Gå til innhold

Korte ned daglur til 1 time?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på erfaringer fra dere andre med barn. I det siste har barnet begynt å bruke laaaaang tid på å sovne til daglur og på kvelden. I tillegg mener hun at hun er ferdig å sove før 5 om morgenen. Det resulterer i under 11 timer søvn i døgnet. Hun spver i maks halvannen time nå og jeg vurderer å kutte ned til maks 1 time. Er det noen som har opplevd bedring med dette? Hun er fortsatt liten så jeg ønsker ikke å kutte luren helt. Kom gjerne med tips

Dette startet forresten før den verste varmen

Hun er 19 måneder

Takk for tips  :)

Anonymkode: d0177...de8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde god erfaring med å kutte ned dagsovinga når legging på kvelden ble vanskelig. Kuttet ut dagsoving like før 2år.

Anonymkode: 3667b...abf

AnonymBruker
Skrevet

For en del unger så funker det å kutte ned. For noen virker det overhode ikke, og kan gjøre problemet værre. Nå er det jo varmt over store deler av landet, og det er ekstra vanskelig å sovne for alle. Kanskje du legger barnet for seint? Kanskje sover barnet for seint på dagtid? Her er minste barnet litt over 2 år, og får sove maks til 13 ved lur, og ikke mer enn 1,5 time. Tenker at nå når sommeren er over, blir det maks 1 time, og ikke etter 13.00, fordi hun er såpass stor, og sovner seint på kvelden. Men vi justerer etter behov, men iallefall viktig å la det gå 2-3 uker før en konkluderer med om det funker eller ikke. Men det kan også være mange andre grunner for at barnet ikke sovner når voksne mener det er riktig for barnet å sovne.

Anonymkode: 0e3f7...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...