Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent som begynner å gå meg på nervene. Vedkommende er ekstremt opptatt av utseende og klager på seg selv hele tiden. Hun er brun hele tiden. Alltid vært tynn, men klager hele tiden og sammenligner seg med alle oss andre.

Hun kan være ute i sola en dag og bli kjempebrun og så prestere å stille seg opp ved siden av en av oss som ikke er så veldig brun og si ting som "oi se på deg da du har jo fått så mye farge i dag. Skulle ønske jeg også var så brun" og så er hun egentlig mye mørkere selv..

Eller si at andre er så fine i figuren og at hun selv er så "tjukk". I virkeligheten er hun tynnere, veier mindre og bruker mindre kles str. 

Når vi prøver å si dette nekter hun for det.

Det begynner å irritere meg kraftig, fordi er det virkelig mulig å se seg selv så blind på hvordan man selv egentlig ser ut? Eller å være så dum?

Begynner derfor å føle at det bare er "fisking" etter komplimenter. Eller at det er nesten noe ondsinnet bak, og at sammenligningen er en måte å få amdre til å føle dårlig om seg selv.

Anonymkode: 08529...100

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Humble brag. Og fisking etter komplimenter.

...du er jo såååå tynn/brun/pen Anette!

Har minner om dette fra ungdomsskolen. Klassens mest populære stilte seg foran speilet i undertøy og klaget over at hun var så tjukk. Hun var tynn som en strek. Vi hadde to som absolutt ikke var tynne. "Subtilt" stikk til dem 

Anonymkode: 48381...18d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke mulig å bare la være å svare og begynne å snakke om noe helt annet?

Anonymkode: 1fc30...e85

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en søster som er litt omvendt for hun stiller seg opp ved siden av meg og sier:" hvem er det som er tynnest?" eller legger armen sin ved siden av min arm og sier :"hvem er det som er brunest ?"og så er hun både tynnest og brunest

Anonymkode: 28f3e...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slike mennesker vil gradvis merke at folk trekker seg bort fra dem, spesielt dersom denne oppførselen vedvarer etter en viss alder. Dersom dere MÅ være med henne fordi dere er en gjeng, så hadde jeg gitt litt lure svar; "Ja, kanskje du har rett" (selv om det er tydelig hvem som er brunest/tynnest/mest prikkete etter hva det nå er hun henger seg opp i) ;) 

Anonymkode: 923ce...934

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar, bare smil skjevt.

Anonymkode: d78c0...741

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gjennomsnittlig 16-åring er mer moden enn hun der.

Anonymkode: 46b64...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å si: kan du slutte? Hver gang hun starter på noe sånt? Vær litt direkte og si du er lei om hun spør hva du mener.

Anonymkode: 016e5...e73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun fisker etter kompliment og det enkleste er da bare å si takk når hun sier så brun du er. Og ikke kommentere tilbake, men bytte tema hver eneste gang. Da kommer hun til å slutte etterhvert, for da får hun ikke oppmerksomhet på det hun ønsker. Men fortsetter dere med "du er mye brunere enn meg osv" får hun fokus tilbake på seg selv som er det hun ønsker. 

Anonymkode: 9d519...8fb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

«Takk. Det er trist når du snakker deg selv ned på denne måten. Hvordan har du det egentlig? Har du vurdert å snakke med noen om dette?» Hver gang.

Anonymkode: 1fc30...e85

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En sånn kommentar:  "oi se på deg da du har jo fått så mye farge i dag. Skulle ønske jeg også var så brun", ville jeg antagelig bare svart "Ok" til, og så gått videre i livet og det vi skulle/holdt på med i situasjonen. Ikke vits å gi det noe oppmerksomhet verken slik eller sånn.

Anonymkode: 09a9b...317

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har det jo tydeligvis vondt med seg selv. Noen er desperate etter å hele tiden få komplimenter. Ofte henger det sammen med lavt selvbilde. 

Jeg hadde ikke helt visst hva jeg skulle svart på om noen sa jeg var brunere enn dem👀🤷🤭 "Takk" blir jo helt malplassert. 

Hadde noen konstant fisket etter komplimenter hadde jeg nok bare ignorert det med et smil eller "ok" og gått videre med livet.

Anonymkode: c5e4d...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...