Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg svømt i vannet hver dag i de siste tre-fire ukene men vekta går ikke ned. Svømmer i 1-2 timer hver dag. Hvorfor går jeg ikke ned? Riktignok går jeg mindre enn før pga. varmen. Men kroppen min vil ikke ned i vekt når jeg vil det. 

Anonymkode: 4eb2f...697

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Står på nettet at 1 times svømming så forbrenner jeg 600 kcal. Men hvorfor gjør ikke jeg det?

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser vel for mye da.

Anonymkode: 72025...9b9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du spiser vel for mye da.

Ja må jo det. Men spiser ikke noe mere nå enn jeg gjorde før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå har jeg svømt i vannet hver dag i de siste tre-fire ukene men vekta går ikke ned. Svømmer i 1-2 timer hver dag. Hvorfor går jeg ikke ned? Riktignok går jeg mindre enn før pga. varmen. Men kroppen min vil ikke ned i vekt når jeg vil det. 

Min erfaring er at man må spise vesentlig mindre enn før hvis man skal se rask nedgang. Kun trening føler jeg tar lenger tid å se resultater av, bl.a. sikkert fordi du bygger muskler samtidig, som jo veier en del. 

Anonymkode: 6172b...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forskjell på "svømming" og plasking rundt. Svømmer en hurtig som proffe folk, så skulle det virke som ønsket? :klo: 

Anonymkode: fedd0...7b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan prøve å svømme på parketten. Større sannsynlig at du vil gå ned i vekt da. 

Anonymkode: 559be...2c3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan prøve å svømme på parketten. Større sannsynlig at du vil gå ned i vekt da. 

Anonymkode: 559be...2c3

For noe tull..

Anonymkode: 32e9d...04f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Om du har hatt lav forbrenning lenge så tar det litt tid. I tillegg så er det energi inn versus energi ut. 

Om du skal trene for å gå ned i vekt så hadde jeg ikke valgt svømming. Da er løping mer effektivt. Så kommer det an på hvor tung man er med tanke på belastningsskader. Det er veldig viktig å tenke over.

Å svømme eller sykle er helt supert for kroppen din 👏👏👏👏

Anonymkode: 32e9d...04f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svømming er veldig skånsom trening. Men nettopp derfor forbrenner man ikke særlig med kalorier. 

Prøv heller 2 timer daglig tur, om målet er vektnedgang. 

Anonymkode: f86ae...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For lite kalorier kan og gjøre at en ikke går ned og. Fordi kroppen tror det må spare på det en får i seg også. Det fikk jeg beskjed av ernæringsfysiolog.  Så er det å finne sitt balanse punkt

Anonymkode: d5307...c0b

AnonymBruker
Skrevet

Veier du deg? Føler du selv at du går ned? Vi drikker jo enormt mye i varmen som igjen kan føre til at vekta forblir den samme en stund.

Anonymkode: 07912...e76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

For lite kalorier kan og gjøre at en ikke går ned og. Fordi kroppen tror det må spare på det en får i seg også. Det fikk jeg beskjed av ernæringsfysiolog.  Så er det å finne sitt balanse punkt

Anonymkode: d5307...c0b

Det er selvfølgelig ikke sant.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Om du spiser omtrent det samme som før, og bare bytter ut gåtur med svømming, så vil du neppe gå ned... du må øke aktiviteten for å gå ned, ikke bare bytte... 

Anonymkode: 3402d...fda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja må jo det. Men spiser ikke noe mere nå enn jeg gjorde før.

Hva du spiser er jo alfa omega.Hvor mange kalorier spiser du daglig?

Anonymkode: db243...f60

Skrevet

Vet om mange så har klaget over vekta etter de har startet med mer aktivitet. Har du tatt mål å sjekket om du har blitt smalere noen plass???? Du kan legge på deg muskler og miste fett samtidig og da er det ikke sikkert det vil vises på vekta. 

Muskler veger mer enn fett!

AnonymBruker
Skrevet

Kan man svømme andre steder enn i vann? 

Anonymkode: 5ce1b...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svømming som trening kan forbrenne 600 kcal per time. Svømming som bading forbrenner langt under halvparten. 

Anonymkode: 998e1...8d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å svømme hvis man spiser kebab og sjokoladeplate etterpå.En streng diet og regelmesig trening og et sunt kosthold er jo en start.Hvordan ser matinntaket ditt ut i løpet av 1 uke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kan man svømme andre steder enn i vann? 

Anonymkode: 5ce1b...4ee

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...