AnonymBruker Skrevet søndag kl 03:54 #1 Skrevet søndag kl 03:54 Hei! I år er det mange søkere, og jeg har søkt sykepleie ved Haugesund. De 3 siste årene har alle kommet inn i ordinær kvote, som er kvota jeg konkurrerer i. Jeg er på 6. plass på venteliste på det studiet, og det er 115 plasser. Hvor lyst/mørkt ser det ut for meg? Jeg er positiv til det, men ønsker gjerne å være realistisk også. Gjerne fortell meg hva dere tenker, erfaringer eller hva som helst. Vet studier overbooker pga frafall, så dette kan bli spennende! Anonymkode: 63371...5f0
AnonymBruker Skrevet søndag kl 03:57 #2 Skrevet søndag kl 03:57 Redd deg selv. Trekk søknaden din og finn en yrkesvei som leder til at du slipper et fysisk yrke. Finn en annen vei. Med mulighet for fri hver julaften, i helger når alle andre har fri, mulighet for hjemmekontor og andre ting du kommer til å angre på resten av livet om du ikke tar grep nå. Hilsen en med 10 års erfaring i yrket. Anonymkode: ee15f...02c 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:01 #3 Skrevet søndag kl 04:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Redd deg selv. Trekk søknaden din og finn en yrkesvei som leder til at du slipper et fysisk yrke. Finn en annen vei. Med mulighet for fri hver julaften, i helger når alle andre har fri, mulighet for hjemmekontor og andre ting du kommer til å angre på resten av livet om du ikke tar grep nå. Hilsen en med 10 års erfaring i yrket. Anonymkode: ee15f...02c Hehe, dette hører jeg ofte! Jeg ønsker dog å ta en videreutdanning etterpå, for sykepleier alene tror jeg ikke er noe jeg vil holde på med for alltid. Jeg vil gjerne ta jordmormaster etter bacheloren i sykepleie, men for å gjøre det må jeg jo komme inn i sykepleien. Sykepleier i seg selv ønsker jeg ikke å være, men har alltid syntes fødsel, og kvinnekroppen og det rundt det er så spennende. Det er det som er drømmen min! Anonymkode: 63371...5f0 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:09 #4 Skrevet søndag kl 08:09 Du kommer mest sannsynlig inn. Da jeg studerte var det typ 20 stk som ikke møtte til første skoledag, samt at mange droppet ut allerede de første ukene. Ser også at du vil bli jordmor. Vil tipse deg om at snittet er ganske høyt og du må ha bedre enn C i snitt for å komme inn. Det sies jo at kravet for å komme inn på videreutdanning er C, men det er mange søkere på særlig jordmor og Helsesykepleier, så snittet ligger ofte på A/B Anonymkode: 84687...a21 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:37 #5 Skrevet søndag kl 08:37 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Redd deg selv. Trekk søknaden din og finn en yrkesvei som leder til at du slipper et fysisk yrke. Finn en annen vei. Med mulighet for fri hver julaften, i helger når alle andre har fri, mulighet for hjemmekontor og andre ting du kommer til å angre på resten av livet om du ikke tar grep nå. Hilsen en med 10 års erfaring i yrket. Anonymkode: ee15f...02c Helt uenig med deg, har jobbet som sykepleier i snart 25 år og trives veldig godt. Hvis du mistrives der du er må du ta ansvar og finne deg en annen jobb, det er flust med muligheter som sykepleier. Ts, grunnen til at de ter flere søkere i år er at karakterkravet er frafalt. Mulig du kommer inn da Haugesund ikke er den mest populære plassen, så alt håp er ikke ute. Anonymkode: b7071...67c 4
Kaisada Skrevet søndag kl 08:46 #6 Skrevet søndag kl 08:46 Du kommer inn, og ære være deg for at du velger dette. Du vil få din lønn i himmelen, som er noen år nærmere enn om du hadde valgt et yrke som ingeniør eller tilsvarende "mannsvalg". Om du skulle bli ufør, er det lite trolig at de skadene du har pådratt deg på jobb vil være betegnet som yrkesskade, og du bør passe på og tegne en god uføreforsikring,- om du har penger til overs på en sykepleierlønn. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:33 #7 Skrevet søndag kl 09:33 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Redd deg selv. Trekk søknaden din og finn en yrkesvei som leder til at du slipper et fysisk yrke. Finn en annen vei. Med mulighet for fri hver julaften, i helger når alle andre har fri, mulighet for hjemmekontor og andre ting du kommer til å angre på resten av livet om du ikke tar grep nå. Hilsen en med 10 års erfaring i yrket. Anonymkode: ee15f...02c Kan ikke fordra kommentarer som dette. Sykepleie er et flott yrke. Noe av det fineste med det er: Yrket er super fleksibelt. Du kan jobbe nesten hvor du vil med nesten hva som helst. Du trenger ikke på død og liv ha en jobb med masse fysiske tunge løft, arbeid i alle ferier osv. Kjenner flere meg selv inkludert som har funnet veier innenfor sykepleie som ikke innebærer dette "skrekk" livet som her blir beskrevet. Anonymkode: 952f5...3e4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:34 #8 Skrevet søndag kl 15:34 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du kommer mest sannsynlig inn. Da jeg studerte var det typ 20 stk som ikke møtte til første skoledag, samt at mange droppet ut allerede de første ukene. Ser også at du vil bli jordmor. Vil tipse deg om at snittet er ganske høyt og du må ha bedre enn C i snitt for å komme inn. Det sies jo at kravet for å komme inn på videreutdanning er C, men det er mange søkere på særlig jordmor og Helsesykepleier, så snittet ligger ofte på A/B Anonymkode: 84687...a21 Håper du har rett! Ventelista har ikke rykket på seg, antar det er fordi de som har takket ja nå kanskje er selv på ventelister til andre studier, Haugesund er gjerne et sted folk velger som et alternativ om de ikke kommer inn i de større byene. Men krysser fingrene! Og ja, er klar over det høyt snitt. Må nok bite tenna sammen de 3 årene, men er motivert! Anonymkode: 63371...5f0
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:58 #9 Skrevet søndag kl 15:58 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Redd deg selv. Trekk søknaden din og finn en yrkesvei som leder til at du slipper et fysisk yrke. Finn en annen vei. Med mulighet for fri hver julaften, i helger når alle andre har fri, mulighet for hjemmekontor og andre ting du kommer til å angre på resten av livet om du ikke tar grep nå. Hilsen en med 10 års erfaring i yrket. Anonymkode: ee15f...02c Herregud så mye klaging det er av enkelte medsykepleiere. Istedenfor å fraråde andre å ta samme grunnutdanning, kan du bruke tid på å finne en videreutdanning eller en arbeidsplass som gir deg de arbeidstidene og arbeidsgodene du vil ha. Ta ansvar for ditt eget liv, og slutt å skyld på alt og andre for de valgene du har tayy. Som en annen sier, så er sykepleie en fleksibel utdanning. Så du kan jobbe med hva du har lyst til. Og før du tok sykepleieutdanningen, visste du svært godt at sykepleiere på blant annet sykehus og sykehjem jobber turnus. Der må man jobbe på helligdager. Anonymkode: 9859e...856 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:04 #10 Skrevet søndag kl 16:04 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Redd deg selv. Trekk søknaden din og finn en yrkesvei som leder til at du slipper et fysisk yrke. Finn en annen vei. Med mulighet for fri hver julaften, i helger når alle andre har fri, mulighet for hjemmekontor og andre ting du kommer til å angre på resten av livet om du ikke tar grep nå. Hilsen en med 10 års erfaring i yrket. Anonymkode: ee15f...02c Er vel heller du som bør redde deg selv, og se etter et annet yrke? Ingenting er verre enn å møte en umotivert sykepleier, trøtt av yrket og av pasienter, når vi er syke og trenger hjelp? Og til TS hold motet oppe, andre som har kommet inn, kan ha Haugesund som andre valg, og det ordner seg for deg når studiet er kommet igang. Vi krysser fingre. Anonymkode: ab24d...536 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:56 #11 Skrevet søndag kl 17:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel heller du som bør redde deg selv, og se etter et annet yrke? Ingenting er verre enn å møte en umotivert sykepleier, trøtt av yrket og av pasienter, når vi er syke og trenger hjelp? Og til TS hold motet oppe, andre som har kommet inn, kan ha Haugesund som andre valg, og det ordner seg for deg når studiet er kommet igang. Vi krysser fingre. Anonymkode: ab24d...536 Tusen takk! Krysser fingrene, håper håper håper dette går! 0.6 poeng unna også, så håper det går. Takk ❤️ Anonymkode: 63371...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå