Gå til innhold

Folk som pruter på finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg fått helt fnatt av å selge noe på finn.no. folk har blitt helt ufyselig. Skriver gjerne noe sånt som - jeg gir deg (halvpris til 75% lavere enn det som varen er lagt ut for) og kan hente i dag. På annonser som gjerne er lagt ut i dag. Altså jeg har akk lagt det ut, fin vare uten deffekter. Si IKEA, allerede 70% avslag ift ny vare, også tilbyr dem halvpris av det igjen.. jeg har ennå ikke fått sjekket interesse osv rundt varen og har jo ikke så dårlig tid. Hvis man sier man skal bare kvitte seg med noe- så greit nok. Men er det sånn at man er nødt til å sette en sinnsyk pris fordi man vet folk kommer til å prøve å slå av minst 50%? Jeg har vært bruker av finn så lenge det eksisterte, men synes den ukulturen eskalerte veldig i det siste.

Gis bort på finn er kapittel for seg selv. Der vil folk gjerne at du skal kjøre bort(gratis) og spør om hver minste detalje, ber om å holde av i evigheter også dukker aldri opp. Hva er galt med folk 😅🙈

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må bare ignorere slike forespørsler.

Anonymkode: d015b...72d

• Liker 6
Skrevet (endret)

Prøv å selg biler til under 10.000,- Jeg kunne gitt ut bok med alle de komiske meldingene på gebrokken norsk. Moro når folk pruter på biler som koster tusen mer enn vrakpanten. 😉

Jeg har også kjøpt en del telefoner på finn opp gjennom årene, og det skal sies at mange ikke sjekker hva andre skal ha for et lignende produkt, og derfor blir liggende langt over hva de kan forvente.

Endret av Gratis
Skrevet

Skriv i annonsen at prisen er ferdig satt, at du ikke tar i mot bud - verre er det ikke. Dersom du stadig opplever at folk byr under prisantydning så har du kanskje litt høy pris på tingene dine?

Anonymkode: f579f...36b

• Liker 4
Skrevet
Gratis skrev (6 minutter siden):

Prøv å selg biler til under 10.000,- Jeg kunne gitt ut bok med alle de komiske meldingene på gebrokken norsk. Moro når folk pruter på biler som koster tusen mer enn vrakpanten. 😉

Jeg har også kjøpt en del telefoner på finn opp gjennom årene, og det skal sies at mange ikke sjekker hva andre skal ha for et lignende produkt, og derfor blir liggende langt over hva de kan forvente.

Jo men det har jeg faktisk gjort, flere ganger. Sist for prisen av vrakpant som delebil, var morsomt det 😂

Det finnes faktisk en bok om samtaler på finn.no. heter Ufinnsta 😆 og et instagram konto.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skriv i annonsen at prisen er ferdig satt, at du ikke tar i mot bud - verre er det ikke. Dersom du stadig opplever at folk byr under prisantydning så har du kanskje litt høy pris på tingene dine?

Anonymkode: f579f...36b

Det vil jeg ikke si. Helt normal pris, lavere enn andre, litt høyere enn noen få andre hvor ting er ødelagt. Nå konkret- 1000 kr for en tv benk som oprinnelig kosta 3700. En som pruter til 500. Jeg føler det er en slags ukultur på gang, at noen MÅ bare

• Liker 3
Skrevet

Mange på finn legger ut en pris som er ment å prutes. Derfor kan du merke annonsen med at pris er satt og alle henvendelser under pris blir ikke vurdert.

Anonymkode: bf67d...446

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at det er lov å prøve seg. Mange må bli kvitt ting. Spesielt store ting som skap og senger er det godt mulig å få gode Priser på. Mange d så om selger på finn har også alt for høye forventninger til hva de kan få for ting…

Anonymkode: a7225...bae

• Nyttig 2
Skrevet

Vare til 2500 kroner, nypris 7500: "jeg gir 500 kroner, kommer for hente om 45 min" (sic) 

Nei det gjør du så faen ikke! 

Anonymkode: 49b9a...791

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vare til 2500 kroner, nypris 7500: "jeg gir 500 kroner, kommer for hente om 45 min" (sic) 

Mhm er akuratt sånne jeg og irriterer meg over

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også opplevd folk som tilbyr halvparten av ønsket pris samme dag som jeg har lagt ut varen. Har avslått. En time senere kommer melding fra samme person, at de nå har fått kjøpt samme vare til halvparten av prisen jeg la ut med. Flott, skriver jeg bare. Får uansett solgt i løpet av noen uker, og er ikke desperat. Bare skriv at prisen er satt og at du ikke besvarer pruting.

Anonymkode: 630e2...f81

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sovushka skrev (3 timer siden):

Det vil jeg ikke si. Helt normal pris, lavere enn andre, litt høyere enn noen få andre hvor ting er ødelagt. Nå konkret- 1000 kr for en tv benk som oprinnelig kosta 3700. En som pruter til 500. Jeg føler det er en slags ukultur på gang, at noen MÅ bare

Brukte møbler er verdt svært lite såfremt de ikke veldig dyre i utgangspunktet. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når folk legger ut møbler er det som regel fordi de skal byttes ut. Brukte møbler er ikke spesielt populært, så ofte er det bra å få motbud. Og det er spesielt bra at de henter samme dag. Ofte får man melding om at de ikke har bil før om en del dager, og når ventetiden kommer har de ombestemt seg.

• Liker 2
Skrevet
Sovushka skrev (3 timer siden):

I det siste har jeg fått helt fnatt av å selge noe på finn.no. folk har blitt helt ufyselig. Skriver gjerne noe sånt som - jeg gir deg (halvpris til 75% lavere enn det som varen er lagt ut for) og kan hente i dag. På annonser som gjerne er lagt ut i dag. Altså jeg har akk lagt det ut, fin vare uten deffekter. Si IKEA, allerede 70% avslag ift ny vare, også tilbyr dem halvpris av det igjen.. jeg har ennå ikke fått sjekket interesse osv rundt varen og har jo ikke så dårlig tid. Hvis man sier man skal bare kvitte seg med noe- så greit nok. Men er det sånn at man er nødt til å sette en sinnsyk pris fordi man vet folk kommer til å prøve å slå av minst 50%? Jeg har vært bruker av finn så lenge det eksisterte, men synes den ukulturen eskalerte veldig i det siste.

Gis bort på finn er kapittel for seg selv. Der vil folk gjerne at du skal kjøre bort(gratis) og spør om hver minste detalje, ber om å holde av i evigheter også dukker aldri opp. Hva er galt med folk 😅🙈

Velkommen med enda en tråd om akkurat det samarbeidet som mange har klaget på i lang tid. 

På Finn.no blir folk bare mer og mer ufyselige. Hev deg over dem, la være å svare, og gå videre i livet. 
Vil de ha tunge, og du ikke svarer så kommer de tilbake og tilbyr den prisen du setter. 

Anonymkode: 5ea12...803

Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Når folk legger ut møbler er det som regel fordi de skal byttes ut. Brukte møbler er ikke spesielt populært, så ofte er det bra å få motbud. Og det er spesielt bra at de henter samme dag. Ofte får man melding om at de ikke har bil før om en del dager, og når ventetiden kommer har de ombestemt seg.

HVIS DE HENTER, SOM AVTALT DA. 

Mange hevder de skal komme for så å aldri dukke opp og ikke gi lyd fra seg.

Anonymkode: 5ea12...803

Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt over sånne som blir fornærmet av pruting. Alt man skal blåse opp. Det er jo bare å svare nei på sånne forespørsler. Er man så tander får man ligge unna Finn, tenker jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Brukte møbler er verdt svært lite såfremt de ikke veldig dyre i utgangspunktet. 

Hva tenker du med svært lite? Mener du at å selge en helt fin (ferdigmontert!) ikea tv benk til 1/3 del av ny pris er for drøyt priset? Så drøyt at man skal prøve seg på halv pris av det igjen? Da kan  man jo gå å kjøpe en på ikea og knote med den i timesvis for min del altså 🤭

Boetica skrev (1 time siden):

Jeg blir ganske oppgitt over sånne som blir fornærmet av pruting. Alt man skal blåse opp. Det er jo bare å svare nei på sånne forespørsler. Er man så tander får man ligge unna Finn, tenker jeg. 

Tenker at vi er jo ikke på en basar i Tyrkia heller da.. noen ganger spør folk- er du villig til å diskutere pris, eller noe sånt. Når samme dag som man la ut- jeg gir deg 500 og henter med en gang.. vet ikke jeg synes det er frekt.

• Liker 1
Skrevet
Sovushka skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du med svært lite? Mener du at å selge en helt fin (ferdigmontert!) ikea tv benk til 1/3 del av ny pris er for drøyt priset? Så drøyt at man skal prøve seg på halv pris av det igjen? Da kan  man jo gå å kjøpe en på ikea og knote med den i timesvis for min del altså 🤭

Tenker at vi er jo ikke på en basar i Tyrkia heller da.. noen ganger spør folk- er du villig til å diskutere pris, eller noe sånt. Når samme dag som man la ut- jeg gir deg 500 og henter med en gang.. vet ikke jeg synes det er frekt.

Ja, det mener jeg. Man får ofte tilsvarende møbler.

Finn er vår basar. 

Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Ja, det mener jeg. Man får ofte tilsvarende møbler.

Finn er vår basar. 

Ja da er det bare å få da. Hvor får man det? Stiller meg gjerne i kø.

Skrevet
Sovushka skrev (1 minutt siden):

Ja da er det bare å få da. Hvor får man det? Stiller meg gjerne i kø.

Mange gir bort møbler eller selger de veldig billig for å slippe og kaste de selv. Da svigerfar døde solgte vi masse fint til lav pris (eneste måte å bli kvitt det på).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...