendelser på pris som ikke er ok. Det er tross alt veldig mange ulike mennesker der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 22.14):

Nå er det jo virkelig ingen fordel å kjøpe Ikea-møbler ferdigmontert.... De ender alltid opp som mer skranglete enn før flyttingen. Og ikea er som regel veldig lett å montere selv. 

Anonymkode: 49b9a...791

Agreed to disagree, da at det både selges som tjeneste - å komme å montere, og folk selger "ferdigmontert men passet ikke inn" for nypris. 

Jeg hat faktisk også en bekjent som klarte å føkke opp en krakk hun skulle montere. Det er 4 deler og 6 skruer 😂 så jo det er fordel for noen at det er montert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...