Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer dette? Tenker da på de som har fått testkit tilsendt. Men også de som har reist til Sverige. 

Der jeg bor finnes ikke aktører som utfører nipt, så mitt alternativ er å reise til nærmeste aktør og prislappen på denne testen blir da bortimot 17000 (selve prøven inkludert ultralyd + kjøring + overnatting, eventuelt fly tur-retur). Jeg har termin et halvt år før jeg fyller 35, så vil dessverre ikke få gjort det på sykehuset. 

Jeg ønsker gjerne å ta denne testen, delvis mtp. min alder som nå er hele 10 år eldre enn når jeg fikk mitt siste barn, samt at 2 av trisomiene de tester for ikke er forenelig med liv. 

Anonymkode: 3e58f...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan fungerer dette? Tenker da på de som har fått testkit tilsendt. Men også de som har reist til Sverige. 

Der jeg bor finnes ikke aktører som utfører nipt, så mitt alternativ er å reise til nærmeste aktør og prislappen på denne testen blir da bortimot 17000 (selve prøven inkludert ultralyd + kjøring + overnatting, eventuelt fly tur-retur). Jeg har termin et halvt år før jeg fyller 35, så vil dessverre ikke få gjort det på sykehuset. 

Jeg ønsker gjerne å ta denne testen, delvis mtp. min alder som nå er hele 10 år eldre enn når jeg fikk mitt siste barn, samt at 2 av trisomiene de tester for ikke er forenelig med liv. 

Anonymkode: 3e58f...811

Ikke svar på spørsmålet ditt, men du vil få tilbud om NIPT, hvis det oppdages noe på TUL som er mistenkelig (or tykk nakkefalte eller manglende nesebein for eksempel). Er selv 34 og har termin noen måneder før jeg fyller 35 og det var det jeg fikk beskjed om.

Trisomier er fortsatt veldig uvanlig på denne alderen og falsk positive NIPT derfor vanlig, bare sånn du er forberedt på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...