AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Ønsker å kjøpe noe fint yttertøy av god kvalitet når barnet begynner på skolen, men er redd det skal bli borte, har hørt ting forsvinne oftere på skolen enn i barnehagen da i gen passer på. Hva er deres erfaring med dette? Blir ting borte kjøper jeg heller koe på rimeligere på salg, også god kvalitet, men ikke like fint og dyrt. Anonymkode: b96a6...d13
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Om du har hørt, så sier det jo seg selv? Anonymkode: 37a81...1f7
Million Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Signerer på denne. Ting forsvant i stor skala på skolen. Rekorden var at en ny jakke forsvant DAG TO etter at han tok den i bruk på skolen. Votter... et kapitel for seg. De rant unna. Uansett, MERK ALT med navnemerker, sånne du stryker på. Da har du i det minste større sjanse for at noe av det finner tilbake til eieren, eller du kan finne det i FUNNET-kassen de har på skolen. Barnet selv husker sjelden hvor de sist brukte eller så det manglende klesplagget, så om det er somlet bort eller stjålet vet man jo aldri. I alle fall husket aldri min noe som helst. Det var en dyr tid mtp klesbudsjett, de første par årene på skolen, men etter hvert ble han jo flinkere til å passe på tingene eller huske å få de med seg hjem eller tilbake til skolen etter tur eller ballbinge-lek osv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli Ja, ting kan forsvinne på skolen. Noen ganger rotes det bort, noen ganger tar andre det. Noen ganger finnes det igjen, og andre ganger ikke. Helst ikke send med ting på skolen du ikke kan tåle at blir borte eller ødelagt. Anonymkode: ed16e...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ønsker å kjøpe noe fint yttertøy av god kvalitet når barnet begynner på skolen, men er redd det skal bli borte, har hørt ting forsvinne oftere på skolen enn i barnehagen da i gen passer på. Hva er deres erfaring med dette? Blir ting borte kjøper jeg heller koe på rimeligere på salg, også god kvalitet, men ikke like fint og dyrt. Anonymkode: b96a6...d13 Vet ikke om du tenker borte som i stjelt, eller borte som i rotet bort. Hvert år før sommerferien er det store berg av klær på skolen som legges frem, som er samlet opp fra gulvet i garderobene fordi ingen har tatt eierskap til det gjennom skoleåret. Noen ganger kan noen ta feil jakke f.els, men har ikke hørt at noen konkret stjeler klær på skolen vår. Anonymkode: 0282c...df0 2
Gjest jegerrinne Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli (endret) Hvis dere hadde sett den mengden med klær som ligger igjen på skolen pga ungene kaster fra seg votter, luer ute, jakker fordi de syns det blir varmt osv så har det ofte ikke fordi noen tar det, men at poden har slengt fra seg eller hengt fra seg et annet sted, blitt flyttet til gjenglemt klær. Der mine gikk ble alt lagt frem i et rom til jul og på våren. Det som da ikke ble plukket med av foreldre ble levert til gjennvining Mine har aldri mister noe Endret 20. juli av jegerrinne
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli Mistet en buff og noen votter her og der iløpet av mine 16 år som barnehage- og skolebarnmamma Anonymkode: 32c50...789
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli Her har det forsvunnet en jakke én gang, og da hadde den blitt glemt igjen ute over natten. Alt annet vi har savnet har vi funnet igjen i gjenglemt kassen. Anonymkode: f8332...601
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Ja. Noe blir stjålet, noe blir rotet bort/glemt, noe ligger igjen ute etter friminutt. Jeg merker alt som sendes med på skolen, og følger opp samme dag hvis noe klær ikke blir med hjem igjen. Så har ikke mistet altfor mange plagg men noen har det blitt, særlig på den tiden de skulle ha er skift liggende der. Da visste man ikke helt når noe ble borte heller. Enkelte mister mye klær. Men da tror jeg ikke de merker klærne eller følger opp/pusher barnet til å huske klærne sine godt nok. Anonymkode: c77d3...000
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli Begynner i 4. klasse nå, kun mistet en jakke èn gang i 1. klasse. Hva som skjedde med den er uvisst. Kjøper ikke det dyreste og beste til skolebruk, men absolutt god kvalitet. Kjøper på salg, så ikke like krise om noe forsvinner. Anonymkode: 5a66d...5aa
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet ikke om du tenker borte som i stjelt, eller borte som i rotet bort. Hvert år før sommerferien er det store berg av klær på skolen som legges frem, som er samlet opp fra gulvet i garderobene fordi ingen har tatt eierskap til det gjennom skoleåret. Noen ganger kan noen ta feil jakke f.els, men har ikke hørt at noen konkret stjeler klær på skolen vår. Anonymkode: 0282c...df0 jegerrinne skrev (1 minutt siden): Hvis dere hadde sett den mengden med klær som ligger igjen på skolen pga ungene kaster fra seg votter, luer ute, jakker fordi de syns det blir varmt osv så har det ofte ikke fordi noen tar det, men at poden har slengt fra seg eller hengt fra seg et annet sted, blitt flyttet til gjenglemt klær. Der mine gikk ble alt lagt frem i et rom til jul og på våren. Det som da ikke ble plukket med av foreldre ble levert til gjennvining Mine har aldri mister noe Og disse klærne, i store mengder, har ofte IKKE merking. Finner lærer klær med merking, leverer vi klærne tilbake til riktig elev. Men det er helt utrolig hvor mye som ligger igjen etter at alle foreldrene har hatt mulighet til jul og sommer og gå igjennom og se. Det er egentlig en skam.. Uansett så finner jeg alltid fine klær til egne barn der + (veldig rart at skikkelige bergansjakker og lignende ikke blir savnet og hentet) skifte/og låneklær jeg har i skapet i klasserommet som jeg kan låne ut til elever (du antar heller ikke hvor ofte elever kommer uten klær etter vær). Anonymkode: d2e0f...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli Ikke opplevd at noe er stjålet men at barna har så mye klær og skift liggende på skolen at de ikke klarer passe på hvor og hva de har liggende 😅 Hver sommeravslutning så ble det 3 bæreposer med klær hjem som jeg fant igjen som var barna sine og som de påsto ble borte på skolen når de trengte det så det ble jo stadig sendt med nytt😆 Når jeg vokste opp så var det ikke snakk om å ha skiftetøy på skolen, da hadde du bare det du hadde på deg, hadde ikke flere skift det hadde vel ikke foreldrene våre råd til heller. Ble det vått hang vi det opp på snor i klasserommet😂 Skulle tro jeg var vokst opp under krigen men dette var fra midten av 80 tallet😅 Anonymkode: 094ae...cf4 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli Jeg jobber som lærer på barneskole. Hvert år samles alt av gjenglemt så foreldre kan komme og se om det er noe som er deres, eller så går resten til veldedighet. Det er sykt mye som ligger igjen. Det største problemet som jeg ser, er at barna glemmer seg. De legger fra seg jakker og votter i gymgarderoben, mat og helse, kunst og håndverk, ute osv. Jeg har mange klasser i ett av spesialfagene og har da maaange elever innom mitt klasserom ila en uke. Det er alltids noen som legger igjen klær, men jeg har rett og slett ikke tid til å følge opp dette og prøve å finne eieren. Da må jeg løpe rundt til flere klasserom. Jeg pleier å samle alt i et hjørne i klasserommet, og det som blir liggende en stund legger jeg bare i gjenglemt-kassen til 3.trinn, for det er den som ligger nærmest. Om jeg en sjelden gang gidder å prøve å finne eieren, så er ofte plagget ikke markert med navn. Og om det er det, er det ikke alltid jeg husker hvilken klasse eleven går i. Det kan være lurt å ha lapper hvor det står f.eks Marie 2014B (navn, årstall, klassebokstav). Da vet jeg hvilket trinn og klasse og kan lettere levere plagget riktig sted. Det skjer også at noen gjemmer bort eller stjeler andres klær. Det er veldig sjeldent, men det kan skje. Jeg ville nok ikke vært redd for å sende med barnet slike klær. Det er mange elever der jeg jobber som har dyre klær og kvalitetsklær. Men da må de lære seg å passe på dem selv. På 1.trinn får de nok fler påminnelser og hjelp om dette, men på de høyere trinnene er elevene forventet å passe på tingene sine selv. Og man tar med dette på eget ansvar. Anonymkode: 01cb2...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli Ja klær og sko kan forsvinne fra skolen. Men barn legger fra seg også, også glemmer de hvor de tok av seg jakken eller vottene osv Anonymkode: f57db...135
AnonymBruker Skrevet 20. juli #16 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og disse klærne, i store mengder, har ofte IKKE merking. Finner lærer klær med merking, leverer vi klærne tilbake til riktig elev. Men det er helt utrolig hvor mye som ligger igjen etter at alle foreldrene har hatt mulighet til jul og sommer og gå igjennom og se. Det er egentlig en skam.. Uansett så finner jeg alltid fine klær til egne barn der + (veldig rart at skikkelige bergansjakker og lignende ikke blir savnet og hentet) skifte/og låneklær jeg har i skapet i klasserommet som jeg kan låne ut til elever (du antar heller ikke hvor ofte elever kommer uten klær etter vær). Anonymkode: d2e0f...dfd Jeg og går igjennom bunken med gjenglemt før det leveres til veldedighet. Har også fått tak i en pent brukt Bergansjakke bl.a 🤭. Anonymkode: 01cb2...f4b 1
Arkana Skrevet 20. juli #17 Skrevet 20. juli Vi har fått tre barn gjennom barneskolen og aldri opplevd at yttertøy har blitt borte. En gang rotet en av dem selv bort den ene inneskoen og det har sikkert forsvunnet en og annen hanske, men det er alt. Det som overrasker meg mest er hvor mye tøy som ligger i glemmekassene, det er enorme mengder tøy og mye yttertøy som koster en del. Det ligger der hele skoleåret før skolen hver sommer donerer det bort. Det sier jo seg selv at alle disse barna ikke går uten vinterjakke hele vinteren så det kan bare bety at foreldrene kjøper nytt uten å bry seg om det gamle. Jeg synes egentlig det er ganske sjokkerende. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #18 Skrevet 20. juli Her har jeg hatt barna på 2 forskjellige barneskoler. Og det komiske er at HM hansker, aldri forsvinner. Mens Hestra hansker er borte i løpet av 2 dager. Her ble og en Bergans jakke borte. Og jeg lette etter det på skolen, men fant det ikke. Anonymkode: e7c90...986
AnonymBruker Skrevet 20. juli #19 Skrevet 20. juli Blitt borte en dyr jakke på barneskole, selv om den var navnet og vi lette i gjenglemte ting. Så droppet merkeklær som skoletøy etter det. Anonymkode: 4892e...fdb
AnonymBruker Skrevet 20. juli #20 Skrevet 20. juli Har yttertøy fra pomp, men har ikke opplevd at noe blir borte. Forsvant en jakke nå i vår, men den var fra lager157. Ble frastjålet et par joggesko, helt nye, fra puma.. Ellers forsvinner det litt hansker, værtfall de tynne, og en lue eller to Anonymkode: 50414...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå