AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Bor i blokk og her er det flere som har utekatter. En hyggelig nabo har ikke katt men elsker katter, og han gir de Dreamies når han møter kattene utenfor. Vi har sagt til han gjentatte ganger at flere av kattene er på slankekur og én har diabetes og spiser spesialfor fra veterinær, og da ønsker eiere å ha oversikt over hva kattene spiser, men han gir da Dreamies i smug har vi observert. Mannen er en veldig hyggelig nabo, men dette begynner å tære på naboskapet. Hva gjør man? Anonymkode: 87fe6...81f 1
Susannehd Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli For en frustrerende situasjon, spesielt når dere har vært tydelige med beskjeden flere ganger. Det er jo hyggelig at han liker kattene, men det hjelper lite når han setter helsa deres i fare og samtidig velger å ignorere eiernes ønsker. Det er faktisk ganske respektløst, selv om det sikkert ikke er vondt ment. Kan det være aktuelt å samle flere av dere som har katt og ta en felles prat med ham? Kanskje det vil gjøre mer inntrykk hvis han forstår at dette gjelder flere og ikke bare én "streng" eier. Alternativt kunne man kanskje skrevet et lite, vennlig oppslag i oppgangen eller fellesområdet, der det informeres om at flere katter har helseutfordringer og at det ikke er ønskelig at andre gir dem mat Håper det løser seg, det er så synd når slike ting går utover naboskapet.
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Susannehd skrev (1 minutt siden): For en frustrerende situasjon, spesielt når dere har vært tydelige med beskjeden flere ganger. Det er jo hyggelig at han liker kattene, men det hjelper lite når han setter helsa deres i fare og samtidig velger å ignorere eiernes ønsker. Det er faktisk ganske respektløst, selv om det sikkert ikke er vondt ment. Kan det være aktuelt å samle flere av dere som har katt og ta en felles prat med ham? Kanskje det vil gjøre mer inntrykk hvis han forstår at dette gjelder flere og ikke bare én "streng" eier. Alternativt kunne man kanskje skrevet et lite, vennlig oppslag i oppgangen eller fellesområdet, der det informeres om at flere katter har helseutfordringer og at det ikke er ønskelig at andre gir dem mat Håper det løser seg, det er så synd når slike ting går utover naboskapet. Det er flere som har snakket med han og forklart forskjellen mellom godteri kjøpt på matbutikken, og kvalitets godteri fra dyrebutikken som er ment for katter. Har også forklart at katter ikke skal ha godteri daglig, på samme måte som mennesker, men det går ikke inn. Alternativet er at vi må begynne å la kattene bli innekatter, men det er drastisk. Ts Anonymkode: 87fe6...81f
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Jeg har katter selv og kan forstå din frustrasjon. Mine katter har også spesialfor av forskjellige grunner. Men samtidig, det er jo bare litt snack. Kattene dine spiser nok mye annet også som di finner i gata/skogen som ikke du vet om. Men nabo bør respektere deres beskjed uten tvil, men tenk: er det en ensom nabo som kun har kattene å glede seg over? Bør denne personen kanskje få seg en egen katt? Anonymkode: 7609d...26f
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har katter selv og kan forstå din frustrasjon. Mine katter har også spesialfor av forskjellige grunner. Men samtidig, det er jo bare litt snack. Kattene dine spiser nok mye annet også som di finner i gata/skogen som ikke du vet om. Men nabo bør respektere deres beskjed uten tvil, men tenk: er det en ensom nabo som kun har kattene å glede seg over? Bør denne personen kanskje få seg en egen katt? Anonymkode: 7609d...26f Jeg sier av og til ja til at katten min kan få én til to biter for nabo maser daglig om å få gi Dreamies og det er ubehagelig å hele tiden si nei, men vanligvis heller naboen ut en liten haug med Dreamies (10-20 biter), men når jeg ikke er tilstede vet jeg ikke hvor mye katten får. Min katt har svake tenner og må fjerne tannstein én til to ganger i året og det koster meg 3250 hver gang. Når da katten får i seg snacks flere ganger daglig som består av mye sukker og stivelse, så blir det ikke akkurat mindre tannstein på tennene. Når katten min får godteri hjemme hos meg, er det én til to biter med frysetørket kyllingsnacks eller kyllinghjerter av og til Han får kornfritt tørrfor og ellers rent kjøtt/ fisk. Naboen har hatt katt tidligere som ble påkjørt og har snakket om å skaffe seg katt, men tror det blir med tanken. Han går rundt med jakkelommen full av godteri, og kattene tasser etter han pga dette. 🤷♀️ Ts Anonymkode: 87fe6...81f
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har katter selv og kan forstå din frustrasjon. Mine katter har også spesialfor av forskjellige grunner. Men samtidig, det er jo bare litt snack. Kattene dine spiser nok mye annet også som di finner i gata/skogen som ikke du vet om. Men nabo bør respektere deres beskjed uten tvil, men tenk: er det en ensom nabo som kun har kattene å glede seg over? Bør denne personen kanskje få seg en egen katt? Anonymkode: 7609d...26f Har sagt at hvis han fortsetter å mate min katt daglig med Dreamies, så må han betale halve dyrlegefakturaen når katten må fjerne tannstein i narkose Ts Anonymkode: 87fe6...81f
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har sagt at hvis han fortsetter å mate min katt daglig med Dreamies, så må han betale halve dyrlegefakturaen når katten må fjerne tannstein i narkose Ts Anonymkode: 87fe6...81f God ide, det var smart!😀👍 Anonymkode: 7609d...26f
Brunello Skrevet 19. juli #8 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Bor i blokk og her er det flere som har utekatter. En hyggelig nabo har ikke katt men elsker katter, og han gir de Dreamies når han møter kattene utenfor. Vi har sagt til han gjentatte ganger at flere av kattene er på slankekur og én har diabetes og spiser spesialfor fra veterinær, og da ønsker eiere å ha oversikt over hva kattene spiser, men han gir da Dreamies i smug har vi observert. Mannen er en veldig hyggelig nabo, men dette begynner å tære på naboskapet. Hva gjør man? Anonymkode: 87fe6...81f Hvor mange katter har dere egentlig i en blokkleilighet? Flere(mer enn to) slankes og en på slankekur. Og så er det enda flere som ikke er på slankekur eller har diabetes? Og denne kattefamilien går løs i fellesarealene? 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå