Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er at jeg allerede har hatt svært gode karakterer tidligere. Nå studerer jeg mer fordi jeg synes det er gøy å holde på med studier ved siden av jobb. Jeg fordyper meg i det jeg synes er spennende og bryr meg ikke om resten. Jeg bruker maks åtte timer på skole i uka og har det som hobby. Men det er ikke hovedhobbyen min. Hvis jeg må velge mellom å trene eller lese i eksamensuka så velger jeg trening. Men jeg er redd arbeidsgivere skal misforstå om jeg viser et vitnemål med E eller D i snitt.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh, ja..D og E er absolutt ikke bra nei. Bedre  å ikke legge ved slike vitnemål om du ikke trenger. 

Men nei, å skjule karakterer er ikke greit. Det skal jo til og med være rett kopi på slike dokumenter 

Anonymkode: b802c...441

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å ikke legge det ved. Med mindre du ønsker jobber innenfor ditt nye studiefelt, men da må du jo ta studiene mer på alvor.

Anonymkode: f57b0...7a5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange som studenter ved siden av jobb, får bare middels karakterer. Det er helt naturlig når det meste av tida går med til jobben. Arbeidsgivere vet dette. Normalt har det lite å si med mindre du skal oppfylle et eksplisitt karakterkrav. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du genererer vitnemålet du skal legge ved søknaden i vitnemålsportalen, så tror jeg du kan velge selv hvilke karakterer og fag som blir med på vitnemålet. 

Anonymkode: a0415...430

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er studiet jobbrelevant da? Hvis ikke, ville jeg bare unnlatt å inkludere det i CV’en. 

Anonymkode: f78e7...b73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

D er helt greit i noen studier. E, nja. Er vanskelig å få E i snitt, må nesten jobbes for det 🤣 

Ikke legg det ved hvis det ikke er relevant for jobben. Arbeidsgivere er eller burde være interessert i det som kun er relevant. De som er nysgjerrige ellers holder jeg meg unna. 

Anonymkode: 61261...a19

Skrevet

Jeg har tidligere klart å få sterk B mens jeg studerte to studier og jobbet 100% så jeg viser jo at jeg kan tilegne meg informasjon. Men det er jo mitt synd om det ikke går an å ta bort karakterer fra elektronisk vitnemål og arbeidsgiver tolker det negativt 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel velge hvilke fag du vil ta med på vitnemålsportalen, men du kan ikke velge å skjule karakterer. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med de fagene som er relevante og ikke tatt med resten. 

Anonymkode: 0efcb...a19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan vel velge hvilke fag du vil ta med på vitnemålsportalen, men du kan ikke velge å skjule karakterer. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med de fagene som er relevante og ikke tatt med resten. 

Ja. Du kan ikke få både i pose og sekk, TS. Du kan ikke ta med at du har tatt emne x og y uten også å ta med karakterene. 

Anonymkode: f00b1...16b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja. Du kan ikke få både i pose og sekk, TS. Du kan ikke ta med at du har tatt emne x og y uten også å ta med karakterene. 

Anonymkode: f00b1...16b

Nei, det var vel akkurat det jeg skrev?

Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Jeg har tidligere klart å få sterk B mens jeg studerte to studier og jobbet 100% så jeg viser jo at jeg kan tilegne meg informasjon. Men det er jo mitt synd om det ikke går an å ta bort karakterer fra elektronisk vitnemål og arbeidsgiver tolker det negativt 

Om så det gikk an, ville nok i såfall arbeidsgiver uansett tolket det at du ikke ville vise karakteren, som at du fikk middels eller lav karakter. 

Skrevet

Synd det skal være så trøblete å studere for gøy😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
Majer skrev (14 minutter siden):

Kan jeg spørre hvilke emner du har tatt? Jeg har tatt enkeltemne i arbeidsmiljø og psykologi ved Høyskolen Kristiania samt enkeltemne i sykdomslære på samme sted (men i det emnet fikk jeg D, fikk bare en E i arbeidsmiljø og psykologi, men d var fordi jeg ikke skjønte selve oppgava)

Endret av Anonymeeee
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (17 minutter siden):

Karakter E, i den norske karakterskalaen, betyr tilstrekkelig. Dette er den laveste beståtte karakteren, og betyr at prestasjonen tilfredsstiller minimumskravene, men ikke mer. Kandidaten viser liten vurderingsevne og selvstendighet, ifølge Universitetet i Bergen. 

og D innebærer vesentlige mangler. 

Dette er virkelig ikke positivt. Uansett hva du har studert så kan du jo ikke stoffet, ergo er det helt irrelevant for arbeidstaker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Karakter E, i den norske karakterskalaen, betyr tilstrekkelig. Dette er den laveste beståtte karakteren, og betyr at prestasjonen tilfredsstiller minimumskravene, men ikke mer. Kandidaten viser liten vurderingsevne og selvstendighet, ifølge Universitetet i Bergen. 

og D innebærer vesentlige mangler. 

Dette er virkelig ikke positivt. Uansett hva du har studert så kan du jo ikke stoffet, ergo er det helt irrelevant for arbeidstaker. 

Altså jeg har gått ut av en av verdens mest prestisjefylte skoler, har hatt sterkt snitt osv. Poenget med å studere nå er å lære for gøy- ikke imponere. Det er litt som trening. De færreste trener 20 timer i uka. De fleste trener maks 3. Sånn er det med det her og. Man får utbytte, men ikke like stort som de som bruker flere timer på det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Altså jeg har gått ut av en av verdens mest prestisjefylte skoler, har hatt sterkt snitt osv. Poenget med å studere nå er å lære for gøy- ikke imponere. Det er litt som trening. De færreste trener 20 timer i uka. De fleste trener maks 3. Sånn er det med det her og. Man får utbytte, men ikke like stort som de som bruker flere timer på det

De færreste skriver opp hobby og rekreasjon på CV.. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor ta med de karakterene når det bare er for gøy? Du har vel vitnemål på bachelor/master du tok tidligere med gode karakterer? Du trenger ikke ta med det du går nå.

Anonymkode: 4d94a...f98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Greia er at jeg allerede har hatt svært gode karakterer tidligere. Nå studerer jeg mer fordi jeg synes det er gøy å holde på med studier ved siden av jobb. Jeg fordyper meg i det jeg synes er spennende og bryr meg ikke om resten. Jeg bruker maks åtte timer på skole i uka og har det som hobby. Men det er ikke hovedhobbyen min. Hvis jeg må velge mellom å trene eller lese i eksamensuka så velger jeg trening. Men jeg er redd arbeidsgivere skal misforstå om jeg viser et vitnemål med E eller D i snitt.... 

når du får så dårlige karakterer, så legger du bort denne hobby studeringen. Den er mer til skade for deg enn til gavn. 

Anonymkode: 58922...f25

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

når du får så dårlige karakterer, så legger du bort denne hobby studeringen. Den er mer til skade for deg enn til gavn. 

Anonymkode: 58922...f25

Ja, og det er merkelig. Det er eks ikke sånn at tre timer med trening i uka blir sett på som verre enn ingen. Og jeg har ikke fått så dårlige karakterer enda, men har lyst til å ha så lite press på meg at det er greit å få det 

Endret av Majer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...