Gå til innhold

Flytting: hvor mange flytteesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

vi flytter om 1 uke. Har leilighet på 90 kvm og 3-åring med alt for mye leker. Masse babyutstyr +++. Føler alle skap og skuffer renner over, til tross for at vi pakket bort en god del før visning 😅

men nå lurer vi på hvor mange flytteesker man bør beregne? Har Leid flyttebyrå, så alt skal flyttes på en dag!

hvor mye demonterer man møbler (spisebord, kommode, barnesenger etc?).

Noen som har gode råd og erfaringer å dele? 😊

Anonymkode: 78eab...893

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel hatt minst 30 esker, bor alene, men har masse ting. 

Anonymkode: 773fa...d08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange😀 

Tøy, sengeklær, duker, gardiner etc. vakuumpakker jeg og noe i søppelsekker. 

Bord, stoler, skrivepulter etc. demonteres. Kommoder har jeg ikke demontert. Kun satt tape over skuffene 

Anonymkode: f1fec...02c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere enn du tror...

Anonymkode: c446e...757

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flere enn du tror...

Anonymkode: c446e...757

Spurte ChatGPT som svarte mellom 130-150 stk… ble litt skremt om det stemmer 😂

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mange😀 

Tøy, sengeklær, duker, gardiner etc. vakuumpakker jeg og noe i søppelsekker. 

Bord, stoler, skrivepulter etc. demonteres. Kommoder har jeg ikke demontert. Kun satt tape over skuffene 

Anonymkode: f1fec...02c

takk! Har tenkt å pakke alt tøy i kofferter, bager og evt søppelsekker.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk håndduker, sengetøy og slikt til å pakke inn knuselige gjenstander, da sparer du både pappesker og poser. 

Mitt råd er å kjøpe brukte esker og helst to størrelser. Det blir fort veldig tungt i store esker pluss at man ofte ender opp med flere roteesker fordi man ikke får fyllt de skikkelig opp.

Anonymkode: e50be...342

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei,

vi flytter om 1 uke. Har leilighet på 90 kvm og 3-åring med alt for mye leker. Masse babyutstyr +++. Føler alle skap og skuffer renner over, til tross for at vi pakket bort en god del før visning 😅

men nå lurer vi på hvor mange flytteesker man bør beregne? Har Leid flyttebyrå, så alt skal flyttes på en dag!

Du bør demontere det du kan for å lette jobben, særlig dersom du betaler flyttefolkene timepris. 

Antall flytteesker? Der har folk alltid for lite så ta godt i. Klær og mye ting kan du fint ha søppelsekker til, gjennomsiktige så ser du hva som er inni. 
Husk og å merke flytteboksene med hvor de skal. 

Er og smart å ha en egen koffert med klær Og toalettsaker m.m. dere tenker å bruke de første dagene, så slipper dere gå og lete.

Anonymkode: 3a45d...bf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vel en 30 esker sist vi flyttet, 65 kvm leilighet - har ikke mye nips/ting, og ingen barn. Dere kan jo beholde kvitteringer og returnere eskene dere ikke bruker. 

Anonymkode: 1410a...d14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spurte ChatGPT som svarte mellom 130-150 stk… ble litt skremt om det stemmer 😂

Stemmer nok bedre en du tror.
Sist jeg flyttet gikk jeg gjennom godt over 100 esker.
Er sykt mye ting som tar sykt mye plass.
Var 3 turer på jula for å kjøpe flere esker.

Det var som singel og leilighet på ca 80 kvadrat.

Anonymkode: 68a00...44b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt som er mykt går i Søppelsekker. 

Vi er en familie på 4 og klarer oss med rundt 30 esker.

Har hus på 140 kvadratmeter. Vi flyttet fra 89 så ikke fått noe nytt siden flytting.

Anonymkode: c518a...ea0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nylig flyttet, og jeg tror vi brukte over 100 esker totalt sett. Flyttet fra leilighet til hus. Mannen har mye greier, verktøy og jeg vet ikke alt. Hver gang vi kjøpte en bunke med esker tenkte vi at det skulle holde, men måtte alltid tilbake å handle flere. 

Anonymkode: f22f2...320

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt 20 store og 20 små for å være på den sikre siden. Så må du jo i tillegg pakke i alt av sekker, bagger og kofferter.

Anonymkode: c5854...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Flytter om en uke, og starter pakke nå? 😅 Lykke til! 

Jeg hadde vel rundt 40 esker. Flyttet fra 50kvm, enslig. Pluss masse sekker til klær og myke ting. Men hadde 6-7 esker som var halvfulle med bøker, og 4 esker kun med brettspill. 

Anonymkode: 84f19...15e

• Liker 3
Skrevet

Oii... Jeg begynner pakking én mnd før man flytter 👀 

Og har før hatt fra 20-40 esker ca.. Bruker myke ting til å pakke inn uknuselig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor mange esker vi hadde når vi flyttet i vinter, men det gikk med mye mer enn jeg hadde trodd.

Flyttelasset var totalt to stk 20 fots containere + ett tilhengerlass.

Flyttet fra enebolig til enebolig. 

Anonymkode: 8c15e...87f

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke begynt å pakke? Lykke til! 

tipper du trenger et sted mellom 70 og 150 stykker, i ulike størrelser. 

Anonymkode: 821cf...b62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oisann! Det var mange fler esker enn jeg tenkte 😅

Har pakket ned en del i forbindelse med visning, så har nok pakket bort minst 20 esker og søppelsekker. Alt oppbevart i bod er også pakket i kasser (20 kasser ferdig pakket og organisert). 

så er i hovedsak bad, klær og kjøkkenutstyr som må pakkes ned. . Tømt det meste va bokhyller, klesskap og soverom. Så tror vi har grei kontroll tross alt. Får også god hjelp av familie neste helg som kommer ens ærend for å hjelpe til med pakking og flytting 😊

men takk for tilbakemeldinger, har fått tak i 30 esker i dag. Leter litt videre på Finn da ☺️ men gode tips fra dere!!

• Liker 1
Skrevet

Tips - ikke overfyll eskene så de blir tunge og ødelagt. Er nok derfor antallet er så høyt.

Samtidig er det vanskelig å svare på. Hvor langt er et tau?

Når det gjelder møbler må dere nesten høre med flyttefolka hva som er avtalt eller hva dere kan bli enige om. Er kjipt om de forventer at alt er demontert og ingenting er det, og motsatt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Leter litt videre på Finn da

ikke kast bort tid på finn.
Kjøp esker på rusta, biltema eller jula.
Rimelige i 10pakker, og veldig gode etterpå også.
jula sine bok-esker er geniale.
Halve størrelsen. så slipper man halvfulle esker.
Og for tunge ting har dem egne esker som tåler mer vekt.

Jeg bruker mange av min ennå.
Dem stabler fint, så bruker dem i kjelleren til å lagre sesongvarer og andre ting som bare brukes av og til. 

Ikke er dem dyre heller.
Bruk tiden på å pakke ikke jakte på finn.
Uåpnede 10pakker får man levert tilbake på jula i alle fall.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

Vi har gjort det samme, da vår eldste var tre år. Vi flyttet da fra leilighet, like stor som din, til hus. Her tok vi alt av klær, i kofferter, gjerne med kleshengere på. Så hengte vi bare opp. Alt av kjøkkenutstyr, bestikk og oppdekkning i pappesker. Det samme med nips, pyntegjenstander og andre ting som kan knuses. Men alt av sengetøy, klær, puter og dyner var søppelsekker. Vi kjøpte 30 pappesker og bruke alle. Vi hadde alt pakket og klær til flyttebilen kom og så var det bare å flytte alt. Fint å få ha et cirka bilde i hodet om hvor tingene skal stå i ny bolig og be flyttefolkene legge tingene der. Vi demonterte kun bordplata på spisebordet, sofaen ble bare delt oppi tre deler. Det var en skjenk og ett bar småbord vi ikke demonterte, mye lettere å bare legge det på plass i ny bolig. 

Lykke til med flyttingen 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...