Gå til innhold

Får man rabatt hos dyrlegen hvis man får utført flere ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Går det ingen buss eller offentlig transport?

Evidensia er virkelig svindyre. Da hunden min fikk oppfølging der (spesialist som kun jobbet der) betalte vi 2000kr bare vi gikk inn døra. Trengte han påfyll av sin vanlige resept kostet det også vanlig honorar selvom det alle andre steder er inkludert i konsultasjonsprisen. Ikke forvent å få noe rabatt der, og prøv å bytt dyrlege.

Anonymkode: 35a9a...939

Jeg betaler 6000 bare jeg går inn døra på en frisørsalong. Her fortalte frisøren meg at de var så stolte over å ha sitt eget «academy» der de utdannet nye frisører på 6 mndr. Så sammenliknet med en veterinær med 6 år etter vgs. Så deretter spesialisteksamen som vedkommende har brukt tid på. Skal du til en internasjonal spesialist har de jobbet med en fulltids spesialisering oftest i utlandet i mange år før de får ta eksamen og det er så og si ingen som går gjennom det nåløyet.

så hva er «dyrt» her hvis man ser på det og sammenlikner med andre bransjer. Hvor mye hadde du betalt en advokat -de har kortere utdanning enn en veterinær spesialist. 

Anonymkode: 5779e...926

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vær grei å ikke omtale Evidensia og Anicura som om det er «det samme» For det er vi ikke! Det er store forskjeller i både utstyr, kompetanse, investeringsvilje i mennesker og utstyr. 
blant annet. 

Hvilken av disse har best utstyr og kompetanse? 

Anonymkode: 47b87...70e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt helsekontroll, tannrens og kloklipp samtidig, og vaksine alene. Sist jeg tok helsekontroll, tannrens og kloklipp så fikk jeg rabatt på vaksinen hvis jeg tok den samtidig. 

Men styr unna Evidensia og Anicura, de tar betalt om du bare ser på bygget deres. Er ikke sjokkert om det kommer frem at de i all hemmelighet tar betalt for hvert spørsmål man stiller også, og prisen øker for hvert spørsmål. Noe mer overpriset skal du lete lenge etter. 

Anonymkode: 28365...da0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg betaler 6000 bare jeg går inn døra på en frisørsalong. Her fortalte frisøren meg at de var så stolte over å ha sitt eget «academy» der de utdannet nye frisører på 6 mndr. Så sammenliknet med en veterinær med 6 år etter vgs. Så deretter spesialisteksamen som vedkommende har brukt tid på. Skal du til en internasjonal spesialist har de jobbet med en fulltids spesialisering oftest i utlandet i mange år før de får ta eksamen og det er så og si ingen som går gjennom det nåløyet.

så hva er «dyrt» her hvis man ser på det og sammenlikner med andre bransjer. Hvor mye hadde du betalt en advokat -de har kortere utdanning enn en veterinær spesialist. 

Som om ikke alle andre veterinærer har samme utdanning, samme utstyr, samme kompetanse, men heeeelt andre priser. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Broren min klipte klør på sin hund hos Evidensia og betalte over 2000kr… det er sinnsyke priser. For kloklipp og litt å sove på. 
(Ja han burde klippe klør selv men tør ikke.) 

Anonymkode: 1e52f...809

Det er jo ikke «bare» kloklipp når man har stelt seg slik at hunden må sederes hver gang den må klippe klørne… Klart at det blir dyrt da. Den må ha helseundersøkelse hver gang for å være sikker på at den tåler å sederes, medisiner er dyre, den må overvåkes kontinuerlig, det tar tid… Som regel er minst to ansatte involvert. 

Anonymkode: 464ac...b5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som om ikke alle andre veterinærer har samme utdanning, samme utstyr, samme kompetanse, men heeeelt andre priser. 🙄

Hehehe det er klart det er forskjeller mellom veterinærer hva slags kompetanse, utdanning og utstyr de har! Noen har ikke tatt et eneste kurs de siste 30 årene, mens andre har tatt svindyre spesialistutdanninger i utlandet (ikke betalt for av staten, forresten).

Og så betaler du ekstra hvis klinikken har vaktordning (kjempedyrt, betales ikke av staten), ordnede arbeidsforhold for de ansatte, investerer i nytt utstyr +++. Det er kanskje ikke så rart?

Anonymkode: 464ac...b5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Milde måne. Du bor i Bergen sentrum. Det går hundrevis av busser. Sett deg på den første og beste bussen som kommer og gå av på møhlenpris. Tar deg 10 min. Bergen Smådyrklinikk er kjempeflinke. 

Med det sagt så håper jeg inderlig du har forsikring når du tror at et par tre tusen er dyrt hos vetrinæren…

Anonymkode: f80c9...c05

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vær grei å ikke omtale Evidensia og Anicura som om det er «det samme» For det er vi ikke! Det er store forskjeller i både utstyr, kompetanse, investeringsvilje i mennesker og utstyr. 
blant annet. 

Nå var det snakk om priser, men med det sagt så vet jeg om flere som ikke mener at Evidensia er så fantastisk som du prøver å fremstille det.

Anonymkode: 7e484...e5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Milde måne. Du bor i Bergen sentrum. Det går hundrevis av busser. Sett deg på den første og beste bussen som kommer og gå av på møhlenpris. Tar deg 10 min. Bergen Smådyrklinikk er kjempeflinke. 

Med det sagt så håper jeg inderlig du har forsikring når du tror at et par tre tusen er dyrt hos vetrinæren…

Bergen smådyrklinikk er faktisk dyrere enn Evidensia, og det var det som var spørsmålet her

Ts

Anonymkode: 3a403...5cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

blant annet. 

Jeg skrev at det var eksempler på to kjeder som er mer kostbare enn uavhengige klinikker. Det er sant. Jeg sa ingenting om kompetansen deres, selvom erfaringen min med begge kjedene ikke er spesielt gode.

Jeg avlivet nettopp hunden min. Evidensia skulle ha flere tusen mer enn en uavhengig klinikk. Anicura likeså. Jeg valgte en uavhengig klinikk, ikke på grunn av prisen, men på grunn av måten de møter kundene på. Det må likevel være lov å påpeke at kjedene priser seg ut og ødeleggelse veterinærtjenesten. Hvis du jobber i en av kjedene vet du hvilke blodpriser dere tar!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvilken av disse har best utstyr og kompetanse? 

Anonymkode: 47b87...70e

Ingen av dem. Kommer an på hver enkelt veterinær, kjedene er ingen garanti på kvalitet på veterinærtjenesten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bergen smådyrklinikk er faktisk dyrere enn Evidensia, og det var det som var spørsmålet her

Ts

De var ikke det da jeg hadde hunden min der for et par måneder siden.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, da er det mer sansynlig at tannlegen din gir deg rabatt!

Anonymkode: ee7a0...790

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så du tror alle veterinærer har samme kompetanse? 
Twnkwr du det samme om forlegen din? At han eller hun bare kan fjerne en hjernesvulst mellom pasient 2 og 4 den dagen? Sånn siden de har samme kompetanse denne fastlegen og en hjernekirurg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sett klinikkene på Knarvik og Seim gå igjen når noen nevner rimeligere alternativer. 

Anonymkode: f7c17...224

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ts

Ikke det som var spørsmålet her (skulle det være)

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så du tror alle veterinærer har samme kompetanse? 
Twnkwr du det samme om forlegen din? At han eller hun bare kan fjerne en hjernesvulst mellom pasient 2 og 4 den dagen? Sånn siden de har samme kompetanse denne fastlegen og en hjernekirurg? 

Gratulerer med å gi de som allerede har negative erfaringer med Edivensia enda en god grunn til å ikke velge disse klinikkene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 17.54):

Jeg antar at du spør om rabatt fordi du synes beløpet er såpass stort, men om du heller bytter over til en dyrlegen som ikke er del av en stor kjede vil du spare en god del. jeg betaler mindre for begge de tjenestene du nevner til sammen enn det du røflig tenker at tannbehandlingen vil komme på.

Tannrens kan gjøres på flere måter. Evidensia bruker gassanestesi, dyret blir intubert, det er en dyrepleier med og monitorerer dyret mens det ligger i narkose. Det tas røntgen av alle tenner. Tennene blir også probet i tillegg til at det brukes ultralydscaler.  Før tennene  blir polert. Det blir ført inn data fra monitorerin med noen minutters mellomrom i journalen. Og selvsagt en komplett oversikt over tennene tilstand. 

Selvfølgelig blir det billigere når hunden ikke blir intubert, og bare ligger på propofol, ikke gass. Ofte er det den som tar tannrens som også må følge med på om dyret puster. Annen monitorering blir ikke gjort... Droppes tannrøntgen er ikke egentlig tannrensen verdt så mye, siden de færreste veterinærer/dyrepleiere har røntgensyn, og de største problemene gjerne ligger under tannkjøttet...

Anonymkode: 4d720...7bf

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tannrens kan gjøres på flere måter. Evidensia bruker gassanestesi, dyret blir intubert, det er en dyrepleier med og monitorerer dyret mens det ligger i narkose. Det tas røntgen av alle tenner. Tennene blir også probet i tillegg til at det brukes ultralydscaler.  Før tennene  blir polert. Det blir ført inn data fra monitorerin med noen minutters mellomrom i journalen. Og selvsagt en komplett oversikt over tennene tilstand. 

Selvfølgelig blir det billigere når hunden ikke blir intubert, og bare ligger på propofol, ikke gass. Ofte er det den som tar tannrens som også må følge med på om dyret puster. Annen monitorering blir ikke gjort... Droppes tannrøntgen er ikke egentlig tannrensen verdt så mye, siden de færreste veterinærer/dyrepleiere har røntgensyn, og de største problemene gjerne ligger under tannkjøttet...

Og poenget ditt er?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Igjen. Vi ber deg ikke reklamere for hvorfor prisene er høye på Evidensia. Vi poengterer at uavhengige klinikker er å forrettene. Min erfaring er at der er kompetansen høyere og de ivaretar mennesker og dyr på en bedre måte. At du mener noe annet endrer ikke min erfaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...