Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Hunden må være alene i ti timer mens jeg er på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De tre scenarioet kommer sannsynligvis til å skje fra høsten av om jeg ikke får løst det. Det er en form for dyreplageri jeg ikke takler. Det ble nettopp slutt med samboer og jeg må ha hunden en del av tiden. Men jeg har ikke råd til å flytte inn til Oslo og pendling tar minst to og en halv time hver dag. Det er hvis jeg drar veldig tidlig, for køen begynner klokken seks og da tar det minst tre timer med kjøring om dagen

Anonymkode: 33c93...04b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å finne en fast hundepasser?

Anonymkode: c36b5...22f

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hundebarnehage?

Anonymkode: efa85...934

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å passe en hund fordi vedkommende ikke fikk det til å gå opp. Jeg gjorde det slik i et år. Passet i helgene og slik. Du finner helt sikkert noen som passer på. Ellers så du kanskje vurdere omplassering. 

Anonymkode: 83b85...aca

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bra du ikke bor i Sverige eller en del andre land da. Der er det nemlig ulovlig å ikke lufte hunden hver 6. time i løpet av dagen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Bra du ikke bor i Sverige eller en del andre land da. Der er det nemlig ulovlig å ikke lufte hunden hver 6. time i løpet av dagen. 

Og hvordan følger de opp det? De må ha et mye bedre fungerende kontrollorgan enn vi har i Norge, i alle fall. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et skolebarn/ungdom i gata ønsker en liten bijobb? Avhengig av hundens størrelse og gemytt. Komme innom etter skolen og gå en liten tur med den, og tjene noen kroner?

Anonymkode: 3c8e9...2f0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje et skolebarn/ungdom i gata ønsker en liten bijobb? Avhengig av hundens størrelse og gemytt. Komme innom etter skolen og gå en liten tur med den, og tjene noen kroner?

Anonymkode: 3c8e9...2f0

Eller pensjonist/ufør.

Anonymkode: b508a...a11

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hvordan følger de opp det? De må ha et mye bedre fungerende kontrollorgan enn vi har i Norge, i alle fall. 

Har ikke peiling. Det er imidlertid mye vanligere å se at folk har med seg hunden ut på kvelden når folk er på restaurant m.m. i mange land. Grunnen er at folk ikke lar hunden være alene.

Svært mye av norsk hundehold er nær dyreplageri.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Njaaa…er nok ikke helt riktig. Jordbruksverket her i Sverige anbefaler at hunden skal luftes hver 6.time, men det er ikke pålagt at en skal det. 

Anonymkode: 1b62f...c74

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få noen faste der du bor. Som kan gå turer. Finnes folk som liker å gå turer med hunder. Men ikke har mulighet å ha egen hund pga boforhold osv.

Anonymkode: d090b...efa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da går det an å enten bytte jobb eller omplassere hunden. Eller rett og slett bare overlate hunden til eksen.

Anonymkode: 577c4...491

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De tre scenarioet kommer sannsynligvis til å skje fra høsten av om jeg ikke får løst det. Det er en form for dyreplageri jeg ikke takler. Det ble nettopp slutt med samboer og jeg må ha hunden en del av tiden. Men jeg har ikke råd til å flytte inn til Oslo og pendling tar minst to og en halv time hver dag. Det er hvis jeg drar veldig tidlig, for køen begynner klokken seks og da tar det minst tre timer med kjøring om dagen

Anonymkode: 33c93...04b

Mine er alene opptil 8 9 timer hver dag utenom helg. Helt normalt

Anonymkode: a9e33...275

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men like fullt ikke bra. Andre land har klare anbefalinger eller lover som sier noe om at hunder ikke skal være uten luftetur i mer enn 6 timer av gangen. Årsaken er at det ikke er bra for hunden. Så det du driver med er dyreplageri.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stakkar hunder. Jeg kan forstå at ting kan skje. Men det høres ut som dette er normen hjemme til deg. 

Anonymkode: 83b85...aca

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men jeg har ikke råd til å flytte inn til Oslo og pendling tar minst to og en halv time hver dag.

Du kommer nok ikke til å orke den pendlingen på sikt, så det er bare å se seg etter en jobb som er nærmere bostedet ditt. 

Anonymkode: 8e1ab...ae7

• Liker 7
Skrevet

Det blir jo dessverre omplassering, om ikke noen kan ha den. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skal finne pass/lufter til hunden eller ta den med på jobb. Hunden skal ikke være alene hjemme i ti timer! 

• Liker 3
Skrevet
VisningsnavnPÅKREVD skrev (1 minutt siden):

Du skal finne pass/lufter til hunden eller ta den med på jobb. Hunden skal ikke være alene hjemme i ti timer! 

Svært mange kan ikke eller har ikke lov til å ha hund på jobb,

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, det er det virkelig ikke. Dette er en farlig bagatellisering! 

Vi må ha hundepasser på de lengste dagene, alternativet er omplassering. Med det i tankene finner du nok en løsning. 

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...