Gå til innhold

Hvorfor bruker så mange damer i Norge disse bløtkakekjolene?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne sammen med såkalte "pene" joggesko? Det er jo det mest fetende antrekket som finnes, særlig disse knelange kjolene med høyt liv. Til og med veldig slanke damer ser tjukke ut i slike kjoler. Joggesko med flat hæl gjør beina visuelt kortere, så det hjelper heller ikke.

Hvorfor bruker så mange disse plaggene? 

P.S. Og hvorfor er det noen som synes det er greit å troppe opp i en dåp i kirka som fadder, iført dongeribukse? Hva blir neste? Crocs og joggis?

Anonymkode: b6704...e06

• Liker 11
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du eksempel på en slik bløtkakekjole? :) Min assosiasjon til det uttrykket er brudekjolen til prinsesse Diana, og det var neppe det du refererte til.

Anonymkode: 632f4...5c7

• Liker 38
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Å se tjukk ja, verre enn døden... 

Jeg giftet meg i bunad (la meg gjette, du synes det også er uflatterende), men kan skjønne at noen kan ønske en kjole helt ulikt hva man  ellers bruker. Jeg har aldri hatt på meg noe som likner ballkjole 

Anonymkode: c98e3...3e5

• Liker 18
Skrevet

Du må poste et bilde.

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns de kjolene og fargene er veldig stygge. Sjelden jeg ser en sånn kjole som er fin. Men andre skal få llv å gå med akkurat det de vil. Det som er kjedelig er jo at alle butikker har kun sånne kjoler. Det må jo gå an å ha litt variert utvalg.

Anonymkode: e468a...f0c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De A-formede teltene uten markering i livet? Ser ut som man har tredd en svær sekk over en rokke-ring. 

Anonymkode: c6b90...762

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er de kjolene som innlegget over beskriver, er det fordi de er sinnsykt digg å gå i. Ikke noe som strammer, driter i at andre ikke synes det er pent.

Anonymkode: 18fbe...27b

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal målet med alle klær være å vise fram mest mulig av kroppen sin?

Anonymkode: cd593...569

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hva en bløtkakekjole er. Har du bilder?

Anonymkode: 95154...993

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

For tettsittende klær betyr mer svette i varmen og behgelig med lufting. Ikke alle er opptatt av å vise kropp!

Anonymkode: 53bd2...3c8

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gjerne sammen med såkalte "pene" joggesko? Det er jo det mest fetende antrekket som finnes, særlig disse knelange kjolene med høyt liv. Til og med veldig slanke damer ser tjukke ut i slike kjoler. Joggesko med flat hæl gjør beina visuelt kortere, så det hjelper heller ikke.

P.S. Og hvorfor er det noen som synes det er greit å troppe opp i en dåp i kirka som fadder, iført dongeribukse? Hva blir neste? Crocs og joggis?

Kan det ha noe å gjøre med at det er nærmere 30 grader ute for snart tredje uka på rad? Luftige kjoler og skjørt er det eneste jeg har orket å ikle meg i denne varmen i alle fall. Og sneakers er både praktisk og trendy. 

Forresten ikke enig i at løse plagg er «fetende». En alminnelig kropp (eller gud forby en med noen kilo ekstra) ser feitere ut i inntilsittende plagg som viser enhver antydning til bulk eller valk og ikke overlater noe til fantasien.

Anonymkode: 95b2d...dc5

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med bløtekakekjole?

Og fyi; høyt liv er i utgangspunktet ganske slankende og får ben til å se lengre ut. Så det virker ikke som du har peiling på det du snakker om.

Selv om det ikke er din stil, så syns jeg kjoler,både lange og korte, stort sett er veldig fint på både store og små kvinner. 

Forstår ikke ditt behov for å kun se kjoler på slanke kvinner. Merkelig🙃

De er velkledde. Flere bør lære seg det.

Anonymkode: e1471...f2d

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er behagelig? Jeg liker ikke trange klær, og har ikke behov for å vise frem kroppen min.

Anonymkode: 5c82b...87f

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er slike som Careless-kjolene du mener 🙂. Men husk at de er laget av en overvektig kvinne, for overvektige kvinner. Hun prøver vel å lage fargerike, lette plagg for de som ikke finner noe i vanlige burikker?

Helt enig, de er ikke pene. Lagd ab polyester. Og jeg skjønner ingenting av langermede kjoler på sommeren. Da vil man jo ha sol på kroppen.

Anonymkode: 844bd...40d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Forstår ikke helt hva du mener. Er det kun akseptabelt å kle seg så man ser så slank ut som mulig?

Vi er i 2025!

Anonymkode: 64fd6...c93

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg aner ikke hva en bløtkakekjole er. Har du bilder?

Anonymkode: 95154...993

Gjetter på den. Syns d var grusomt på meg selv men bryr meg lite om hva andre går med

Screenshot_20250720_154834_Chrome.jpg

AnonymBruker
Skrevet
Sovushka skrev (3 minutter siden):

Gjetter på den. Syns d var grusomt på meg selv men bryr meg lite om hva andre går med

Synes det er pene kjoler, men på slanke folk. Anser ikke meg selv som slak nok, har man litt mage vil det vise på kjolen da den ikke står rett ned.

Klassisk pen kjole, lurer på hva du anser som pent? 

Anonymkode: 7da3b...fac

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Sovushka skrev (5 minutter siden):

Det har da ikke noe å gjøre med ", bløtkakekjole" ! Normal kjole det der. 

Anonymkode: a9af8...51c

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er pene kjoler, men på slanke folk. Anser ikke meg selv som slak nok, har man litt mage vil det vise på kjolen da den ikke står rett ned.

Klassisk pen kjole, lurer på hva du anser som pent? 

Anonymkode: 7da3b...fac

Nå skrev jeg at den var grusom på meg og det er fordi jeg er langt fra slank selv. Jeg har timeglasdfigur så alt med midje anser jeg som pent på meg selv vel å merke 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har da ikke noe å gjøre med ", bløtkakekjole" ! Normal kjole det der. 

Anonymkode: a9af8...51c

Da må kanskje TS svare hva hun mener. For meg så er dette nettopp kjole hun beskriver som "alle" går med "pen" joggesko til 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...