Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg er litt frustrert. Sliter med søvn i varmen sovner sent. Så klokken 7.00 begynner skrikingen. 

Altså jeg er ikke sånn surpump nabo, men altså selv skal vi andre kritiseres for enhver lyd etter klokken så og så. Men barna de skal få lov til å vekke hele nabolaget før 8.00??

Regner med jeg får beskjed om å skaffe meg ørepropper, men skrikinga er så høyt at ørepropper ikke vil hjelpe. 

Hvis barna lager så mye lyd, vær så snill hold de inne til etter klokken 10!

Anonymkode: a88ab...448

• Liker 28
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor man tett må man vel regne med det. Men om de skriker og er små er de vel ute med en voksen? Så burde nok den voksne be de være litt rolige. 

Anonymkode: 89b65...4b4

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, jeg er litt frustrert. Sliter med søvn i varmen sovner sent. Så klokken 7.00 begynner skrikingen. 

Altså jeg er ikke sånn surpump nabo, men altså selv skal vi andre kritiseres for enhver lyd etter klokken så og så. Men barna de skal få lov til å vekke hele nabolaget før 8.00??

Regner med jeg får beskjed om å skaffe meg ørepropper, men skrikinga er så høyt at ørepropper ikke vil hjelpe. 

Ja prøv å holde barn inne til 10 når det er pent vær eller generelt. Kommer jo an på hva du mener med lyd..og hva foreldre mener er høy lyd

Men ikke noe du får gjort noe med

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme her. Vi har ferie, og vekkes tidlig hver jævlige dag av tre stk grusomt høylytte nabounger. Vi er ikke sære på sånt egentlig, men disse er ekstreme. I gen andre barn i nabolaget holder på sånn (vi har familier med flere barn i tilsvarende alder både på andre siden og tvers over). De roper og skriker uansett hva slags aktiviteter de holder på med, og ingen voksne der hjemme ser ut til å bry seg.  Nå er de i tillegg lenger oppe enn vanlig også, pga ferie, og det er kauking på trampolinen til nærmere 22 på kvelden. Faen meg aldri fred og ro å få. Nesten så man ser fram til vinteren.

Anonymkode: a31b9...105

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har barn, de er store nå. Men jeg holdt dem inne til ca 10 da de var små. Gikk helt fint. Vi bodde veldig tett og det var en uskreven regel i nabolaget som de fleste forholdt seg til. 

Måtte vi ut tok vi bil, dro i skogen etc. ikke rett utenfor huset .

• Liker 26
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Si i fra til naboene. Ditt behov for å sove ut over morgene er viktigere enn deres behov for å få de bråkete drittungene sine ut sv huset så de får fred selv.

Anonymkode: 8a473...b2f

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du får gjort noe med dessverre.  Mine unger er tidlig våken og er ute i hagen lenge før kl 10 men de bråker ikke. 

Anonymkode: b1790...e4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være en selvføge at foreldre holdt litt kustus på unger som vil vekke hele nabolaget kl 7 om morgenen i helger. Å la de små herje fritt hvor og når de måtte ønske, er å abdisere fullstendig fra foreldrerollen.

Anonymkode: 63c94...763

• Liker 26
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det bare er fint at de er ute å bråker. Knapt jeg ser barn ute å leker i dag. Skaff deg noen ørepropper. Fantastisk å høre barn ute og leker uavhengig av tid på døgnet.

Anonymkode: 8c8d0...4d7

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

Ja prøv å holde barn inne til 10 når det er pent vær eller generelt. Kommer jo an på hva du mener med lyd..og hva foreldre mener er høy lyd

Men ikke noe du får gjort noe med

Det er vel mulig for folk å vise litt hensyn til omgivelsene? Hva med å starte dagen med litt roligere aktiviteter? Ta dem med på en tur i skogen? Lære dem at man ikke kan bråke ute så tidlig?

Våre barn er voksne nå, men da de var barn fikk de absolutt ikke lov til å bråke ute så tidlig, mtp naboer. Enkelte av dagens foreldre har tydeligvis en formening om at barn skal gjøre akkurat som de ønsker, og at å dempe dem omtrent er på linje med barnemishandling, for hele universet er jo sentrert rundt deres unike, søte små...

Anonymkode: a31b9...105

• Liker 32
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

:rope: Barn trives heller ikke i tropevarmen. 
:rope: bruker ungene i ditt nabolag ropert, alle som en? Lukk vinduet og tenk på at du selv en gang var barn. Hva gjorde du den gang da, en søndagsmorgen? 
Lukk vinduet. Og lukk ørene, eller stå opp og begynn dagen. Ungene er heller ikke på kg og ser kjefta kjerringens klagesang. 

Anonymkode: 1ef6e...ecc

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

7 på en lørdag er surt men lovlig 

Er det en søndag så ta en prat med foreldrene 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

:rope: bruker ungene i ditt nabolag ropert, alle som en? Lukk vinduet og tenk på at du selv en gang var barn. Hva gjorde du den gang da, en søndagsmorgen? 
Lukk vinduet. Og lukk ørene, eller stå opp og begynn dagen. Ungene er heller ikke på kg og ser kjefta kjerringens klagesang. 

Lukket vinduet, men det hjelper ikke. Bygget er ikke lydisolert.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da jeg var barn, kunne vi gå ut tidlig i hagen, men vi kunne ikke skrike og forstyrre hele nabolaget. Vi klarte utmerket å leke uten voldsomt stemmevolum. Er ikke det mulig i 2025?

Anonymkode: f8a05...a8a

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da jeg var barn, kunne vi gå ut tidlig i hagen, men vi kunne ikke skrike og forstyrre hele nabolaget. Vi klarte utmerket å leke uten voldsomt stemmevolum. Er ikke det mulig i 2025?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lukket vinduet, men det hjelper ikke. Bygget er ikke lydisolert.

Du overdriver på alle måter fælt nå! 

Stakkers deg som har det så ille der du bor. Flytt ut i skogen, eller på en øde øy der du må bruke båt for å komme til folk.  Å så ille du har det :ironi:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du overdriver på alle måter fælt nå! 

Stakkers deg som har det så ille der du bor. Flytt ut i skogen, eller på en øde øy der du må bruke båt for å komme til folk.  Å så ille du har det :ironi:

Hvorfor siterer du både meg og ts? 

Lurer fortsatt på hvorfor du mener det er innenfor å la ungene bråke og rope tidlig om morgenen? De tar ikke skade av å lære å ta hensyn til andre mennesker.

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klokken 7 tenke jeg at er helt innenfor.

Kreve å holde barn inne til kl 10 i finværet? stakkars.

Anonymkode: 43195...4fc

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klokken 7 tenke jeg at er helt innenfor.

Kreve å holde barn inne til kl 10 i finværet? stakkars.

Anonymkode: 43195...4fc

Jeg er helt enig at det er urimelig å holde  barn inne om morgenen, men da må man jo som foreldre være til stede selv og sørge for at de ikke skriker og plager andre tidlig om morgenen.

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde slike naboer . Tok en prat med naboene å spurte om de kunne være greie å ikke hyle og skrike så tidlig . De tok det greit. Ga de en pakke med is etter noen dager. Vi ble gode venner😎☀️🍦🍦🍦

Anonymkode: 62b41...5a2

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor siterer du både meg og ts? 

Lurer fortsatt på hvorfor du mener det er innenfor å la ungene bråke og rope tidlig om morgenen? De tar ikke skade av å lære å ta hensyn til andre mennesker.

Argumentet gjelder begge veier. Hvorfor skal voksne diktere at barna skal være rolig på morgenen? For mange er det vanlig å stå opp i 7-tiden også i helgene. Gjelder langt fra bare småbarnsforeldre. Hvorfor skal de måtte ta så mye hensyn til de som ofte lager uro på kvelden med musikk, høylytt snakk på balkongen m.m.(når andre vil sove)?

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...