Gå til innhold

Hvorfor bruker så mange damer i Norge disse bløtkakekjolene?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gjerne sammen med såkalte "pene" joggesko? Det er jo det mest fetende antrekket som finnes, særlig disse knelange kjolene med høyt liv. Til og med veldig slanke damer ser tjukke ut i slike kjoler. Joggesko med flat hæl gjør beina visuelt kortere, så det hjelper heller ikke.

Hvorfor bruker så mange disse plaggene? 

P.S. Og hvorfor er det noen som synes det er greit å troppe opp i en dåp i kirka som fadder, iført dongeribukse? Hva blir neste? Crocs og joggis?

Anonymkode: b6704...e06

Nå kunne jeg virkelig ikke brydd meg en tøddel mindre om hvordan andre oppfatter kroppen min når jeg kjøper et plagg. Det går på komfort, passform og hva jeg synes er behagelig å se på eller ha på. 

Svaret er trolig at det du ser er et behagelig antrekk, siden mange går med det. Og det å være/se større ut er ikke den krisa det engang var.

La oss nå ikke bringe mer av det tilbake!

Anonymkode: 61699...ef3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes ikke det er så galt å bruke jeans, spørs jo litt på hva hun ellers hun hadde på også, jeans kan fint pyntes opp. 

Regner også med at foreldrene til barnet kjenner hvem de velger til fadder og bryr seg mer om hvordan personen er enn hvordan hun kler seg

Anonymkode: 92431...6de

Nei, vet du hva. Vanlig dresskode i barnedåp er dress eller i alle fall «pent» (altså chinos og skjorte + evt genser for menn). Man møter ikke i jeans til denne type eventer hvis man ikke er helt idiot når det kommer til alminnelig dannelse og folkeskikk.

Anonymkode: 95b2d...dc5

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er typisk KG-Taliban på krigsstien. ALLE vet hva som menes med de jævla kjolene med joggiser. Siden alle kjerringene her trasker rundt slik, så er det full jihad mot TS. Tjukke legger og feite armer trødd inn i en blomstrete burka. 

Anonymkode: 9059f...ea3

• Liker 2
Skrevet

Vel. Idag gikk jeg med innekjolen min ut. Den har mange fargerike blomster og jeg hadde leopard tights og plastsko fra temu. Jeg hadde også rumpetaske og brem. Jeg er 35 år, ganske slank og pen. Flatterende ? Nei. Men det driter jeg i. Elsker de klærne jeg .

Anonymkode: 6221f...508

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er typisk KG-Taliban på krigsstien. ALLE vet hva som menes med de jævla kjolene med joggiser. Siden alle kjerringene her trasker rundt slik, så er det full jihad mot TS. Tjukke legger og feite armer trødd inn i en blomstrete burka. 

Kan du legge ved et bilde eller en link da, for jeg fant akkurat denne tråden, og jeg aner IKKE hva TS mener.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Blomstrete tror jeg aldri jeg har hatt noe av. Men nå har vel flere etterspurt hva som menes. Joggesko bruker jeg som regel, annet enn til fint, når det regner eller på vinteren. Det gjør svært mange, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 61699...ef3

Skrevet

Noen ganger vil man ikke nødvendigvis være så pen eller elegant eller sexy.

Noen ganger vil man bare være gøy. Å kle seg fordi plagget er morsomt, og det gir en god følelse, ikke fordi man skal være så innmari attraktiv for andre.

Jeg er høy, slank, med lange bein. Typisk "attraktiv kvinne" og jeg liker å kle meg ned. Fordi jeg orker ikke denne type oppmerksomhet. Jeg velger mine plagg utifra andre perimetre enn at jeg nødvendigvis skal være så "fin". 

Anonymkode: d885e...ff5

• Liker 5
Skrevet

image.thumb.png.6925fb8457ce224cff17ac79f38139f2.png

Skrevet

Jeg har massevis av disse kjolene. Og masse joggesko. Jeg liker det!

Hvis menn syns at det er lite attraktivt er det bare enda et pluss. Jeg har en mann, og det holder lenge. Og han syns jeg er fin!

Anonymkode: 5c82b...87f

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Takk for svar. For det første, så har jeg aldri påstått at alle må være fine og sexy og tynne hele tiden. Men at man ikke bør blindt følge en mote, når stilen virker lite flatterende på de fleste kropper.

Det er også stor forskjell på hverdag og fest. Bare for 10-15 år siden så jeg ingen med joggesko og blomstrete helvete av en kjole i kirka eller i dåpsselskapet etterpå. 80 prosent av damene i dag var kledd slik. To stykker (damer) stilte i jeans. De fleste hadde joggesko. 

Det er merkbart at noe har skjedd med stilen, når folk går i jeans og joggesko i selskap, i joggebukse på klassisk konsert og sånt. Og jeg liker ikke utviklingen. 

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

image.thumb.png.6925fb8457ce224cff17ac79f38139f2.png

Bingo. 

TS

Skrevet
svartkatt skrev (2 timer siden):

Hvor finner man denne?

Ellos tror jeg, kjenner igjen modellen hun er såååå pen.

Anonymkode: 179a2...312

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svar. For det første, så har jeg aldri påstått at alle må være fine og sexy og tynne hele tiden. Men at man ikke bør blindt følge en mote, når stilen virker lite flatterende på de fleste kropper.

Det er også stor forskjell på hverdag og fest. Bare for 10-15 år siden så jeg ingen med joggesko og blomstrete helvete av en kjole i kirka eller i dåpsselskapet etterpå. 80 prosent av damene i dag var kledd slik. To stykker (damer) stilte i jeans. De fleste hadde joggesko. 

Det er merkbart at noe har skjedd med stilen, når folk går i jeans og joggesko i selskap, i joggebukse på klassisk konsert og sånt. Og jeg liker ikke utviklingen. 

TS

Gidder du å poste link til hva slags kjole du mener eller?

Anonymkode: 584de...9a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Istedenfor denne tiraden, så kunne du ha oppklart hele mysteriet ved å poste et bilde av kjoletypen, men neiiiida.

Anonymkode: 95b2d...dc5

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Bløtkakekjole? Det er vel brudekjoler?

Anonymkode: 6ee17...452

• Nyttig 2
Skrevet

Fint om vi som kler oss feil samme hva vi har på kan få ett lite innblikk i hva som er "godkjent" av ts &co

Anonymkode: 66244...ff8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir ikke tjukk av bløtkakeKJOLE så slapp av for suttan. Hva feiler det folk?

MÅ alt være "flatterende"???

Anonymkode: 179a2...312

Hvis man spiser den så. Sikkert tusenvis av kalorier i en sånn :ler: 

Anonymkode: fb6ba...80a

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjerne sammen med såkalte "pene" joggesko? Det er jo det mest fetende antrekket som finnes, særlig disse knelange kjolene med høyt liv. Til og med veldig slanke damer ser tjukke ut i slike kjoler. Joggesko med flat hæl gjør beina visuelt kortere, så det hjelper heller ikke.

Hvorfor bruker så mange disse plaggene? 

P.S. Og hvorfor er det noen som synes det er greit å troppe opp i en dåp i kirka som fadder, iført dongeribukse? Hva blir neste? Crocs og joggis?

jeg er enig at det ikke ser noe bra ut i en døp men det er ikke alle som er noe glad i å pynte seg så da gidder dem nok ikke kjøpe en kjole\pentøy for den ene dagen

Anonymkode: f5503...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...