Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 cm delte magemuskler. For lite for å få dekket operasjon?

Er det mulig å trene det sammen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? 

Anonymkode: e3099...e09

Skrevet
Mildys skrev (På 20.7.2025 den 13.26):

5 cm delte magemuskler. For lite for å få dekket operasjon?

Er det mulig å trene det sammen? 

5 cm er akkurat grensen, men hvis du har betydelige plager med det så kan man likevel få dekket operasjonen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hæ? 

Anonymkode: e3099...e09

Hvis du ikke vet noe om problemet med delte magemuskler, så er det rart at du måtte svare...

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor målte du de 5 cm...lurer på om jeg har det å

Anonymkode: f5c4b...989

Skrevet
Mezzosoprena skrev (20 timer siden):

5 cm er akkurat grensen, men hvis du har betydelige plager med det så kan man likevel få dekket operasjonen.

Har betydelige plager med ryggen. Håper jeg kan få det dekket 🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvor målte du de 5 cm...lurer på om jeg har det å

Jeg fikk det målt på privat klinikk for 6 år siden. Jeg ønsket ikke operasjon der på grunn av prisen.

AnonymBruker
Skrevet
Mildys skrev (4 timer siden):

Jeg fikk det målt på privat klinikk for 6 år siden. Jeg ønsket ikke operasjon der på grunn av prisen.

Er det hele magen eller område? Jeg tror har delt rundt navlen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at henvisningen må gå via fastlegen (muligens manuellterapeut?) til kirurgisk vurdering. Lurt å føre dagbok over plager en periode så du har noe å vise til. Jeg skal nå selv henvises til kirurgisk vurdering på grunn masse ryggplager og én diastase som virker ganske stor når jeg står. Håper å få operasjon om å sy musklene sammen igjen, men ønsker ikke at de skal gjøre noe med huden da det blir en større operasjon.

Anonymkode: b07a3...9a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 17.52):

Er det hele magen eller område? Jeg tror har delt rundt navlen

Jeg har også rundt navlen. En stor grop. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har fått beskjed om at henvisningen må gå via fastlegen (muligens manuellterapeut?) til kirurgisk vurdering. Lurt å føre dagbok over plager en periode så du har noe å vise til. Jeg skal nå selv henvises til kirurgisk vurdering på grunn masse ryggplager og én diastase som virker ganske stor når jeg står. Håper å få operasjon om å sy musklene sammen igjen, men ønsker ikke at de skal gjøre noe med huden da det blir en større operasjon.

Takk for info og tips. Det vil jeg gjøre 😀

Jeg håper du får operasjon. Det er hardt med ryggplager. Min hud også endret seg etter graviditetene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kravet er at diastasen skal være over 7 cm for å få det dekket offentlig. 

Anonymkode: 59798...1cc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 4 cn distane på ultralyd og pga plager fikk jeg det dekket men under operasjon viste det seg st jeg hadde 6 cm distanse.

Anonymkode: 7cae8...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mildys skrev (23 timer siden):

Takk for info og tips. Det vil jeg gjøre 😀

Jeg håper du får operasjon. Det er hardt med ryggplager. Min hud også endret seg etter graviditetene. 

Om det blir operasjon eller ikke så håper jeg blir kvitt ryggplagene. Er spent på utfallet av kirurgisk vurdering.

Håper du også får den hjelpen du trenger!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde 4 cn distane på ultralyd og pga plager fikk jeg det dekket men under operasjon viste det seg st jeg hadde 6 cm distanse.

Kan du si noe om hvordan operasjonen var og rehabiliteringen etterpå? Kan hende jeg må operere diastasen for å bli kvitt ryggplagene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 16.47):

Så flott at du fikk det dekket ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...